پتنت سامسونگ در رابطه با نمایش تصاویر هولوگرافیک در اسمارت فون‌ها

تمامی افراد و کمپانی‌ها پتنت‌های (طرح) خود را در USPTO یا دفتر پتنت و نشان‌های تجاری آمریکا ثبت می‌کنند و اکنون پتنت‌های بسیاری در آن وجود دارند که برخی از آن‌ها عملی شده و به محصولی تجاری تبدیل شده‌اند و برخی نیز به باد فراموشی سپرده شده‌‌اند. اما با این اوصاف برخی از آن‌ها بسیار دوست داشتنی هستند و البته این را نیز می‌دانیم که بسیاری از این پتنت‌ها مربوط به کمپانی سامسونگ هستند.

Samsung-Galaxy-A8

سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2014 یک پتنت را ثبت کرده که اخیرا به‌صورت عمومی اعلام شده است و گویا بر اساس آن تصمیم دارد تا به نمایشگر دستگاه‌ها این امکان را بدهد که بتوانند تصاویر هولوگرام (Holograms) نمایش دهند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که منظور سامسونگ از نمایش هولوگرافیک در گوشی‌ها آن چیزی نیست که در فیلم‌ها و یا دستگاه‌های پیشرفته مشاهده کرده‌ایم.

samsung-hologram-2

حال بیایید نگاهی به این داشته باشیم که این محصول چگونه می‌تواند کار کند. بر اساس پتنت، دستگاه مذکور یک بدنه و نمایشگر عادی خواهد داشت و نشر دهنده نور آن نیز در بخش بالایی صفحه نمایش قرار خواهد گرفت و مواد ضخیم‌تر آن نیز در بالا منبع تصویر قرار خواهند داشت و در نتیجه شما قادر خواهید بود تا آیکون‌ها و… را در بالا شیشه و یا هر ماده دیگری که استفاده خواهد شد، مشاهده کنید.

البته این آن چیزی نیست که انتظارش را داشتیم اما باید به خاطر داشته باشیم که گوشی‌های هوشمند در زمینه فضا و منابع محدود هستند و این همان دلیلی است که سامسونگ دست به چنین کاری برای نمایش هولوگرام زده است. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که این قابلیت می‌تواند برای محصولات سامسونگ بسیار جالب و دوست داشتنی باشد و باور کنید یا نه این شروعی بر چنین قابلیت‌هایی خواهد بود.

samsung-hologram-1

همانند سایر پتنت‌ها در خصوص این طرح نیز نمی‌دانیم که چه زمانی شاهد حضور آن بر روی محصولات کمپانی سامسونگ خواهیم بود. سامسونگ همیشه دوست دارد وقتی یک محصول یا قابلیت جدید را ارایه می‌دهد سر و صدای زیادی را به پا کند و برای مثال می‌توان به استفاده از نمایشگر خمیده در گلکسی Round و صفحه نمایش‌های غول پیکر در سری گلکسی نوت اشاره کرد. پس با این اوصاف محقق شدن این پتنت نیز دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا دوست دارید که یک هولوگرام کوچک در بالای اسمارت فون خود داشته باشید؟ به‌نظر شما این یک حیله تبلیغاتی است یا قابلیتی دوست داشتنی؟

1 در مورد “پتنت سامسونگ در رابطه با نمایش تصاویر هولوگرافیک در اسمارت فون‌ها”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH