وقتی 1080p کافی‌ست: 4 تا از بهترین اسمارت فون‌های فول اچ‌دی بازار

Full HD و 1080p هر دو یک مفهوم دارند و آن‌هم اشاره به نمایش تصاویر با وضوح 1080 در 1920 پیکسل است. اکثر تلویزیون‌های این روزها در بازار این وضوح را پشتیبانی کرده و به تازگی نسل 4K وارد بازار شده است که البته بعید است به زودی بتواند جای آن را بگیرد.

اما دنیای اسمارت فون‌ها؛ اولین کمپانی که از وضوح FHD برای اسمارت فون خود بهره بود، اچ‌تی‌سی بود که با معرفی Butterfly دنیای این محصول را به کلی تغییر داد. این محصول با نام کامل HTC J Butterfly ابتدا و در اکتبر سال 2012 تنها در ژاپن رونمایی و عرضه شد. چند ماه بعد این کمپانی محصول دیگری با نام Droid DNA را با مشخصاتی شبیه وارد بازار کشورهای اروپایی و آمریکا کرد.

در ابتدای استفاده از این وضوح در تلفن‌های همراه، نظرات تحلیلگران با زمان کنونی بسیار متفاوت بود. برخی این وضوح را برای اسمارت فون‌ها زیاد دانسته و آن را یک امکان بی‌خود تلقی می‌کردند و بعضی دیگر نیز آن را پسندیده و معتقد بودند با این انتخاب می‌توان به راحتی به فیلم دیدن و تماشای تصاویر لذت بخش در گوشی پرداخت.

اما فراگیر شدن این اتفاق دیری نپایید و وضوح FHD به سرعت تبدیل به فرم محصولات پرچم‌دار و اسمارت فون‌های کمی بالاتر از میان رده‌ها شد؛ به حدی که اگر امروز محصولی وارد بازار شود و وضوح آن کمتر از HD و FHD باشد، کاربران برای انتخاب آن دست نگه خواهند داشت. این شرایط ادامه داشت که کمپانی ال‌جی، فناوری Quad HD را نیز روانه بازارهای جهانی کرد.

اما این انتخاب بیشتر یک عمل تبلیغاتی بود، امروزه اکثر کاربران حرفه‌ای و حتی آماتور اسمارت فون‌ها، به سختی می‌توانند تفاوت موجود بین FHD و Quad HD را برای شما توضیح دهند. به همین دلیل انتخاب محصولی با وضوح فول اچ‌دی به دلایلی همچون قیمت کمتر، مصرف باتری پایین‌تر و فشار مناسب‌تر به GPU برای اکثر کاربران منطقی‌تر به شمار می‌آید.

در اینجا 4 مدل از بهترین محصولات بازار که صفحه نمایش آن‌ها وضوح Full HD دارد، معرفی می‌نماییم.

یکی از آخرین تولیدات کمپانی اپل، یعنی آی‌فون 6، در نسخه غول پیکر خود برای اولین بار از وضوح FHD بهره برده است. چگالی پیکسلی این محصول یعنی آی‌فون 6 پلاس با صفحه نمایش 5.5 اینچی خود برابر 401ppi است. در حال حاضر این محصول دارای روشن‌ترین صفحه نمایش موجود بین تولیدات این کمپانی است.

به جز موضوع بزرگی بیش از حد صفحه نمایش و احتمال شکستگی آن، آی‌فون 6 پلاس بهتر از نسخه دیگر این محصول است. این گوشی از پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتز بهره برده و یک گیگابایت رم دارد. حافظه‌های داخلی 16، 32 و 128 گیگابایتی در کنار یک دوربین 8 مگاپیکسلی قدرتمند و بی نقص یک محصول خارق العاده را در اختیار کاربران گذاشته است.

apple-iphone-6-plus-(1)

اگرچه محصول جدید سونی آن‌چنان با آخرین پرچم‌دارش یعنی Z3 تفاوتی ندارد، اما بالاخره +Z3 یا همان Z4 ژاپنی، به تازگی از سوی سونی معرفی شده است! محصولی با صفحه نمایش 5.2 اینچی و البته وضوح FHD!

این دستگاه با یک باتری 2930 میلی آمپری یکی از برترین ها در این حوزه به شمار می‌رود و شما با یک بار شارژ می‌توانید چند روز دور از پریز برق باشید!

+Z3 با پردازنده اسنپدراگون 810، 3 گیگابایت رم، حافظه داخلی 16 یا 32 گیگابایتی و دو دوربین قدرتمند 20.7 و 5 مگاپیکسلی در عقب و جلو، یک پرچم‌دار به حساب می‌آید.

ag1

آخرین پرچم‌دار HTC نیز تفاوت چندانی از لحاظ ظاهری با M8 ندارد! اسمارت فونی 5 اینچی با وضوح FHD و ظاهری شیک و مجلسی! دستگاهی با بدنه ای تمام فلزی و یکپارچه که حس خوبی را برای کاربر در هنگام کار هدیه می‌کند.

این محصول نیز با پردازنده اسنپدراگون 810 و 3 گیگابایت رم از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد. همچنین این کمپانی تایوانی اولترا پیکسل قبلی خود را از پشت به جلو منتقل کرده و دوربینی قدرتمند را قرار داده است.

HTC One M9

  • Alcatel OneTouch Idol 3

در این لیست کوتاه ما، شاید این محصول آلکاتل غریب‌ترین باشد! اما این نباید باعث شود که شما از آن چشم پوشی کنید. اسمارت فون Idol 3 از لحاظ مشخصات و البته قیمت محصولی به صرفه به شمار می‌رود.

دستگاه مورد نظر ما با صفحه نمایش 5.5 اینچی روشن و خاص Vivid عرضه شده است. طبیعتا وضوح این صفحه نمایش FHD است که انتخابی هوشمندانه از سوی آلکاتل به شمار می‌رود.

این محصول از پردازنده اسنپدراگون 615 به همراه 2 گیگابایت رم بهره برده است که آن‌چنان هم بد نیست. دوربینی 13 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و باتری 2910 میلی آمپری از دیگر مشخصات آن است.

alcatelonetouchidol3title

8 در مورد “وقتی 1080p کافی‌ست: 4 تا از بهترین اسمارت فون‌های فول اچ‌دی بازار”

  1. اقای محمد طولابی
    اول کار اینو بگم که همه ی بزرگان صنعت گوشی سازی از بین نرفتن!!از جمله سامسونگ و اپل و خیلی کم لطفی هست سامسونگ جزو بزرگان نباشه به خصوص که گوشیاش جزو بهترینا هستن…
    از نوع لحن کامنتتون معلومه طرفدار سونی هستید ولی این دلیل نمیشه سونی بهترین باشه!! از تظر من اسمارت فون های اپل جزو اسمارت فون هایی هستند که تقریبا بی نقص ترین طراحی و کیفیت بدنه رو دارن.چرا گفتم تقریبا؟چون اپل تو ایفون6 لنز دوربین رو از بدنه بیرون اورد به خاطر نازکی گوشی. و البته ایفون یه ویژگی داره که گوشی های سونی ندارن مثل خوشدستی و وزن معقول. سونی اگه وزن گوشیاش کم باشه به امنی بالانس احتیاج نداره. اپل با سونی خیلی فرق میکنه! اپل اعتبارش اثبات شدس به همین دلیله که با دوربین 8 و رم چندسال پیش فروشش اینقدر بالاست. یکی دیگه از دلایل موفقیت اپل نسبت به سونی سیستم عاملشه! با وجود ای او اس اپل تنها رقیبش خودشه نه به دلیل برتریش به دلیل اینکه هیچ شرکتی جز اپل ای او اس نمیزنه و کاربری که از این سیستم عامل خوشش بیاد فقط مجبوره سراغ اپل بره.
    ولی در دنیای اندروید این موضوع متفاوته! علاوه بر سامسونگ، سونی، اچ تی سی،الجی، هواوی… خود گوگل هم وارد میدان رقابت شده به خاطر همینه که بازار اپل ثبات داره ولی بازار اندروید روی نوسانه!
    اگه بحث بدنه بین گوشی های اندروید باشه که اچ تی سی بسیار بهتر از سونی عمل میکنه ولی چرل فروشش پایینه؟
    این نشونگر این هست که تنها عامل موفقیت شرکت ها بدنه و کیفیت ساخت نیست چرا که گلکسی اس4 با بدنه پلاستیکی بسیار پر فروش تر از اچ تی سی وان ام7 ظاهر شد.
    این دو ویژگی هم به این زودی ها توسط سونی فراهم نمیشن ولی بعید نیست مشکل داغی توی اکسپریا زد5 (اگه سونی دووم بیاره)برطرف شه. رابط کاربری سونی به نظرم جزو برترینهاست و تنها مشکلش اینه که قابلیت کاربردی خاصی نداره و البته مشکلات نرم افزاری زیادی داره. باتری گوشی های سونی از لحاظ دوام و روی کاغذ قوی هستن ولی در عمل به خوبی تئوری نیستن(نمونش اکسپریا زد1 و الجی جی2 هر دو 3000 میلی امپر بودن ولی الجی قوی تر بود)
    ضد اب بودن گوشی هم قابلیت جالبی هست و تنها چیزی هست که سونی روش مانور خاصی میده ولی به شخصه تا الان حاضر نشدم اسمارت فونم(البته در گذشته)رو بشورم!!!
    این بود نظر من.

  2. محمد طولابی

    متاسفانه شاهد تراژدی حذف بزرگان از بازار موبایل هستیم…
    نوکیا که رفت… اچ تی سی هم که امسال بدترین سال تاریخش رو تجربه میکنه…
    سونی هم که بخاطر گیرهای الکی ملت که به طراحیش میدن مشکل پیدا کرده
    من نمیدونم وقتی آمنی بالانس هرساله جوایز طراحی رو از دم درو می کنه چرا باید مردم و کاربران به حرف چندتا سایت گوش کنند و بگن بخاطر عدم پیشرفت در طراحی نمی خریمش.
    ببینید اپل از سال 2010 تا 2014 تمام گوشی هاش یه فرم داشتن. کسی بهش گیر نداد. بدون شک تا 2018 هم همین وضعه. اما باز هم همه میگن اپل بهترینه. در حالی که بدنه مقاوم و شیک زد3 رو تکراری میدونن
    باور کنید زد4 فقط اگر 2 ویژگی داشته باشه در نظر اهل فن (و نه هر فرد عادی و مقلد سایت های دیگه) تبدیل به بهترین گوشی سال میشه: 1- مشکل داغ کردن رو حل کنه
    2-رابط کاربریش رو کمی از اندروید خام دور کنه.
    باتری و طراحی و ضدآبیش که عالیه. نظر بقیه دوستان رو هم مایلم بدونم. با من موافقید؟

    1. دقیقا خسته شدم از بس حق این کمپانی توی این سایت خورده شده بابا گناه که نکرده کمپانی چینه شما آلکاتل همیج میان رده رو میزارین اما اینو نمیزارین این یکی از برترین قول های جهانه مسخره کردین تو رو خدا یکی جواب ما رو بده چرا پی 8 نباید تو این لیست باشه؟؟

  3. زد3 پلاس رو بیشتر از بقیه دوست دارم.
    هر چند به نظرم به جای الکاتل گل اس5 رو میذاشتید بهتر بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH