با اولین تلفن‌های همراه تاریخ در زمینه نمایشگر آشنا شوید!

دنیای اسمارت فون‌ها، دنیای عجیبی است. تمام اتفاقات به سرعت می‌افتد و در طول هر سال شاهد تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که آمده‌اند تا فناوری‌های زمان خود را به خاطرات بسپارند. از آن جایی که ما نیز همیشه در آی‌تی‌رسان تلاش کردیم تا همگام با تکنولوژی حرکت کنیم، اکنون تصمیم داریم قدم در وادی تاریخ بگذاریم و به مرور خاطرات بپردازیم.

نمایشگر بخشی است که در طول هر سال پیشرفت بسیاری را به خود می‌بیند و این پیشرفت با استقبال خوب کاربران نیز مواجه شده است و در واقع در هر نسل جدید اسمارت فون‌های پرچم‌دار، منتظر اعداد و ارقام بالاتری هستیم و با وجود اینکه بسیاری بر این باور هستند که وضوح بالاتر از فول اچ‌دی را چشم انسان نمی‌تواند تشخیص دهد، اما در حال حاضر بسیاری از کاربران پرچم‌داری را که وضوح صفحه نمایش آن QHD نباشد، نمی‌پسندد.

بهترین اسمارت فون‌های تاریخ از لحاظ صفحه نمایش

نمایشگر یکی از بخش‌های اصلی اسمارت فون‌هاست اما همیشه محصولاتی بودند که می‌خواستند هنجار شکن و برتر از سایرین باشند. در این بخش با اسمارت فون‌هایی که برای اولین بار وضوح‌های تصویر بالاتری را ارایه دادند آشنا خواهیم شد.

سامسونگ گلکسی نوت

galaxy-note

گلکسی نوت اولین محصول در دنیای اسمارت فون‌ها بود که توانست نمایشگری با وضوح تصویر اچ‌دی و یا همان 720p داشته باشد و یکی از مزیت‌های اصلی آن قلم هوشمندش بود که هنوز هم که هنوز است یکی از قابلیت‌های سری نوت سامسونگ محسوب می‌شود. این اسمارت فون یک نمایشگر 5.3 اینچی از نوع سوپر آمولد داشت و می‌توانست وضوح 800 در 1280 پیکسل را ارایه دهد. غلظت پیکسل آن نیز 285ppi بود.

اچ‌تی‌سی Droid DNA

htc-droid-dna-press-image-3

اچ‌تی‌سی اولین کمپانی‌ای بود که در زمینه اسمارت فون‌ها قدم در وادی فول اچ‌دی یا همان 1080p گذاشت. این محصول که Droid DNA نامیده می‌شد از یک صفحه نمایش 5 اینچی استفاده می‌کرد و تراکم پیکسلی 441ppi باعث شده بود که در سال 2012 بیشترین تراکم پیکسلی موجود را داشته باشد.

Vivo XPlay 3S

Vivo-Xplay3s-1-1280x1280

با وجود اینکه اغلب افراد ال‌جی G3 را اولین اسمارت فون با وضوح تصویر QHD می‌دانند، اما این موضوع چندان هم حقیقت ندارد و اولین اسمارت فون در جهان که توانست وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل را تحت عنوان QHD ارایه دهد، یک محصول چینی با نام Vivo XPlay 3S بود. این اسمارت فون یک نمایشگر 6 اینچی داشت و پیکسل‌های آن نیز با غلظت بالایی (490ppi) کنار یکدیگر قرار گرفته بودند. البته نماینده ال‌جی نیز یکی از اولین‌ها در زمینه ورود به دنیای QHDها بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH