با این نمایشگر بدون نیاز به عینک می‌توانید تصاویر سه‌بعدی ببینید!

در طول ماه جاری یک گروه تحقیقاتی در نمایشگاه Siggraph 2015 از یک نمایشگر رونمایی کردند که می‌توانست انسان‌ها را به‌صورت سه بعدی و با جزییات بالا نمایش دهد و البته نیازی به عینک برای تماشا سه بعدی نیز در آن وجود نداشت. جالب است بدانید که برای ساخت آن نیز از 2016 پروژکتور استفاده شده است.

3D-Display-That-Doesn’t-Require-Glasses-1

همان طور که می‌دانید برای تماشای یک تصویر سه بعدی در تلویزویون‌هایی که چنین قابلیتی دارند می‌بایست کاربر یک عینک خاص را به چشمان خود بزند اما در نمایشگری که اکنون تصمیم داریم به آن بپردازیم این چنین نیست و البته شیوه فیلم برداری آن نیز تاحدودی متفاوت است، زیرا برای ساخت یک ویدیو از یک فرد می‌بایست 30 دوربین باکیفیت مورد استفاده قرار گیرد و البته نور محیط نیز توسط 2016 پروژکتور تامین شود.

این پروژکتور‌ها به صورت نیم دایره در مقابل شخص قرار می‌گیرند تا نور کافی به وی برسد و دوربین‌ها بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند و نتیجه نهایی نیز یک ویدیو خواهد بود که جزییات بسیار ریز و عمیقی درون آن نمایش داده می‌شود.

3D-Display-That-Doesn’t-Require-Glasses

از طریق این نوع نمایشگر‌ها و فیلم برداری دیگر نیازی به عینک نیست و می‌توان در بخش‌های زیادی از چنین قابلیتی استفاده کرد. این قابلیت باعث می‌شود که افراد بتوانند در موزه‌ها و یا جهت آموزش، یک فرد را با کیفیت بالا و البته به صورت سه بعدی مشاهده کنند و اما امکان استفاده از این نمایشگر برای کار‌های مدلینگ نیز وجود دارد. در ادامه می‌توانید از طریق ویدیو این پروژه اطلاعات بیشتری را از آن به دست آورید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH