سامسونگ و ال‌جی تولید نمایشگرهای OLED را افزایش می‌دهند

ال‌‌جی و سامسونگ از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در عرصه تکنولوژی هستند که بیشتر صفحات نمایش دنیا را تولید می‌کنند. (مخصوصا سامسونگ) یک منبع موثق کره‌ای اعلام کرده که دو غول بزرگ صفحه‌نمایش جهان، یعنی ال‌جی و سامسونگ، به خاطر کاهش درآمد حاصل از ساخت صفحات LCD، در صدد افزایش ظرفیت تولید صفحات نمایش OLED هستند. سامسونگ می‌گوید که بخش تولید صفحات OLED، تنها بخشی است که انتظار پیشرفت و گسترشش را در سال آینده داریم. ظاهرا سامسونگ برای این بخش، برنامه‌ها و نقشه‌‌های حساب شده‌ای در سر دارد. فروش پنل‌های LCD، در سال گذشته درآمدی 131.4 میلیارد دلاری را برای سامسونگ به ارمغان آوردند، اما این کمپانی برای سال 2015، هدف خود را از این بخش، کسب 129 میلیارد دلار می‌داند. به خاطر روند نزولی درآمد حاصل از فروش صفحات نمایش LCD، هر دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ باید هرچه سریع‌تر دست به‌کار شوند.
lg-eg9600-v-samsung-js9500-2-970x0-e1435646353501اگر نگاهی به اطلاعیه‌ها و بیانیه‌های اخیر سامسونگ بیندازید، متوجه حرکت این کمپانی به سمت تولید بیشتر صفحات نمایش OLED خواهید شد. برای مثال آن‌ها اعلام کردند که امسال، تولید نمایشگرهای OLED آینه‌ای را برای تلویزیون‌های هوشمندشان آغاز می‌کنند و همین طور ارایه صفحات نمایش OLED انعطاف پذیر برای ساعت هوشمند اپل را نیز در دستور کار خود دارند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده صفحات نمایش در دنیاست و حدس زده می‌شود که مشغول کار بر روی صفحات نمایش OLED بسیار انعطاف پذیر نیز باشد. با توجه به تلاش‌های قابل ستایش سامسونگ، انتظار می‌رود که امسال، درآمد حاصل از فروش صفحات نمایش OLED در جهان، به بیش از 11.8 میلیارد دلار برسد، که رشدی 36 درصدی را نسبت به سال 2014 نشان می‌دهد.
یکی از بزرگترین معضلات بر سر راه تولید صفحات نمایش OLED در مقایسه با روش‌های سنتی تولید نمایشگرهای LCD، قیمت بسیار بالاتر آن‌هاست. تولید این صفحات نمایش، 4 برابر LCD، هزینه بر روی دست سازندگان می‌گذارد!
ضمنا قرار نیست ماهانه میلیون‌ها صفحه نمایش OLED تولید گردد، چرا که ظرفیت تولید کنونی سامسونگ ماهانه 36000 صفحه نمایش است، که تا سه ماهه اول سال 2016 به 63000 عدد خواهد رسید. لی چانگ هون از سامسونگ در این مورد می‌گوید:

ما مشکلات سر راه تولید صفحات نمایش OLED را حل کرده‌ایم و می‌خواهیم خطوط تولید صفحات OLED انعطاف‌پذیر را توسعه بدهیم تا به درخواست‌های بازار پاسخ بدهیم.

3 در مورد “سامسونگ و ال‌جی تولید نمایشگرهای OLED را افزایش می‌دهند”

  1. سامسونگ و الجی از قویترین و مشهورترین دنیای تکنولوژی هستند.
    ولی سامسونگ خیلی موفق تر از الجیه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH