روشی جالب برای مبارزه با گرمای اسنپدراگون 810 در سونی اکسپریا Z3 Plus

اگر اخبار را دنبال کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که پردازنده اسنپدراگون 810 دارای مشکل گرمای بیش از حد است و این گرما در محصول سونی زد 3 پلاس که چند ماهی از معرفی آن می‌گذرد نیز وجود دارد، حال کاربران این گوشی ارزان‌ترین راه حل موجود را برای از بین بردن این مشکل ارایه کرده‌اند. این در حالیست که سونی هنوز موفق به ارایه راهکار نرم افزاری مناسب برای مقابله کامل با این مشکل نشده‌ است که باعث شده در اجرای برنامه‌های مختلفی چون دوربین با مشکل Force close روبرو شویم.Xperia-Z3-Throttling_2-640x360

کاربران سایت XDA که این اسمارتفون را در اختیار دارند با استفاده از فویل ساده آشپزخانه به مبارزه با این حرارت آزاردهنده پرداخته‌اند، برای این کار شما به چندین لایه از فویل نیاز دارید(حداقل شش لایه) که در پشت گوشی تعبیه می‌شوند و مانند کاوری برای زد3 پلاس شما عمل می‌کند. برای اثبات موثر بودن این روش چند تست پایداری توسط AnTuTuروی آن انجام شده‌است که عبارتند از : تست پایداری معمولی اسمارتفون، تست AnTuTu خود گوشی بدون کاور، تست AnTuTu گوشی به همراه کاور جدید!

نتیجه تست‌ها در حالت بدون کاور افت بیشتری نسبت به حالت با کاور دارد که به دلیل کاهش فرکانس پردازنده برای کاهش دماست، این نتایج منحصر به یک نفر نیست و چندین نفر این عمل را انجام داده‌اند و نتایج خوبی نیز گرفته‌اند.

پس اگر مشکل دمای بیش از حد زد 3 پلاس شما را آزار می‌دهد برای رهایی از این امر می‌توانید این روش را بکار بگیرید ولی در نظر داشته باشید که ظاهر اسمارت فون شما تحت تاثیر این امر قرار خواهد گرفت و همچنین قادر نخواهید بود تا از nfc دستگاه خود استفاده کنید.

نتایج تست بدون هیچ کاوری:

Xperia-Z3-No-Case

نتایج تست به همراه کاورهای معمول در بازار:

Xperia-Z3-With-Case

نتایج تست به همراه کاور و فویل:

Xperia-Z3-With-Case-and-Foil

9 در مورد “روشی جالب برای مبارزه با گرمای اسنپدراگون 810 در سونی اکسپریا Z3 Plus”

  1. اقای ابوالفضل
    تکلیف من کاملا مشخصه!
    دوست عزیز من اصلا متعصب نیستم! من همه ی برندها رو دوست دارم! من فقط طرفدار سامسونگم و اصلا متعصبش نیستم! اگه میبینید بعضی جاها از هواوی یا سونی بد میگم چون میدونم واقعا باید ازشون بد گفته شه و ایرادشون گرفته شه!
    دلیلی هم نمیبینم که متعصب برند خاصی باشم!
    با تشکر.

  2. اقای Moazez
    من هنوز افتخار در دست گرفتن این اسمارتفون (زد3 پلاس) رو نداشتم ولی مطمئنم تا زمان ورود نوت5 به بازار بهترین اسمارتفون هست (نوت5 بیاد این موضوع بسیار فرق خواهد کرد!!!) ولی واقعا این درست نیست که اسمارتفون پرچمدار سونی اینقدر داغ کنه!! زد3 پلاس قیمت کمی نداره که بخوایم از این مورد چشم پوشی کنیم! سونی وقتی میدونست نمیتونه گرمای اسناپدراگون 810 رو مهار کنه چرا از این پردازنده استفاده کرد؟
    البته اینکه آندروید 5 هم در درگیر کردن پردازنده تاثیر داره رو تا حدودی قبول دارم! آندروید 5 به غیر از این مشکل باعث به وجود امدن مشکل تو مدیریت رم گلکسی اس6 هم شده بود!
    خلاصه باید قبول کنیم که اکسپریا زد3 پلاس در بدترین حالت بیشتر از اسمارتفون هایی مثل الجی جی4 و گلکسی اس6 داغ میکنه!همین داغ کردنه این اسمارتفونه که موجب میشه اپلیکیشن دوربین گاهی اوقات فورس کلوز بده و یا گوشی به مدت محدود فیلمبرداری 4k انجام بده یا حتی شارژ باتری زودتر تموم بشه!
    مشکل داغ کردن این اسمارتفون یه مشکل اساسیه(موردی که خیلی ها به اچ تی سی وان ام9 خرده میگرفتند!) و تا سونی نتونه این مورد رو برطرف کنه مشکلات بالا به همون منوال باقی میمونن. منم امیدوارم این مشکل بسیار اذیت کننده زودتر حل بشه.
    با تشکر.

  3. واقعا جای تاسفه برای سونی که نمیت این مشکل داغ کردن که خودش مشکلات نرم ا زیادی رو دربر میگیره رو حل کنه!
    به نظرم بهترین اسمارتفون سونی در حال حاضر همون اکسپریا زد3 هست! هر چند اونم خیلی داغ میکنه ولی نه در حد این!
    فکر کن اینهمه پول بدی به یه اسمارتفونی مثل زد3 پلاس بعدش مجبور بشی شش لایه فویل دورش بپیچی که چرا؟ چون در حد شدید داغ میکنه!
    البته امیدوارم سونی هر چه زودتر این مشکل به ظاهر (البته شایدم باطن) حل نشدنی رو حل کنه!

    1. من یکی از کسایی هستم که z3 دارم ولی وقتی z3+ رو دستم گرفتم واقعا شگفت زده شدم از این همه قدرت و زیبایی. به هرحال بصورت کلی بهترین اسمارت فون هست z3+ و گرما هم در هر گوشب طبیعی هست. این گوشی هم از نسخه 2.1 استفاده کرده که و آپدیت های تکمیلی در راهه. اینم باید در نظر بگیریم که خود اندروید5 بشدت cpu رو درگیر کرد در کل گوشیها و آمار باتری رو کمتر کرد.ایشالا در 5.1 درست میشه. هرچند من با این گوشی کار کردم گرماش خیلی طبیعی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH