سونی اکسپریا Z4v با وجود صفحه نمایش QHD عملکرد باتری خارق العاده‌ای دارد!

روز گذشته کمپانی سونی اسمارت فون جدید خود را با نام اکسپریا Z4v معرفی کرد که اولین تلفن همراه این کمپانی با صفحه نمایش QHD بود (2560 در 1440 پیکسل) که بدنه آن از لحاظ طراحی همچنان شبیه به نسخه های قبلی به همراه بهبود‌هایی جزیی است.

Xperia Z4v

مشخصات سخت‌افزاری این محصول با اکسپریا +Z3 تفاوت چندانی ندارد و هر دو از پردازنده اسنپدراگون 810 و 3 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند. دوربین جلویی این دستگاه 5 مگاپیکسلی و دوربین پشتی آن 20.7 مگاپیکسلی است.

باتری این محصول نسبت به نسخه قبلی حدود 70 میلی‌آمپر افزایش یافته و اکنون به 3000 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. همان طور که می‌دانید اکسپریا +Z3 و اکسپریا Z3 هر دو از صفحه نمایشی با وضوح 1080p استفاده می‌کردند که طول عمر باتری بسیار خوبی را نیز دارا بوده و می‌توانستند در استفاده عادی حدود 2 روز دوام بیاورند. اما محصول جدید سونی یک صفحه نمایش QHD دارد که بر اساس شناخت عمومی چنین صفحاتی از مصرف باتری بالایی بر خوردار هستند. آیا در اکسپریا Z4v نیز اوضاع این چنین است؟ باید بگوییم که شرایط بسیار بهتر از انتظاراتمان است.

Sony-Xperia-Z4v---battery-performance

بر اساس گزارش رسمی سونی، اکسپریا Z4v قادر است تا در برخی شرایط حتی بهتر از اکسپریا +Z3 عمل کند. برای مثال، اکسپریا Z4v می‌تواند در حالت 3G بیش از 20 ساعت به مکالمه بپردازد. این درحالی‌ست که اکسپریا +Z3 در چنین شرایطی حدود 17 ساعت دوام می‌آورد. این محصول همچنین در حین گوش دادن به موسیقی نیز عملکرد باتری بهتری دارد که بیش از 95 ساعت است ولی برادر بزرگ‌ترش تنها 91 ساعت می‌تواند موسیقی پخش کند.

Sony-Xperia-Z3---battery-performance

تنها بخشی که اکسپریا +Z3 از لحاظ باتری عملکرد بهتری نسبت به اکسپریا Z4v دارد مربوط به حالت استند بای در شبکه LTE می‌شود که می‌تواند 540 ساعت بیدار بماند اما اکسپریا Z4v بعد از 520 ساعت خاموش می‌شود.

در کل اکسپریا Z4v با وجود صفحه نمایش QHDاش عملکرد باتری بسیار خوبی دارد که این می‌تواند خبر امیدوار کننده‌ای برای آن دسته از دوست داران سونی باشد که منتظر عرضه جهانی یک اسمارت فون اکسپریا با صفحه نمایش QHD بودند. گفتنی است که این محصول تحت اپراتوری Verizon عرضه خواهد شد و با این اوصاف نباید کاربران ایرانی انتظار چنین اسمارت فونی را بکشند.

8 در مورد “سونی اکسپریا Z4v با وجود صفحه نمایش QHD عملکرد باتری خارق العاده‌ای دارد!”

  1. سفید و قرمز؟ این دو رنگ توی RBG صفحه نمایش های سامسونگ کمترین تعداد رو دارن و به همین دلیله که امولد کمتر از بقیه میتونه این دورنگ رو خالص نشون بده هر چند زد3 هم چندان سفید رو دقیق نشون نمیده.صفحه نمایش های اسمارتفون های سونی هم مایل به قرمزه (بیشترین تعداد پیکسل) وگرنه مگه سونی میتونه به پای نشون دادن رنگ مشکی و ابی(که بیشترین تعداد رو توی گلکسی اس5 داره) برسه؟؟
    در کل هر پنلی خصوصیات و ضعف های خودشو داره.
    حداقل سامسونگ تو نوت4 پیشرفت کرد و دمای رنگ رو دقیق تر کرد ولی سونی چی؟ به خاطر همینه که میگم صفحه نمایش زد2 برتر از زد3 هست.
    غیر معتبر ترین سایت دیسپلی میت هست؟؟؟به همین راحتی دیگه!؟؟ الان تو این حرف رو گفتی این شرکت غیر معتبر شد؟؟نه داداش اصلا دیسپلی میت غیر معتبره مردم چی؟چرا تو امریکا هم از گوشی های سامسونگ بیشتر راضی هستن؟(تو itresan هم یه مقاله در همین رابطه بود)حالا سونی که سهله!چرا اینقدر پرفروش تر از سونی هست؟ یعنی کل مردم جهان اندازه ی تو نمیفهمن؟
    من خودم گوشیها رو قبلا مقایسه کردم اصلا همون مقایسه خودتون چی؟خیلی ها میگفتن سامسونگ دقیقتر از زد3 عمل کرده!
    سایت های جیره خوار خیلی مورد پسند من نیستن(چون چیزی ازشون به سود من نمیرسه!)ولی به خدا قسم از یه متعصب سونی بیشتر قبولشون دارم!!باور کن!!!

  2. اقای Moazez
    من موضوع مورد بحثم باتری بود نه صفحه نمایش. بعدشم همه چی به روشنایی نیست!به دقت رنگ و گاما و کنتراست هم برمیگرده که سونی به جز کنتراست تو بقیه موارد خراب کرده!برید سایت فون ارنا بخونید حتی صفحه نمایش زد2 تو خود itresan امتیازش بیشتر شده.
    این فقط نظر توهه که میگی کواد اچ دی سامسونگ از هیچ لحاظی به فول سونی نرسیده!چون اکثر سایت های تخصصی که تخصصی فکر میکنن صفحه نمایش سامسونگ رو توی کل اسمارت فون ها(نه فقط سونی) برترین میدونن. دیسپلی میت یه سر و گردن که چه عرض کنم!!!!یه تنه از شما سوادش بیشتره اقایی که مدرک فوق تعصب سونی رو داری!!

    بازهم تو ای تی رسان اس6 صفحه نمایشش رتبه بالاتری داشته نسبت به زد3.

    1. عزیزم بهترین صفحه نمایش به اونی میگن که بتونه رنگ سفید و قرمزو نشون بده که سامسونگ نمیتونه. در ضمن اونموقع هم سایتهای جیره خور به صفحه نمایش نادقیق s5 که 8000k دمای رنگش بود میگفتن بهترین درحالی که z2 همون زمان 6700k بود و باسد لقب بهترینو میگرفت. بعدها نوت4 با 6700k امتخاب شد بهترین چون به رنگ مرجع6500k خیلی نزدیک بود. این سایتها فقط جیره خوار هستن و غسر معتبرترین سایت هم که دیسپلی میت هست. برو چهارتا مقایسه ببین برادر. S6 به z3 هنوز نرسیده چه برسه به z3+

  3. عملکرد نوت4 بین تمام کواد اچ دی ها بهترین بود!حالا امسالم نوت5 تو باتری سونی زد4 رو شکست خواهد داد.حالا میبینید!

    1. با 480 نیت نتونست یه صفحه نمایش 750 نیتی رو شکست بده. در ضمن همه چی عدد نیست. هنوز QHD سامسونگ از لحاظ کیفیت به FHD سونی از هیچ لحاظی نرسیده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH