آمار استفاده از نسخه‌های مختلف اندروید: لالی‌پاپ 18.1 درصد بازار را در اختیار دارد

کمپانی گوگل در اغلب مواقع اطلاعات موجود در پنل توسعه دهندگان را به‌روزرسانی می‌کند که این کار نیز اغلب در دوره‌های یک ماهه انجام می‌شود اما این شرکت به‌روزرسانی ماه جولای (ماه گذشته میلادی) را به دلایلی رد کرد و اکنون آپدیت جدید عرضه شده است.

آخرین نسخه‌های سیستم عامل اندروید که اندروید 5.0 و 5.1 هستند حدود 18.1 درصد دستگاه‌ها را فرا گرفته‌اند و نسبت به اطلاعات ماه ژوئن این میزان حدود 6 درصد افزایش داشته است و دلیل این موضوع را نیز می‌توان به گسترش این نسخه از اندروید برای دستگاه‌های پایین‌رده در کنار بالارده‌ها دانست. سال گذشته اغلب دستگاه‌های جدید با نسخه‌های قدیمی از اندروید عرضه می‌شدند اما اکنون کمی این موضوع تغییر کرده است و اسمارت فون‌های پایین‌رده نیز در حین معرفی از لالی‌پاپ استفاده می‌کنند.

android-distribution-august-4

در این بین کیت‌کت (اندروید 4.4) همچنان صدرنشین است و حدود 39.9 درصد از دستگاه‌ها این نسخه را استفاده می‌کنند و اکنون میزان کاربران اندوید جیلی‌بین نیز کاهش داشته و از 34.7 درصد به 33.6 درصد رسیده است و البته اندروید نان زنجبیلی و Froyo نیز در گوشه و کنار زندگی آرامی دارند و اکنون به‌ترتیب 4.6 و 0.3 درصد از کاربران از این دو نسخه استفاده می‌کنند و این نشان از خداحافظی با Froyo در طول ماه‌های آینده دارد و باید این نکته را نیز یادآور شویم که گوگل نسخه‌‌هایی را که میزان کاربران آن‌ها در مقایسه با سایر نسخه‌های اندروید کمتر از 0.1 درصد است به حساب نمی‌آورد.

در لیست بالا تنها نسخه‌هایی از اندروید دیده می‌ِشود که فعال هستند و گوگل نیز اطلاعات مربوط به آن‌ها را از طریق ورود دستگاه‌‌های مختلف به گوگل پلی به دست آورده است و البته در این لیست سیستم عامل‌های دیگری به جز اندروید کمپانی گوگل به چشم نمی‌خورد.

اصولا نیمه دوم سال استقبال و میزان فروش اسمارت فون‌ها بالا می‌رود و با این اوصاف انتظار داریم تا بر میزان کاربران اندروید لالی‌پاپ نیز افزوده شود. علاوه بر این احتمال می‌رود که اندروید M نیز در سه ماهه سوم سال 2015 منتشر شود (مهر ماه) اما دستگاه‌ها تا ماه دسامبر (آذر-دی) به این نسخه از اندروید مجهز نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH