اپ‌رسان: نگاهی به فایل‌منیجر محبوب ES Explorer

ES-File-Explorer-File-Manager-3.2.5.1-Apk

این‌روزها، برروی اکثر محصولات اندرویدی یک برنامه برای مدیریت‌ فایل‌ها به‌طور پیش‌فرض قرار داده شده است که اگرچه چندان حرفه‌ای نیستند ولی می‌تواند نیازهای روزمره‌ای نظیر کپی/پیست و Share کردن فایل‌ و برنامه‌ها را برطرف نماید. با این‌حال اگر کمی حرفه‌ای‌تر باشید، باید از یک برنامه شخص‌ثالث برای مدیریت فایل‌های‌تان استفاده کنید که بتواند طیف وسیعی از خدمات را به شما ارایه دهد.

ES Explorer نیز یکی از همین برنامه‌هاست که از زمان ارایه آن تاکنون، بالغ بر 300 میلیون بار از گوگل‌پلی دریافت شده است. برای همین، شایستگی آن را دارد تا یکی از بهترین‌ها در زمینه «مدیریت فایل» در سیستم عامل اندروید لقب گیرد. همراه آی‌تی‌رسان باشید تا قابلیت‌های این برنامه را از نزدیک برای‌تان مورد بررسی قرار دهیم.

اساس ارایه ES Explorer، دسترسی به تمام محتوایی است که برروی کارت‌حافظه یا حافظه داخلی گوشی یا تبلت اندرویدی‌تان نقش بسته است. اما برای آنکه این برنامه متفاوت از رقبا خوب خود جلوه نماید، سازندگان، اپلیکیشن ES Explorer را با ویژگی‌های اضافه‌ای نظیر مدیریت برنامه‌ها، پاک‌کردن حافظه موقت “کش” و تسک‌منیجر همراه ساخته‌اند.

با دریافت و نصب این برنامه، تمام قابلیت‌های ساده‌ای را که از یک برنامه مدیریت‌فایل انتظار دارید، به‌دست خواهید آورد؛ توانایی کپی/پیست، حذف و تغییرنام پوشه و برنامه‌ها. هم‌چنین می‌توانید با انتخاب هم‌زمان چند برنامه و یا پوشه، اقدام به جابجایی و یا حذف آن‌ها نمایید.

1

در ES Explorer، این امکان برای کاربران فراهم شده تا بتوانند فایل‌های فشرده با پسوند RAR یا ZIP را به اصطلاح، decompress نمایند. حتی خودتان نیز می‌توانید با انتخاب چند پوشه و یا برنامه‌، عمل فشرده‌سازی را برروی آن‌ها انجام دهید. مشاهده فایل‌هایی که برای سیستم عامل اندروید غیرقابل معمول هستند، دانلود منیجر نسبتا قدرتمند، ویرایشگر متن و به‌همراه داشتن یک موزیک‌‌پلیر و ویدیو پلیر نه‌چندان پیشرفته، بخش دیگری از ویژگی‌های متنوع ES Explorer را تشکیل می‌دهند.

2

خوش‌بختانه در ES Explorer، این امکان فراهم شده است تا بتوانید مطابق با میل و سلیقه خودتان، نحوه نمایش‌ فایل‎ها و پوشه‌ها را تغییر داده و یا سایز آیکون مربوط به آن‌ها را عوض نمایید. برای آنکه همه چیز در نظر شما کامل دیده شود، پس از نصب این برنامه، می‌توانید از طریق ویجت اختصاصی ES Explorer، اقدام به افزایش حافظه رم گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی خود نمایید که این، خود نشان می‌دهد که ES Explorer تا چه حد قدرتمند است!3

با اینکه نمی‌توان به‌سادگی از خیر ویژگی‌های کارآمد این اپلیکیشن گذشت اما باید پذیرفت که ES Explorer ضعف‌های قابل‌ ملاحظه‌ای نیز دارد. رابط کاربری آن (به‌خصوص، برای اولین بار!) نسبت به رقبا، کمی شلوغ جلوه می‌کند. در ضمن باید اغراق نمود که برخی از برنامه‌های مشابه، از طراحی زیباتر و رابط‌ کاربری بهینه‌تری نسبت به این برنامه برخورددار هستند. این موضوع می‌تواند در همان روزهای اول، منجر به حذف ES Explorer و استفاده از یک اپلیکیشن دیگر گردد.

4

اگر علت این مشکل را جویا شوید، باید به منوها و گزینه‌های بسیار زیاد و تاحدودی غیرقابل استفاده‌ای که در این برنامه قرارداده شده است، اشاره نمود. با این‌حال، اگر بتوان که مشکل “شلوغی رابط کاربری” را نادیده گرفت، ES File Explorer به یکی از بهترین و برترین گزینه‌هایی که در گوگل‌پلی برای مدیریت‌ فایل‌ها و برنامه‌های خود پیش‌رو دارید، تبدیل می‌شود. در ادامه نیز به‌مرور خلاصه‌ای از معایب و مزایای این برنامه پرداخته و براساس آن، به هر بخش از 5، یک نمره اختصاص می‌دهیم:

سرعت: 4/5

خوش‌بختانه، ES Explorer به‌قدر کافی سریع عمل می‌کند و این باعث می‌شود تا سرعت نسبتا بالایی را برای دسترسی به پوشه و برنامه‌های مدنظرتان، تجربه نمایید.

امکانات: 4/5

بهتر است که در این باره توضیح ندهیم؛ زیرا تمام امکاناتی را  که ممکن است از یک فایل منیجر سراغ داشته باشید،  ES Explorer برای‌تان به‌ ارمغان خواهد آورد. این یک نمره را که نیز کم کردیم، به‌خاطر تنوع و گستردگی بیش از حد قابلیت‌هایی است که سازندگان، ES Explorer را با آن همراه ساخته‌‍اند که تنها باعث سردرگمی کاربر معمولی می‌شود!

طراحی: 3/5

در نگاه اول به این برنامه، همه چیز به‌نظر خوب می‌رسد ولی اگر بخواهیم که طراحی رابط‌‎ کاربری ES Explorer را با برنامه‌های مشابه اندرویدی آن مقایسه کنیم، باید اعتراف کرد که رابط کاربری این برنامه کمی قدیمی‌ به‌نظر می‌رسد؛ این به‌خاطر آن است که سازندگان این برنامه، طراحی آن را برای مدت‌هاست که ثابت و بدون تغییر نگه‌‌ داشته‌‌اند.

امتیاز کلی:  3.6/5

bazar-logo

7 در مورد “اپ‌رسان: نگاهی به فایل‌منیجر محبوب ES Explorer”

  1. من چندساله ازاین برنامه استفاده میکنم وعالیه اما اپدیت جدیدش ی مشکلاتی داره ،برای انتقال از حافظه گوشی به مموری ی پنجره باز میشه ک ی توضیحاتی میده بعداز انجام دادن اون دستورات وانتقال فایل ها مخفی میشن و هیچ جوری نمیشه پیداشون کرد حتی بعدازریکاوری هم اون عکس وفیلم واهنگـ ها نشون داده نمیشن
    لطفا این مشکلو درست کنید?

  2. تو گوشی HTC Desire 610 شما نمیتونید هیچ فایل و پوشه‌ای‌رو دست کاری کنید اعم از حذف و یا تغییر نام ولی با این فایل منجر این امکان‌رو به شما میده تا فایل‌هاتون‌رو بدون کم و کاستی مدیریت بکنید(حذف و تغییر نام) البته بعضی مواقع بعد از اینکه اقدام به حذف فایلی میکنید پیغام خطا میده و فایل مورد نظر رو پاک نمیکنه ولی بار دوم که اقدام به حذف کنید ای کار عملی میشه. هر چند همین کار خودش یک عیب محسوب میشه ولی از آنجایی که تا بحال هیچ فایل منیجر دیگری نتونسته تو حذف و مدیریت فایلها این قدر قوی عمل کنه برای گوشی‌هایی همچون HTC desire 610 این بهترین فایل منیجر محسوب میشه

  3. اسماعیل گندمی

    سلام من این برنامه را سه سال هست استفاده میکنم،عالیه اما ازبرج۱۲سال۹۴تا الان درحالی که چندبار به روز رسانی شده روی دستگاه من نصب نمیشود.خواهشمند است ایراد رابرطرف نمایید.

  4. حمید گوهری

    سلام
    ورژن اولیه این نرم افزار یو اس بی رو هم میخورد ولی بعد از آمدید کردن دیگه نمیخونه لطفا اگه امکانش هست تو ورژن جدید هم این امکان رو بدارید

  5. البته غیرقابل استفاده بودن بعضی از این آپشنها مطمئنا به دانش کم ومحدودکاربرانی مثل من برمیگرده،چون الحق نمیدونم فرضاشبکه وای فای اصولاچطوردراین برنامه راه میوفته،
    (نظرشخصی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH