آموزش تلگرام: آنچه که برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید!

آموزش تلگرام

آموزش تلگرام

تلگرام (Telegram)، یک سرویس پیام‌رسانی رایگان از سوی روسیه است که همچون واتس‌اپ کاربران بی‌شماری دارد. این اپلیکیشن جدید با تمرکز بر امنیت و پیام‌های خصوصی ارایه شده است.

در نگاه اول، شما ممکن است فکر کنید که «تلگرام» یک کپی از سرویس واتس‌اپ که توسط فیس‌بوک به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری شده است، بوده و خلاقیت تازه‌ای ندارد. حتی می‌توانید آن را با یافتن وجه تشابه این دو سرویس، اثبات نمایید. اما تفاوت اساسی کجاست؟ آن‌چه که تلگرام را منحصر به‌فرد کرده، بحث «امنیت» در آن است.

در اپلیکیشن تلگرام، شما یک گزینه جدید به نام «Secret Chat» پیش رو دارید؛ چت محرمانه، یک نوع خاص از مکالمه است که مکالمات در آن رمزنگاری می‌شود. برای همین، هکرها نمی‌توانند به مکالمات یا گفته‌های شما دست پیدا نمایند. یکی از تفاوت‌هایی که بین «Secret Chat» و چت معمولی در تلگرام وجود دارد، این است که مکالمات در آن برروی فضای ابری ذخیره نمی‌شوند.

حتی تفاوت بین تلگرام و واتس‌اپ از این هم فراتر می‌رود؛ شما توانایی آن را دارید که برای هر مکالمه خود، محدوده زمانی را ایجاد نموده تا پس از آن بازه (مثلا یک روز و …) گفتگوی شما از بین برود. که این، امینت شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

Chat-IO

به‌هرحال اگر به‌تازگی به تلگرام پیوسته‌اید و آشنایی چندانی نیز از چگونگی کار با آن ندارید، با آی‌تی‌رسان و آموزش تلگرام همراه شوید:

۱- اپلیکیشن تلگرام را برای دستگاه خود متناسب با سیستم‌ عامل آن، دریافت کرده و سپس آن را برروی گوشی یا تبلت خود نصب کنید. حال، آن‌را اجرا نمایید.

۲- برروی  عبارت «Start Messaging» ضربه بزنید.

Welcome-IO

۳- اکنون شماره خود را در فیلد خالی، وارد نمایید.

Enter-Phone-Number-IO

۴- پس از آنکه شماره خود را وارد کردید، برای شما یک پیام از سوی تلگرام فرستاده می‌شود که حاوی کدی است؛ کد را وارد نموده و سپس به مرحله بعد بروید.

۵- در این مرحله، شما باید نام خود را به همراه عکس در صورت تمایل وارد نمایید ( در نسخه اندروید آن، چنین مرحله‌ای وجود ندارد و بعد از وارد شدن به منوی اصلی، از طریق تنظیمات می‌توانید آن را انجام دهید).

۶- سپس، از شما خواسته می‌شود تا اجازه دهید که تلگرام به مخاطبین‌تان دست یابد؛ توافق خود را اعلام کرده و اگر مایل هستید، دوستان‌تان را به تلگرام دعوت نمایید. تلگرام برای دوستان شما پیامی را شامل لینک دریافت این اپلیکیشن فرستاده و از آن‌ها می‌خواهد که به تلگرام بپیوندند. توجه داشته باشید که باید مخاطبین شما، حتما از سیستم عامل اندروید یا iOS استفاده نمایند.

۷- مادامی که دوستان‌تان به تلگرام بپیوندند، شما می‌توانید ارتباط با آن‌ها را از طریق این سرویس آغاز کنید. برای شروع ارتباط، دو راه پیش رو دارید؛ چت معمولی و «Secret Chat» که تفاوت این‌‌ دو قبلا شرح داده شد.

Main-Page-IO

اگر برروی مخاطبین تلگرامی خود ضربه بزنید، چت معمولی آغاز می‌شود و در غیر این‌صورت، اگر می‌خواهید تصاویر شخصی شما جایی فاش نشود و …، توصیه ما به شما «Secret Chat» است. برای شروع «چت محرمانه» این‌گونه عمل کنید:

  • اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید، انگشت خود را به راست کشیده و سپس برروی «New Secret Chat» ضربه بزنید. کاربری را که قصد شروع چت خصوصی با وی دارید، انتخاب نموده و مکالمه خود را شروع کنید.

Menu-IO

  • برای کاربران سیستم عامل آی‌او‌اس، وارد صفحه مخاطبین خود در تلگرام شوید و سپس «New Secret Chat» را انتخاب کنید. سپس کاربر مدنظر خود را انتخاب نمایید.

SecretChat-IOهم‌چنین اگر می‌خواهید که از امنیت مکالمه مخفی خود مطمئن شوید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

سیستم عامل اندروید:

  •  برای افزایش ۲۰۰ درصدی امنیت این حالت پس از وارد شدن به چت محرمانه، برروی نام مخاطب مدنظر خود ضربه زده و سپس عبارت Encryption Key را لمس نمایید. به‌گفته‌ تلگرام، باید تصویر نمایش داده شده با تصویری که  در  تلفن یا تبلت دوست‌تان از این کد رمزنگاری شده به نمایش درمی‌آید، یکسان باشد.

SecrerChat-Image-IOسیستم عامل آی‌او‌اس:

  •  برای افزایش ۲۰۰ درصدی امنیت این حالت پس از وارد شدن به چت محرمانه، برروی عکس مخاطب خود ضربه زده و در صفحه باز شده، سپس عبارت Encryption Key را لمس نمایید. باید تصویر نمایش داده شده با تصویری که در  تلفن یا تبلت دوست‌تان از این کد رمزنگاری شده به نمایش درمی‌آید، یکسان باشد.

همچنین اگر می‌خواهید که این مکالمه پس از یک بازه زمانی دلخواه ناپدید شود، پس از وارد شدن به چت محرمانه، این‌گونه عمل کنید:

سیستم عامل اندروید:

  • برروی نام مخاطب خود ضربه زده و در صفحه باز شده، عبارت self-destruct timer را لمس نمایید. سپس زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.

SecretChat-Options-IOسیستم عامل آی‌او‌اس:

  • برروی بالای صفحه یعنی نام مخاطب خود ضربه زده و info را لمس نمایید. حال عبارت self-destruct timer را لمس و سپس زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.

دقت کنید پس از این بازه زمانی، مکالمه شما از بین خواهد رفت. امیدواریم آنچه که بیان شد، شما را در نحوه استفاده از سرویس تلگرام یاری داده باشد. اگر ترفندی برای تلگرام سراغ دارید، می‌توانید آن را در نظرات به اشتراک بگذارید.

bazar-logo

181 در مورد “آموزش تلگرام: آنچه که برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید!”

  1. سلام
    چجوری میشه در تلگرام یه عکس متن دار رو فوروارد کرد بعد ویرایشش کرد بدون اینکه تعداد ویوهاش پاک بشه همون تعدادی که هست بمونه؟

  2. سلام میکنم خدمت دوستان و مدیران محترم سایت
    من یه مشکل دارم.
    توی یک کانال تبلیغ گذاشتم،کاری که هفته ای دو یا سه بار انجامش میدم.
    ولی ایندفه تبلیغ من اصلا ویو نمیخوره.به این صورت که در مدت زمان ۱۱ ساعت فقط ۵۵ تا ویو دیدم که خورده.
    اما نکته اینه که در این ۱۱ ساعت، ۴ بار با فواصل حدودا ۱ ساعت و نیم،یباره ۱ کا ویو خورده.یعنی من دارم میبینمش که یه دونه یه دونه ویو میخوره،اما در یک آن ۱ کا بهش اضافه میشه.نزدیک ۱۰۰ تا شات هم ازش گرفتم که این روند چجوری بوده.
    حالا تبلیغ ۲۰کا ی من در مدت ۱۱ ساعت ۴۰۵۵ ویو خورده.(۴تا ۱کا فوری خورده)
    در حالی که در این مدت نزدیک ۱۵ تا تبلیغ ۱۵ کا و ۲۰ کا قبل و بعد از تبلیغ من توی اون کانال گذاشته شده و پر شده و برداشته شده.
    ادمین هم قبول نمیکنه که یه جای کار ایراد داره.
    کمک میکنید؟
    ممنون

  3. سلام من تا وارد تلگرام نشم پیامام نمیاد با این که توی قسمت app تنظیماتم روشن کردم نوتیفیکشنو در ضمن این مشکل فقط وقتی هس که با نت گوشیم سرعتمم خوبه

  4. سلام من تلگرام پرتابل رو برای شماره موبایلم روی ویندوز استفاده کردم اما بعد خروج از تلگرام دیگه نمی تونم پیداش کنم وحالا می خوام اکانتم حذف کنم ولی چون کد برای تلگرام میره نمی تونم به کد دسترسی داشته باشم چطور باید تلگرام رو باز کنم از کمکتون متشکرم؟

  5. سلام وقت بخیر
    می خواستم بدونم در کانالها پیامهایی که قرار می دهند انتهای متن لینک کانال همیشه هست این لینک چطور زیر همه پیامها قرار می گیرد؟
    تلگرام اتومات می گذارد یا دستی مدیر کانال به پیام خود اضافه می کند؟

    1. علی‌رضا عباسی

      به صورت دستی در هر پست قرار می‌گیره
      البته احتمال وجود اپ مدیریت کانال با این قابلیت‌ هم وجود داره

  6. سلام ببخشید من‌چند وقته تلگرامم یهو خراب میشه
    یعنی مثلا دارم‌چت میکنم یهو پی ام هام‌نمیره ولی واسه بقیه برای من میاد
    چیکارش کنم؟

  7. باسلام بنده مخواهم به دوستم بصورت اسلاید شو که موزیک هم داره البوم خانوادگی بفرستم آیا امکان داره یا نه البته تا چه حجمی میشه فرستاد در ضمن اسم نرم افزارpro show producer هست ,وسئوال بعد اگر عملی باشد این اسلاید شوئی که میخوام بفرستم آیا بدست دیگران نمی افته.؟؟

  8. سلام من میخوام دلیت اکان کنم ولی این confirmation code رو ندارم نمیتونم حذفش کنم چطور باید این کد رو دریافت کنم ؟

    1. پیام میاد رو تلگرام ک درحال حاضر نصب هست رو گوشی ….کد مد نظر را کپی کن و در قسمت خواسته شده پیست کن

  9. سلام خسته نباشید. اگه واس نصب, چند بار شماره خودمونا وارد کنیم وکد ارسال نشه وبنویسه بعدا امتحان کنید ,ینی کی میشه دوباره امتحان کرد؟ لطفا جواب بدین

  10. سلام چطورباید همه ببینن انلاینم من خاموش دیده حمیشوم میخ ام انلاین دیده شوم تشکر چه کنم

  11. سلام ادمین جان
    اخیرا یه مشکل همه گیر برای کاربران تلگرام پیش اومده اونم اینکه دعوت بی اجازه برای پیوستن خود کار برای گروه ها و کانال های تبلیغاتی میاد برای کاربران
    چه تو صفحه تلگرام باشی و چه نباشی
    واقعا خستم کرده
    راه حلی هست برای رفع این مشکل؟؟؟؟؟؟

    1. سلام اقا جلال.اتفاقا منم همین مشکل شمارو داشتم.شما به احتمال زیاد چندتا برنامه نصب کردید که از طریق اون برنامه ها برای شما تبلیغات تلگرامی میاد.تنها راهش اینه که اون برنامه هارو حذف کنید.من که این اینطوری مشکلم حل شد

  12. باسلام ببخشید باعکس کدگذاری شده تو سکرت چت.امکان پیداکردن مکان شخص یاشماره ی طرف هست؟
    منظورم مشخصات واطلاعات encryption key هستش
    لطف میکنین راهنمایی کنین

  13. سلام من قبلا روتلگرامم تایید دومرحله ای زدم الان هر چی دوباره نصبش میکنم باید رمزو بزنم متاسفانه رمز یادم رفته راهی نیست از شر این رمز خلاص بشم؟

    1
    1
  14. سلام تلگرام من حذف شد.دوباره اون رو از یه گوشی دیگه گرفتم ولی هرچه شمارم رو وارد میکنم نمیتونم وارد تلگرام بشم کد هم برام میاد ولی بازم نمیتونم وارد بشم چکار کنم

    1. محمدرضابهرامی

      تلگرام من پاک شده
      ازبازار دانلود کردم .شماره تلفن دادم پیام آمده شما زیاد سعی کرده اید بعدا سعی کنید
      الآن دوروزه این مشگل رودارم چکار کنم دوباره تلگرام باز بشه؟

  15. سلام ببخشید من خطمو عوض کردم چن تا شماره سیو گوشی بوده تلگرامونصب کردم تو فرندام اومدن بالا. نمیخام تو لیست فرندام باشن از توگوشی پاک کردم اما از لیست فرندام پاک نمیشه چطو پاکشون کنم؟

  16. سلام من تو بخش کنتاکت مشکل دارم همه مخاطبین رو میزنه تلگرام ندارن در صورتی ک دارن قضیه چیه؟

  17. سلام میخواستم بدونم اگر کسی تو تلگرام نباشه وبخوای بدونی جای دیگه هست یا نه سکرت چت نشون میده؟

  18. سلام
    خسته نباشید
    میخواستم بدونم وقتی عضو کانالی هستیم و نمیخوام دیگه پیامها و مطالب اون کانال برام بیاد چکار باید بکنم
    البته بدون اینکه از کانال خارج بشم یا مطالب قبلی اون کانال پاک بشه
    ممنون

  19. سلام تو صفحه چت معمولی هم میشه سکرت چت داشت ؟ من با یکی چت کردم پیاما پاک میشد ولی تو صفحه معمولی بودیم و اون بالا عکس قفل کنار اسم نیومده بود

    1. سلام
      این سوال دوستمون مشکل من هم هست میشه پاسخش رو رای من هم بفرستید لطفا…

      سلام تو صفحه چت معمولی هم میشه سکرت چت داشت ؟ من با یکی چت کردم پیاما پاک میشد ولی تو صفحه معمولی بودیم و اون بالا عکس قفل کنار اسم نیومده بود

  20. سلام من هرکسی رو میخوام تو کانال عضو کنم ارور میده که فقط نفر مقابل خودت رو میتونی اد کنی چارش چیه

  21. سلام خسته نباشیدببخشیدسوالی واسم درموردسکرت چت پیش اومده اینکه تنهاراهی که میشه عکسای ارسالیوذخیره کرد اسکرین گرفتنه وهرکس عکسی بگیره واسه طرف مقابلش نشون خواهدداد امامن و دوستم امتحان کردیم هروقت ایشون عکس گرفت نشون ندادامامن گرفتنی نشون میداد علت چی میتونه باشه؟

    1. سلام .تو تنظیمات .قفل اسکرین شات دوستتون قفله براهمین شماهم خاموش کنیم هر کسی اسکرین بگیره نشون میده

  22. سوال: سلام چطور میشه کاری کرد که وقتی کسی شماره منو تو دفتر تلفن گوشیش سیو کرده نتونه منو به طور خودکار تو تلگرام اد کنه ( میخوام نفهمه که من رو تبلتم تلگرام دارم )؟ راهی هست؟

  23. سلام.
    میخاستم بدونم راهی وجود داره که افرادی رو که بلاک میکنیم رو کلا دیلیت کنیم که تو لیست بلاکمون نباشند.
    کاش همچین چیزی اضافه بشه.

  24. علیرضا ماشینچی

    سلام واقعا خسته شدم از اینکه هی صفحه تلگرام خود به خود باز میشه و درخواست میده do you want to join the channel?yes ya no بابا کلافه شدم به خدا بخاطر این میخوام تلگرامم رو پاک کنم اعصابم خرد شده بابا یه راهی بگین اینو بتونم هز شر این مورد راحت شم دیوانه ام کرده ممنون میشم.علیرضا ماشینچی

  25. سلام من یک کانال درست کردم ولی فقط تونستم۱۵نفر و اد کنم و بهم پیا میده که در حال حاضر فقط میتونی مخاطبین متقابل خودت رو اضافه کنی متاسفم! چکار کنم؟ خیلی واجبه مال ادارمونه لطفاً سریع جواب بدید ممنونم

  26. قدرت الله رضائی

    با سلام از اخبار شنیدم که ۲یا۳ نفر که مریض بوده اند واز طریق تلگرام گفت وشنود زشت و بدیگران فحش میدادند دستگیر شده اند.

  27. سلام ببخشید میخاستم‌ بدونم وقتی عکسی رو با سکرت چت برای کسی ارسال میکنیم و برای اون محدوده زمان مشخص مکنیم بعداز پاک شدن امکان داره هنوز تو مدیریت فایل طرف ذخیره شده باشه؟

  28. اخیرا فایل های gif بعد از ذخیره با فرمت mp4 ذخیره میشن. راهی هست که بشه به همون صورت gif ذخیره شه؟

  29. سلام خسته نباشید
    تمام مخاطب های من قفل شدن وقتی پی ویشون میرم پیام Secret Chat رو میده و قفل هستش و نمیشه پیام بدم

  30. سلام
    میخواستم بدونم چطور میشه پایین عکس مطلبی رو نوشت، به صورتی که تو کانال های تلگرام میگذارند عکس و نوشته به هم متصل و یکی باشه؟
    ممنون

    1. از این کلیپسی که تو باکس پیامتونه رو عکس بزنید,بالای عکس T رو انتخاب کنید و متن تون رو بنویسید,تایید کنید و بعد ارسال:)

  31. سلام ببخشید من چند بار دیلیت اکانت کردم و الان که میخوام دوباره با همون شماره نصب کنم نمیشه
    مینویسهphone_number_flood

  32. سلام می خوام فیلمها در کارت sd ذخیره شود چطوری؟ عکس و فیلم ها بدون اینکه بخواهم دانلود نشود

  33. سلام.من وقتی میخوام با کسی چت محرمانه داشته باشماخطار میده خطایی رخ داده است و نمیتونم چیکار باید بکنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH