احتمال همکاری اپل با BMW

احتمال می‌رود که سرانجام اپل و BMW محصولی جالب را تولید کنند که کاربران از طریق آن خودرو قادر خواهند بود تا به مرورگری وب و استفاده از سیری بپردازند و در مقابل خودرو از سیستم عامل اندروید نیز پشتیبانی کند. دو وب‌سایت رویترز و Manager Magazin اعلام کرده‌اند که این دو کمپانی در حال مذاکراتی با یکدیگر هستند که البته در این میان می‌توان به سفر مدیران اپل به Leipzig نیز اشاره کرد که دلیل آن‌ها برای انجام چنین کاری مشاهده شیوه ساخت BMW i3 در آن محل بوده است.

bmw-i3-activeassist

بنا بر گزارش‌ها اپل انتظار دارد که BMW نسبت به تولید خودرو‌های الکتریکی همانند روش خودرو‌های معمولی بازنگری کند و اپل از طریق آن بتواند خودرو مورد نظرش را تولید نماید. البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که BMW اعلام داشته که مذاکرات چندان جالبی در خصوص تولید محصول مشترک وجود نداشته و رویترز اعلام کرده است که شرکت‌ها در حال حاضر بر این باور هستند که فعلا نیازی به تولید یک محصول مشترک نیست.

جای تعجب نیست که کمپانی BMW سعی می‌کند در خصوص معاملات خود محتاطانه عمل کند و Klaus Froehlich در این خصوص اعلام کرده است که نمی‌خواهد اکوسیستم خود را برای یک رقیب قدرتمند باز نماید. اگرچه نمی‌توان به دور از هم بودن این دو کمپانی نیز فکر کرد در حالی که می‌توانند به یکدیگر کمک کنند. اپل اطلاعات بسیاری را در خصوص رابط کاربری می‌داند و دانش‌هایی نیز در خصوص استفاده از موبایل در خودرو دارد اما در زمینه تولید خودرو یک تازه وارد محسوب می‌شود و شاید استخدام چندین بازنشسته صنعت خودرو نیز دلیلی در این زمینه داشته باشد. در کنار این موضوع، BMW نیز می‌داند که می‌توانند حتی بدون این همکاری نیز خودرو‌های خود را به فناوری اتصال به دستگاه‌های مختلف مجهز کنند.

شاید شما خودرویی را که توسط اپل طراحی شده و لوگو BMW بر روی آن قرار گرفته باشد را مشاهده نکنید اما فعلا شرایط زیادی برای همکاری این دو کمپانی با یکدیگر وجود دارد.

1 در مورد “احتمال همکاری اپل با BMW”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH