5 اسمارت فونی که رکورد گینس را جا به جا کردند!

در دهم نوامبر سال ۱۹۵۱، هوگ بیور، مدیر عامل کارخانه گینس، به یک مهمانی تیراندازی در نزدیکی رودخانه اسلانی در ایالت وکسفورد ایرلند دعوت می‌شود. او در خلال این میهمانی درگیر این بحث شد که کدام پرنده بازی در اروپا از همه سریعتر است، سلیم طلایی (نوعی پرنده) یا خروس سیاه (که البته سلیم طلایی سریع‌تر است)؟

همان شب وی متوجه شد که تایید این موضوع، یعنی کشف اینکه سلیم سیاه سریع‌ترین پرنده اروپا است یا نه در کتب مرجع غیر ممکن بوده و هیچ جا اطلاعاتی وجود ندارد. بیور می‌دانست که سوالات بسیار دیگری نیز در سراسر ایرلند و یا حتی جهان وجود داشته و روزانه مورد بحث قرار می‌گیرد، ولی هیچ کتابی در دنیا برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد. او به این نتیجه رسید کتابی که به این گونه سوالات پاسخ دهد، احتمالا مورد پسند همگان قرار خواهد گرفت. بنابراین کتاب رکوردهای گینس به چاپ رسید! این کتاب به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب انگلستان و سپس آمریکا شد.

خب در این کتاب همه چیز وجود دارد، از موجودات زنده و متحرک گرفته تا اجسام ثابت و عجیب و غریب، بنابراین دنیای فناوری هم از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. در اینجا شما را با 5 اسمارت فونی که در کتاب گینس ثبت شده است آشنا می‌کنیم:

پیشاپیش از هواداران عزیز کمپانی‌های سامسونگ، سونی و اپل به خاطر نبود محصولی از برند مورد علاقه‌شان عذر خواهی می‌کنم!

  • اسمارت فون LG G4 و شکستن رکود تصویر سلفی زنجیره ای

عکس سلفی زنجیره‌ای چیست؟ ال‌جی حدود 2500 نفر را در شهر مکزیکو سیتی دور هم جمع کرد و یک دستگاه G4 را در میان آن‌ها قرار داد. این اسمارت فون طی 2 ساعت حدود 746 عکس سلفی از این جمعیت را ثبت کرد؛ یعنی به طور میانگین هر ده ثانیه یک عکس! این اتفاق توانست رکورد قبلی این رویداد را که توسط گوشی‌های سامسونگ گلکسی A3 و A5 ثبت شده بود را بشکند. رکورد پیشین 531 عکس بود.

ال‌جی G4 توانست بدون اینکه نیاز به شارژ مجدد باتری پیدا کند، این رکورد را ثبت کند که در نوع خود بسیار جالب است. ال‌جی معتقد است که محصول جدیدش می‌تواند بهترین گزینه برای ثبت سلفی توسط کاربران باشد.

LG-G4-broke-the-record-for-worlds-longest-selfie-relay-chain

  • اسمارت فون Gionee Elife S5.1 و شکستن رکورد باریک‌ترین گوشی

کمپانی چینی Gionee توانست نام خود را به عنوان تولید کننده باریک‌ترین اسمارت فون دنیا ثبت کند. این کمپانی با فشرده ساختن هرچه بیشتر گوشی، توانست محصولی با ضخامت عجیب 5.1 میلی‌متر را روانه بازار کند. اسمارت فون Elife S5.1 با یک باتری 2050 میلی آمپری عرضه شده است که هنر این کمپانی را بیش از پیش به رخ رقبا می‌کشد. این رویداد در سپتامبر سال 2014 در تاریخ ثبت شد و توانست نام خود را در کتاب گینس ثبت کند. البته این موضوع دوام آن‌چنانی نداشته و به زودی توسط یک کمپانی رقیب شکسته شد!

Gionee-Elife-S5.1-became-the-thinnest-smartphone-for-a-while

  • اسمارت فون Oppo R5 و شکستن رکورد Elife 5.1

خب! گفتیم که کمپانی‌های چینی علاقه زیادی به شکستن رکورد یکدیگر دارند. ضخامت 5.1 میلی‌متر واقعا کم است، اما باید کمی بیشتر فکر کنید! بله درست است، از این کمتر هم می‌شود.

Oppo R5 محصولی است که با ضخامت عجیب 4.85 میلی‌متر تولید و عرضه شده است. این محصول درست یک ماه پس از اسمارت فون Gionee روانه بازار شد و رکورد گینس را از آن خود کرد.

البته این محصول آن‌چنان قدرتمند نبوده و در تمامی ویژگی‌هایش چندان برتر از رقبا نیست!

oppo_r5_llapis

  • HTC One و شکستن رکورد پخش تصاویر متحرک در کنار هم

اصولا محصولات کمپانی HTC به شکستن رکورد علاقه خاصی نشان نمی‌دهند! اما خب هر از گاهی از انجام برخی کارهای جالب نیز بدشان نمی‌آید. این کمپانی با همراهی China Unicom و Sohu IT توانست رکورد تولید بزرگ‌ترین تصاویر متحرک با استفاده از کنار هم قرار دادن 400 عدد از گوشی‌های HTC One را بشکند.

sddefault

  • اسمارت فون Optimus 2X و شکستن رکورد پردازنده دو هسته‌ای!

در دوره‌ای که پردازنده‌ها به سمت 10 هسته‌ای شدن پیش می‌روند، شاید صحبت از یک محصول دو هسته‌ای ساده کمی بیهوده به نظر برسد؛ اما نباید فراموش کنیم که کمپانی ال‌جی برای اولین بار، نخستین پردازنده دو هسته‌ای تاریخ اسمارت فون‌ها را با محصول خاصش یعنی Optimus 2X روانه بازار کرد.

باور کنیم یا نه سال 2011 یک اسمارت فون دو هسته‌ای، واقعا محصول خاصی در بازار به شمار می‌رفت؛ اما در فاصله کوتاهی، این هنر تبدیل به یک اتفاق ساده و عادی شد و امروزه محصولات پایین رده نیز حداقل از یک پردازنده دو هسته‌ای بهره می‌برند!

Overclock-LG-Optimus-2X

به نظر شما آیا بازهم اسمارت فون‌هایی خواهند آمد که که بتوانند وارد کتاب گینس شوند؟!

9 در مورد “5 اسمارت فونی که رکورد گینس را جا به جا کردند!”

  1. سونی اکسپریا زد و زد 1
    اولین گوشی های هوشمند زد آب

    سونی اکسپریا زد3+ بهترین گوشی هوشمند زد آب

  2. اقای حسام
    الان چه ربطی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خودتم فهمیدی چی گفتی؟ پلاستیک؟
    اخه یه ذره اطلاعاتت رو بیشتر کن. نتونستی دلیل منطقی بیاری شروع کردی به گفتن این چرتو پرتا…

  3. اقای احمد
    نوت3 کی معرفی شد؟؟؟؟؟
    زد2 کی معرفی شد؟؟؟؟؟
    بعدشم سامسونگ اولین رم 20 نانومتری رو تولید کرده که اولین بار روی نوت3 که جدیدترین پرچمدار سری نوت بود استفاده کرد و سامسونگ به سونی رم میده اونوقت شما میگی زد2 اولین اسمارت فون با رم 3 گیگ بود؟
    خواهشا اطلاعات غلط به کاربران این سایت ندید اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید.با تشکر از شما

  4. اقای Amir Mahdi HZ
    4گیگ رم رکورد محسوب نمیشه اگه اینطوریه پس باید گلکسی نوت3 که اولین اسمارت فونی بود که از 3گیگ رم استفاده میکرد هم جزو این لیست باشه ولی گفته رکورد نگفته پیشرفت تکنولوژی.

      1. اقا راست میگه چرا هذیون میگی اولین گوشی با رم سه SONY XPERIA Z2 بود وقتی نمیدونید اطلاعات غلط نده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH