راهنمای عمومی برای خرید تلفن همراه (قسمت اول)

همه می‌دانیم که برای یک عاشق فناوری، لذتی که در خرید یک گوشی هست، در هیچ چیز دیگری نیست!
ممکن است به تازگی با شکستن قلک عروسکی و خالی کردن حساب بانکی خود، عزم خرید یکی گوشی نو کرده باشید. امروز من اینجا هستم تا راهنمایی‌تان کنم که بهترین خرید خود را انجام دهید.
ابتدا نگاهی به امکانات و انتظارات‌تان بیندازید و ببینید از گوشی خود چه می‌خواهید؟ برخی عزیزان همانند یکی از زنان فامیل ما، فقط می‌خواهند گوشی را 3 ماه یک بار عوض کنند. کاری هم به میزان استفاده از آن ندارند. اما شما این‌گونه نباشید. چون در هیچ دسته‌بندی معتبری دیده نشده که پول شما در رده “علوفه خرس” جای بگیرد! پس آن را با دقت خرج کنید. اولین قدم در خرید، تعیین نیاز است. باید ببینید از گوشی خود چه انتظاری دارید. عکاسی برای‌تان مهم است، خب یک لومیا 1020 کار شما را راه می‌اندازد. عاشق موسیقی هستید؟ اچ‌تی‌سی وان M9 به شما چشمک می‌زند. گوشی خوشدست می‌خواهید؟ Z3 کامپکت روبه‌روی شماست!
xperia-z3-compact-gallery-04-1240x840-094c91770d9add70e8aee7cb743c8f05پس از تعیین نیاز خود، به سوی سیستم عامل مورد علاقه بروید.
اندروید سیستم عاملی با قابلیت شخصی سازی بالا و برنامه‌های بسیار و محدودیت کم است. از سوی دیگر اندروید روی گوشی‌های پایین رده و میان رده توان اجرای بدون لگ را ندارد و برای لذت بردن کامل از آن، باید به دنبال یک پرچمدار 2015 یا 2014 و یا یک میان رده 2015 با حداقل قیمت 1 میلیون تومان باشید. اندروید ضعف‌های امنیتی بسیار زیادی دارد و دنیایی از ویروس‌ها و بدافزارهایش در کمین شما هستند.
iOS سیستم عاملی با سرعت بالا و عملکرد روان، پشتیبانی خوب، امنیت بالا و برنامه‌هایی باکیفیت است. اما تنها مختص به اپل است و قیمت یک آی‌فون نیز هرگز از 2 میلیون تومان پایین‌تر نمی‌آید، مگر هنگامی که قدیمی شود. iOS دارای محدودیت‌های بسیار است و در مقابل اندروید کاملا دست بسته به نظر می‌رسد.
fnhpsknc73ulhmj265gkویندوزفون سیستم عاملی سبک و روان است. به زودی با همگام کردن آن با ویندوز 10، تجربه خوبی خواهید داشت. سیستم عاملی خاص که برای متفاوت بودن بدک نیست، اما متفاوت بودن به چه قیمتی؟ برخی از برنامه‌های اندروید و iOS برای ویندوزفون عرضه نشده‌اند و برخی دیگر از برنامه‌ها که برای آن عرضه شده‌اند، کیفیتی کمتر از برنامه‌های رقبا دارند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اصلا این سیستم عامل را به عنوان گزینه روی میز خود در نظر نمی‌گیرند.
پس از شناخت نیاز خود و انتخاب سیستم عامل، گوشی‌های مورد نظر خود را پیدا کرده و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

توصیه جدی: تحت هیچ شرایطی برای مقایسه و پرس و جو، به فروشنده‌ها و به خصوص فروشنده‌های پاساژ علاءالدین مراجعه نکنید. مشخصات گوشی‌ها را در اینترنت مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. هرگز به هیچ فروشنده‌ای مراجعه نکنید.

پس از انتخاب گوشی‌هایی با سیستم عامل و ویژگی‌های مورد نظرتان، آن‌ها را بر اساس قیمت غربال کنید. مثلا شما دوست دارید یک گوشی اندرویدی با دوربین قوی داشته‌باشید. گزینه‌های پیش روی شما بسیارند. تقریبا تمامی پرچمداران سال 2014 و 2015 دوربین‌هایی قدرتمندی دارند. اما شما نمی‌خواهید بیش از 1 تا 1 میلیون و 300 هزار تومان خرج کنید. پس تنها می‌توانید از بین پرچمداران 2014 انتخاب کنید. اگر برندگرا نباشید که خوب است، اما اگر برند گرا باشید، انتخاب‌های‌تان محدود می‌شود. توصیه ما را جدی بگیرید: هیچ برندی ارزش طرفداری کورکورانه و متعصبانه را ندارد. همه برندهای حاضر در بازار ایران، بزرگ و قابل احترام هستند و هیچ‌کدام یک شبه به اینجا نرسیده‌اند. پس تعصب را کنار گذاشته و با دیدی باز به انتخاب بپردازید. برند مهم نیست. اصلا یکی از جملات قصار بنده این است که: هرچه خوب باشد را باید خرید!
پس از انتخاب گوشی‌های مورد نظر، در اینترنت به بررسی و تحقیق در مورد آن‌ها بپردازید. بررسی‌های تخصصی سایت‌های بی‌طرفی همچون آی‌تی رسان می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید با مراجعه به قسمت آزمایشگاه آی‌تی‌ رسان، بررسی‌های بی‌طرفانه همکاران ما را خوانده و از آن‌ها برای تصمیم‌گیری خود استفاده کنید.
ScreenShot_20150819183327در این مرحله، فقط مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌ها و امکانات‌شان را با هم مقایسه کرده و آن‌ها را به ذهن بسپارید. در مورد ظاهر آن‌ها تصمیم نگیرید، چون با فتوشاپ و هزار برنامه دیگر، می‌توانند گوشی را در عکس زیبا و شیک نشان دهند، در حالی که هنگام در دست گرفتنش حس آجر به شما منتقل شود!
پس از این همه غربال و اعمال فاکتورهای مختلف، احتمالا کمتر از 5 مدل باقی مانده است که بین آن‌ها باید انتخاب کنید. پس از یادداشت کردن نام این گوشی‌ها، بدون قصد خرید، تاکید می‌کنم بدون قصد خرید به بازار بروید و این گوشی‌‌ها را از نزدیک ببینید. تک‌تک آن‌ها را در دست گرفته و به جنس بدنه، استحکام و زیبایی آن‌ها دقت کنید.

احتمالا شما هم متوجه می‌شوید که کیفیت و زیبایی برخی گوشی‌ها، با آن‌چه در عکس‌ دیده‌اید تفاوت بسیاری دارد! ببینید کدام گوشی هنگام در دست گرفتن، حس بهتری به شما می‌دهد. قرار است که ماه‌ها و یا حتی سال‌ها (مثل خود من) با این گوشی سر کنید، پس حسی که به شما می‌دهد از همه چیز مهم‌تر است. گوشی‌هایی که برای تست در فروشگاه‌ها و بازارهای موبایل قرار دارند، معمولا روشن هستند و می‌توانید با آن‌ها کار کنید. پس یک عکس باکیفیت را از طریق بلوتوث به همه آن‌ها فرستاده و با مشاهده آن عکس در صفحه نمایش‌ آن‌ها، کیفیت صفحه نمایش‌ها را با هم مقایسه کنید. رابط کاربری آن‌ها را زیر و رو کنید، دوربین آن‌ها را امتحان کنید، چند عکس بگیرید و با زوم کردن، میزان نمایش جزییات را در دوربین آن‌ها بسنجید. از یک سوژه یکسان در شرایط مساوی عکس گرفته و خودتان کیفیت عکس‌ها را با هم مقایسه کرده و بهترین دوربین را مشخص کنید. خلاصه اصلا خجالت نکشید و همه جوانب کار را بسنجید. پس از این که گوشی برتر را انتخاب کرده و با همه نقاط قوت و ضعفی که دارد، آن را به دیگر مدل‌ها ترجیح دادید، نوبت یک اقدام بسیار مهم است: فرار!
بله فرار! پس از انتخاب گوشی، باید هرچه زودتر فروشگاه را ترک کنید، چون اکثر فروشنده‌ها می‌خواهند شما را نگه داشته و با چرب زبانی و تعریف دروغ، گوشی دلخواه خودشان را به شما بفروشند! پس اصلا به حرفشان گوش نکنید. یادتان باشد که امروز قرار نیست شما گوشی بخرید، حتی اگر پول همراه‌تان باشد!

خب، در این مقاله نحوه انتخاب گوشی مناسب را برای شما عزیزان شرح دادم.

فردا با مقاله دیگری در مورد چگونگی اقدام برای خرید همین گوشی منتخب و راهکارهایی برای جلوگیری از کلاهبرداری در خدمتتان خواهم بود. منتظر بمانید…

60 در مورد “راهنمای عمومی برای خرید تلفن همراه (قسمت اول)”

  1. اقای گلکار چگونه بفهمیم که پیکسلی سوخته یا نشانش چیه ؟من میخوام پی7 بگیرم ولی ترا کمش بالاست باید چی کار کنم؟ایا میشه از ذره بین استفاده کرد؟

    1. پیمان گل‌کار

      پیکسل سوخته رو می‌شه با چشم هم دید، فقط باید نمایشگر رو خیلی به چشمتون نزدیک کنید و با دقت بالا ببینید. ضمن اینکه شاید از هر ۵۰ تا گوشی، یک نمونه این مشکل رو داشته باشه و خیلی هم سخت نگیرید!

  2. سلام مرسی از مقالتون.من می خوام اس 6 اج بگیرم.ب نظر شما وایسم اپل جدید بیاد شاید بهتر باشه اونو بگیرم یا همینو بگیرم.بعد اس 6 پلاس اومده ممکنه قیمت اج بیاد پایین؟؟

    1. سلام دوست خوبم
      ببینید، این دو گوشی، کاملا متفاوتن. یکی اندرویده و یکی ios
      اما اگر عملکرد روان می‌خواید، آی‌فون و اگر زیبایی می‌خواید، اج رو انتخاب کنید.
      من بدون جهتگیری خاصی میگم: اگر من بودم، آی‌فون 6 اس رو انتخاب می کردم. بخاطر پشتیبانی و کیفیتش

  3. اقای آراد علیخانی
    درسته که قیمت گوشی های سامسونگ بالاست ولی اینم در نظر داشته باشید:
    1.قیمت 16 گیگابایت ایفون تقریبا هم قیمت با اس6 معمولی 32 یا حتی 64 گیگابایت هست. تازه به نظرم اس6 نسبت به قیمتش امکانات بهتری نسبت به ایفون و قیمتش داره. در ضمن نوت5،ام9، اس6 ادج،و حتی اس6!پرچمدار های جدیدتری نسبت به ایفون هستند!این یعنی اینکه ایفون6 با وجود حضور بیشتر از اسمارتفون های ذکر شده تو بازار بازم قیمت بیشتری نسبت به اونا داره.
    2.گوشی های دیگه ای که ذکر کردید اصلا جزو گزینه های خریدنی نیستند هیچ حتی بعضیاشون مثل ام9 تو گزینه نخریدنی حضور دارن!حالا جالبش اینجاس که اسمارتفونی مثل نوت5 اصلا توی این لیست من نبود.
    3.عزیزم خوب من یه لیست از اسمارتفون های به صرفه رو توی کامنتم نوشتم! نه بهترینو! هر کسی مثل شما اینقدری پول نداره که بالای 3 میلیون واسه یه اسمارت فون هزینه کنه یا حتی مثل خود من حاضر نمیشه اینهمه پول رو صرف خرید یه اسمارتفون کنه! اگه قرار بود لیست من به عنوان یه لیست از بهترین اسمارتفون های بازار باشه ایفون6 حتما یکی از گزینه های خرید بود. کسی هم مجبورتون نکرده از لیستی که من دادم اسمارتفون انتخاب کنی و آزادی هر چیزی که دوست داری رو خریداری کنی!
    اقای REZA
    عزیز در خوب بودن و بهترین بودن پی8 در سری پی هواوی شکی ندارم. حتی قیمت مناسبی هم در بدو ورود به بازار داشت. خودمم گفتم که تو گوشی های هواوی خیلی سخته گوشی نام ببری که به صرفه نیست! اما به نظرم پی8 علی رغم نداشتن برتری خاصی نسبت به میت7، هنوز جا برای افت قیمت بیشتر داره.
    اقای فرشاد
    بستگی داره اون دیگران کی باشن! اگه کسی بوده که میت7 داشته و به مشکلاتی برخورده که هیچ،اما اگه مثل افراد غیر تخصصی از روی برند هواوی خوب بودن این گوشی رو منکر میشه بهتره حرف همون دیگران رو به باد فراموشی بسپارید و با کار کردن این گوشی به صورت حضوری از عالی بودن این اسمارتفون مطلع بشید.
    ممنون از همه نظرات.

    1. من هم با نظرتون کاملا موافقم. پی8 هنوز جا برای افت قیمت داره وقتی الجی جی3 مدل 32 گیگ رو میشه با 1150 خرید، پی 8 باید حدود 1 تومن باشه تا بشه اونو به جی3 ترجیح داد

  4. آقای آرمین مرسی از راهنمایی دقیق شما…
    میت 7 یکی از گزینه هام بود ولی گفتن هواویه و به درد نخور کیفیت ساخت افتضاح نخر پشیمون میشی

    1. آراد علیخانی

      نه ، من با وجودی که از محصولات هواوی خیلی خوشم نمیاد البته عاشق طراحی و ساختش هستم . ولی MATE 7 رو در این رنج قیمت بهت پیشنهاد می کنم. البته اگه بزرگ بودنش آزارت نده!

    2. آراد علیخانی

      بعترین گوشی های بازار:
      1. S6 EDGE PLUS
      2. NOTE 5
      3. S6 EDGE
      4. S6
      5. NOTE EDGE
      6. NOTE 4
      7. A8
      8, S5
      9. S5 ACTIVE
      10. 6 PLUS
      11. 6
      12. G4
      13. Z3 PLUS
      14. M9 PLUS
      15. NUBIA Z9
      16. G3
      17. A7
      18. Z3
      19. Z1
      20. Z4V
      21. G2
      22. NOTE 3
      23. NOTE 2
      24. NOTE 1
      25. ZENPHONE 2
      26. Z2
      27. Z3 COPMACT
      28. Z ULTRA
      29. 5S
      30. M9
      31. E9 PLUS
      32. ME
      33, M8
      34. E9
      35. MOTO 2014
      36. A5
      37. A3
      38. J7
      39. J5
      40. E7
      41. E8
      42. DESIRE 826
      43. 5C
      44. 4S
      45. Z
      46. 5
      47. S4
      48. S3 NEO
      49. G FLEX 2
      50. MEGNA
      51. GRAND 2
      52. S2 PLUS
      53. Z1 COMPACT
      54. S6 ACTIVE
      55. DESIRE 500
      56. M7
      57. MINI 2
      58. S5 MINI
      59. IPHONE 4
      60. IPHONE 3GS
      61. LG G3 LTE
      62. M8S
      63. LG G2 WITH STYLUS
      64. LG G3 STYLUS
      65. NEXYS 6
      66. S ADVANCE
      67. G FLEX
      68. NOTE 4 4G
      69. IPHONE
      70. P8
      71. HONER 7
      72. MATE 7
      73. P7
      74. ME DUAL
      75. DESIRE 820 PLUS
      76. P8 LITE
      77. P8 MAX
      78. P6
      79. MATE 7S
      80. S4 BKACK EDITION
      81. ZU
      82. SP
      83. ZENPHONE 4
      84. GRAND NEO
      85. NOTE EDGE DUAL
      86. HONER 6 PLUS
      87. HONER 6
      88. IPHONE 6 . 128 GB
      89. Z5 COMPACT
      90. Z2 NOTE
      91. G4 BEAT
      92. LEON
      93. G3 BEAT
      94. Z4 ULTRA
      95. E5
      96. J1 4G
      97. LG G5 4K UHD
      98. MATE 7 DUAL 32 GB
      99. Z5 ULTRA . 256 GB
      100. SONY XPERIA Z5 PLUS

  5. دوستان ممنون ازنظراتتون
    داداش رضا اکثر کاربرهای زنفون ازباتریش رضایت ندارند میگن زود خالی میشه البته شاید به خاطر کویک چارجینگ هست این دودلم کرده برا خریدش خودم بیشتر نظرم روی الترا هست زیباییش ادم محو میکنه

  6. اقای سعید اسکندری
    خواهشا متعصبانه رفتار نکنید! سواد و تحصیلات؟؟؟ نه جدی خودتم فهمیدی چی گفتی؟؟؟ اخه معرفی چندتا گوشی دیگه نیاز به سواد و تحصیلات داره؟؟؟ نکنه باید مدرسه و دانشگاه هم برم و دیپلم و لیسانس بگیرم؟؟؟
    حالا بحث بالا به کنار، لیست من برای کسانی هست که گوشی بی کیفیت و ارزون میخوان خوبه؟؟؟منظورت از (بی کیفیت و ارزون!!!!!!)دقیقا چیه؟؟؟ چرا الکی و از روی جو نظر میدی؟؟؟
    نه گوشی هایی که نام بردم مال یه برند من دراوردی بود،نه برندهایی که ذکر شده بودند!اونوقت یعنی چی گوشی ارزون و بی کیفیت؟؟؟
    من این مقاله رو فقط واسه شما ننوشتم! یا حتی امثال شما!!! من این مقاله رو برای کسی نوشتم که واقعا میخواد از گوشی که خرید نسبت به پولی که میده راضی باشه حتی اون کسی که پولش از پارو بالا میره نه مثل شما و امثال شماهای تازه به دوران رسیده که حتی اگه پولی هم تو جیب و حسابتون هست نمیدونید چه جوری خرجش کنید و مستقیما میریزیدش توی جوب!
    در ضمن کامنت قبلیم رو کامل بخون:
    1. توی کامنتم نوشتم که بیانگر نظر شخصیمه!
    2.توی کامنتم نوشتم که این گوشی هایی که ذکر کردم الان نسبت به قیمتشون امکاناتشون هم مناسبه!
    حالا شما مشکلی با کامنت من داری میتونی بگی نه اینکه بذاری به پای سواد و تحصیلات!
    خیلی پولداری!!!!برو ایفونت رو بخر هیچی هم نگو!
    امیدوارم ازش نهایت لذتو ببری!!!!!!!!!!!

    1. آراد علیخانی

      عزیزم چرا حرف الکی می زنی؟!!!! الان تنها آیفون ها گران نیستند. اس 6 اج . اس 6 اج پلاس . گلکسی نوت 5 . وان ام 9 پلاس گوشی هایی هستند که حتی بیشتر قیمت هایشان از آیفون های اپل بیشتره!!!! بعد هم من آیفون دارم لازم به خریدن نیست. در رابطه با سواد و تخصیلات هم کمی مبالغه کردم. پول هامونم نمیریزیم توی جوب!!!!! مث بعضیا!!!! بعد هم من تازه به دوران رسیده نیستم. حالا من محض اطلاع می گم که انسان های تازه به دوران رسیده که جون می کنن تا یه شاسی بلند هیوندای بندازن زیر پاشون معمولا سراغ آیفون 6 می رن 16 گیگ. ولی من 6 پلاس دارم. اون هم 128 گیگ پس من تازه به دوران نیستم. پولم رو می ریزم تو جدب؟!! جوب؟!!!! خوب من که 3250000 دادم 6 پلاس . مجبورم برم گوشی ارزون بخرم؟!!!!!!!!!!!!!!!! تو هم لطفا این قدر بد بین نباش. و در آخر پیشنهاد می کنم سری به برند های ایتالیایی سام سنتر واقع در خیابان فرشته بزنید. لباس های خوب با قیمت نسبتا مناسبی داره. بای همگی من برم تو دیجی کالا

      1. بابا داداش شما مگه نظر ایشون رو نخوردی؟
        اینایی که گفتی رو گفت بعدشم اگه نوت 5 32 هم قیمت 6 16 گیگ سال پیشه باز هم ارزش خرید بیشتری داره و الان اس 6 ارزش خرید بالا تری داره لطفا منطقی ب خورد کنید

  7. سلام تشکر ازمقاله تحلیلی تون
    من بین
    Xperia Zu
    XperiaZ1
    Zenfon2
    LG G2
    موندم اولویتم قدرت وزیبایی دوام باتری هست

    1. سعید اسکندری

      من G2 و Z1 رو پیشنهاد می کنم ولی خودم اگه به جای تو بودم Z1 می خریدم چون قیافه G2 تو حلقم هستتت

      1. اقا سعید لطفا شما دیگه نظر ندید خواهشا
        تو این مدت یک نظر منطقی ازتون نشنیدم
        زن فون 2 از همه اینا که گفتی دو سرو گردن بالا تره خیلی عالیه بین اینا اقا محمود زن فون 2 شک نکنید اصلا شک نکنید

  8. اقای فرشاد
    اینطور که من حدس میزنم قصد خرید گوشی تا 1.200 رو دارید.
    هر کدوم از معیار های شما روی یکی از اسمارتفون های انتخابیتون صادقه!
    مثلا دوربین سلفی خوب، ویژگی هست که بهترین موردش تو گلکسی آ7 یافت میشه!
    یا باتری عالی، از مشخصه های زد3 کامپکته!
    یا اینکه اندازه زد3 کامپکت با دو گوشی دیگه بسیار متفاوته.
    تو لگ نداشتن و داغ نکردن،هیچکدوم از این اسمارتفون ها نمیتونن انتخاب خوبی باشن!چون یکی از ویژگی های اندروید بعد یه مدت،لگ زدن و به دنبال اون داغ شدن اسمارتفون به دلایل مختلف هست.
    من توی چندتا بخش یکی از این سه اسمارتفون رو قرار میدم و در اخر بهترین گزینه رو بهتون معرفی میکنم:
    ظاهر و کیفیت بدنه:گلکسی آ7
    نرم‌افزار:الجی جی3
    رم،پردازنده،گرافیک:زد3 کامپکت (حتی در صورت در نظر گرفتن نسخه 32 گیگابایت الجی جی3 که رم 3 گیگابایت دارد)
    صفحه نمایشگر:گلکسی آ7
    باتری:زد3 کامپکت
    حافظه و ساپورت نرم‌افزاری: زد3 کامپکت و الجی جی3
    دوربین:الجی جی3
    نتیجه
    اولویت اول:زد3 کامپکت
    اولویت دوم:الجی جی3
    اولویت سوم:گلکسی آ7
    گزینه های پیشنهادی من:
    1.هواوی اسند میت7
    2.اکسپریا زد3 (یکم بیشتر از 1.200)
    3.گلکسی اس5
    امیدوارم بهترین انتخاب رو داشته باشید.
    ممنون.

  9. مطلب بدی نبود اما اقای ترکی اینجور مطالب حای طنز نیستشا. باز اون گوشی های زشت چرا ولی این مطلب جدیه و مشاوره اس

  10. S6 بگیرین واقعا پشیمون نمیشین
    خوش دست عالی هم صفحه نمایش هم دوربین هم زیبا خم سخت افزاری معرکه

  11. لطفا بندرو راهنمایی بفرمایید…

    g3 – z3 compact – samsung a7
    خودم بین a7 و z3 compact موندم….
    چیزایی که دوس دارم : دوربین سلفی عالی – باتری عالی – لگم نداشته باشه – داغم نکنه
    بهترین انتخاب ?

    1. سعید اسکندری

      سراغ a7 نرو . من خودم جزو طرفدارای سامسونگم ولی اسنپ دراگون 615 این گوشی ینی سخت افزار و رمش خیلی پایین و بده، دوربینش هم تعریفی ندارههههه. من بهت g3 رو پیشنهاد می کنم

  12. سلام.بچه ها من میخوام یک گوشی جدید بگیرم موندم چی بگیرم لطفا راهنماییم کنید معیارهایی که برام مهمه:دوربین خوب،سخت افزار خوب،باطری خوب،اجرای روان بازیهای سنگین و کلی برنامه کاربردی خلاصه بگم میخوام از گوشی کار بکشم. بودجه هم فوقش تا 1/5 . به برندهای موتورلا و اچ تی سی علاقه دارم.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. اوستا اسکندری

      اگر به برند HTC علاقه دارید One M8 پیش روی شما امت دوربین آن ضعیف ترین دوربین در میان پرچم داران است! زد 3 سونی برای شما گزینه خوبی است و اما اگر صفحه بهتر و دوربین قوی تر می خواهید S5 بخرید

      1. سعید اسکندری

        من پیشنهاد می کنم حدود 2 تا 3 هفته دیگه صبر کنید تا قیمت نوت 4 سامسونگ بیاد رو رنج 1.5 و بعد بخرید. ینی نوت 4 گوشی نیست!!! فرشته است . گل است . بهترین هست. و در یک کلام برای دوربین و سخت افزار و صفحه و باتدی فوق العاده است و در تست های انجام شده بین 30 تا 35 درصد از بزرگترین برادر آیفون ها 6 پلاس بیشتر شارژدهی کرده و برترین فبلت سال و حتی گوشی سال 2014 شناخته شده است. در خریدش شک نکن. می گمگشک نکن. عالااااالللااااای

  13. اقای هادی ترکی
    ممنون بابت مقاله‌ ولی من چندتا نکته بگم: (هر چند دوستان خودشون میدونن ولی جهت یادآوری میگم)
    1.به نظرم روی نرم افزار بیشتر از ظاهر و زیبایی تمرکز کنید چون ظاهر گوشی برای مدتی براتون جالب و دیدنیه ولی بعد یه مدت این نرم افزاره که شما رو سرگرم خواهد کرد. البته اگه اهل پز دادن با ظاهر گوشیتون نیستید و در عوض میخواید از گوشیتون نهایت استفاده رو ببرید.
    2.میدونم که همه میدونن ولی بهتره برای تست گوشی ها به بازار موبایل ایران مراجعه کنید تا دیگه نیازی برای به وجود اومدن استرس و انجام عملی مثل فرار نباشه!
    3.اگه دوستان قصد خرید پرچمدار بالای 1.600 رو دارن به نظرم اصلا سمت گوشی های سونی نرن.ولی میان رده ها و پرچمدار ایی از سونی که افت قیمتشون رو کردن جزو بهترین انتخاب هاست.
    در اخر هم میخوام از هر برند،یه گوشی که به نظرم در حال حاضر نسبت به امکاناتش قیمت مناسبی هم دارن و برعکس یک گوشی از هر برند که اصلا نسبت قیمتشون نمی صرفن رو معرفی کنم:
    سامسونگ:
    خریدنی:گلکسی نوت4
    نخریدنی:اس6 ادج
    الجی:
    خریدنی:جی4 یا حتی خود جی3
    نخریدنی:جی فلکس2
    سونی:
    خریدنی:اکسپریا زد3
    نخریدنی:اکسپریا زد3(+)
    نوکیا:
    خریدنی:لومیا930
    نخریدنی:لومیا1520
    اچ تی سی:
    خریدنی:وان ام8
    نخریدنی:وان ام9(+) و یا حتی ام9
    هواوی:
    خریدنی:اسند میت7
    نخریدنی:چنین موردی تو گوشیای این برند وجود ندارد ولی شاید با یکم سخت گیری بشه هواوی پی8 رو جزو گوشی های نخریدنی قرار داد چون افت قیمتش رو کامل نکرده!
    اپل:
    خریدنی:به نظرم اصلا سمت این برند نرید بهتره ولی اگه از عاشقان ای او اس هستید به نظرم ایفون5s انتخاب خوبیه!
    نخریدنی:آیفون 6(+) یا حتی خود ایفون6
    گوگل:
    خریدنی:نکسوس 6
    نخریدنی:نکسوس5(که البته الان دیگه در بازار موجود نیست یا خیلی سخت پیدا میشه)
    موتورولا:
    خریدنی:موتو اکس 2014
    نخریدنی:(نظری ندارم) –
    این پیشنهاد ها نظر شخصی من بود و این انتخاب ها با توجه به قیمتشون و به صرفه بودنشون مد نظر من بودن.
    ممنون.
    ممنون.

    1. سعید اسکندری

      سواد و تحصیلاتت 0000.0000 نخریدنی 6 و 6 پلاس؟!!!! ینی هیچی ندارم بگم. بله برای کسانی که گوشی ارزون و بی کیفیت می خوان مقالت خوبه ولی واسه ماها نه

      1. نه پس با این قیمت نجومی و کارایی پایین
        زد ۲ به خدا خیلی بیشتر میارزه تازه زد ابم هست این تازه پرچمدار 2014 هست دیگخ 2015 که همه قیمت کمتری دارند بماند

    2. اقا ارمین قیمت پی 8 از تمام پرچمدارای مطرح
      2015 کمتره بعد لنز بیرون نزده صفحه هم رنگ مشکی هم سفید رو خالص نشون میده سخت افزار 64 بیتی خودش تمام بازی ها رو روون اجرا میکنه و دوربین که شاهکارش تو تمام سایتا هست و اونو لومیا 930 و جی 4 شدن بهترین دوربینا تو زومیت خودتونم مقام خوبی بهش دادید تنظیمات هم که از بخاری پلاس هم بیشتره این گوشی با همه اینه و کارایی های خیلی بیشتر قیمت کمتری داره انتظار قیمت کمتر براش خیلی بی انصافی در حق این کمپانی اصیل (در حوضه مخابرات) هست در حرفتون لطفا تجدید نظر کنید این گوشی خیلی بهتر از چیزیه که باید باشه

      1. آراد علیخانی

        من گوشی هنگلی نمیخوام . هواوی هم شورش رو با سخت افزار های مرده و بی شخصیت کرین خود درآورده. من گوشی فست می خوام . مث s6 که سخت افزار قدرتمندی داره. ینی هواوی برو با رابط کاربری و دوربین و صفحه و سرعت و سخت افزار و نرم افزار گوشی هات یکجا تو چاه

        1. هنگ!!!!من یک سال جی 750 داشتم یک بار 99. رصد حافظش پر بود اما هنگ نمی کرد منم میدونم سخت افزارای هواوی کایرین قدیما قوی نبودن اما الان دیگه این حرفو نزنید مگه الان پی 8 هنگ میکنه تازه اگه به قبل هم برگردیم وقتی سرعت باز شدن دوربین پی 7 و گلکسی اس 5 رو ببینید متوجه منظور من میشید تازه همه بازی ها به راحتی رو پی 8 اجرا میشه من خودم موست وانتد ریختم روش و عالیه شما الان فقط به بنچمارک میتونید خوش باشید اقای اراد هواوی هم خیلی کمپانی بزرگیه حرف های شما بی سند و مدرکه در ضمن شما مچ منپ گرفتید؟ منظور من از بهتر از چیزیه که باید باشه سطحیه که شما بهش میدید و اونو پایین میدونید منظورم اینه که بهتر از چیزیه که شما ها میدونید جوایز بیشماری که گرفته هم حرف منو تائید میکنه اقا اراد علیخانی

      2. آراد علیخانی

        بهتر از چیزیه که باید باشه؟!!!!
        ینی خودت هم اعتراف کردی که p8 با مشخصات روی کاغذ و عملکرد قدیمی و پیش پا افتاده خود از اون چیزی که باید باشه بالانر و بهتره!!! پس اگه p8 اون چیزی که باید باشه بود که دیگه هیچی !!! هوای فقط تو ایران واسه افراد فقیر فروش دراه ولی در usa و حتی europ بسیار بی ادب می باشد و کم فرووروروروروروروروش

  14. سعید اسکندری

    دقت کردین بچه پولدار های تهران و انسان های بالغ و به تکامل رسیده در شمال تهران بیشتر 5S , 6 , 6 PLUS , S6 , S6 EDGE , S6 EDGE PLUS , NOTE 4 , NOTE 5 , G4 , M8 گرفتن دستشون؟؟؟؟؟ ینی سونی برو تو چاه+++

    1. این به دلیل اینه که هیچکدوم از گوشی اینا سر در نمیارن و همون اول اونارو انتخاب میکنن و کیفیت سونی رو درک نمیکنن . در ضمن چطوریه که این گوشی ها تازه به بازار اومدن اما اونا همشون اینارو دارن؟؟ والا من که الان به اطرافم نگاه میکنم بیشتر افراد سری زد سونی دستشونه!!!!

      1. سعید اسکندری

        درباره دیجی کالا درست حرف بزن. ینی اگه کسی درباره دیجی کالا حرف بد زد می کشمش!!! دیجی کالا عشق است. معتبر است. فامس است. گریت است. ترفیک است. فنتسیک است. عالی هست. براووو هست. و مهم تر از همه دومین سایت معتبر جهان شناخته شده(البته از یکی از دوستام شنیدم )

        1. فامس است یعنی چی؟؟؟؟
          اها… منظورت famousبود
          تلفظ این فِیمس هست
          اخه توکه یاد نداری چرا انگلیسی میگی
          بعدشم مگه ما ایرانیا خودمون زبان
          نداریم

  15. سعید اسکندری

    بهترین گوشی ها از نظر…
    1.صفحه نمایش : samsung galaxy note 5
    2.دوربین : LG G4
    3.باتری : SONY XPERIA Z3 PLUS
    4.طراحی و ظاهر : آیدیایی ندارم چون همه گوشی های پرچم دار 2015 باکلاس و زیبا و لوکس اند. البته من زیباترین گوشی رو S6 EDGE PLUS میدونم.
    5.پردازنده : GALAXY S6 EDGE
    6.امکانات و رابط کاربری عالی : GALAXY NOTE 5
    7.حسگر اثر انگشت : 6+
    8.قیمت : P8
    7. اسپیکر : M9 PLUS و NOTE 5

    1. خخخخ فقط قیمت پی 8
      برای بیشتر شدن اطلاعاتتون میگم که تو دوربین بهتر از اس 6 شده و دوربین نوت 5 هم که همونه پس…. خلاصه که جونم بلاتون بگه باتری هم که تا میت 7 و هانر 7 با باتری های غول 3500 و4000 میلی امپری هستن کسی حریف نیست همین میت 7 حسگر اثر انگشتش از ایفون 6 و اس 6 بهتر شد تستش هم فون ارینا کرد و از نظر جای گیری هم هانر 7 و میت 7 در محل مناسب تری هستن بیرون نزدگی لنز هم که ایفون 6 و اس 6 رو شرمنده کرده اما باز شما یک لیست بی خودی میسازی که بگی ما هم لیست میسازیم نصوشم سامسونگه فقطم قیمت مال هواوی باشه شما درست میگی من دیگه حرفی نزنم بهتره خخخخ

  16. سلام من بین چند تا گوشی موندم نظر شما چیه؟z2-g3-m8eye.عکاسی-زیبایی-سخت افزار-صفه نمایش برام خیلی مهمه و این که بتوان بهترین بازی ها رو باهاش اجرا کرد.

    1. سعید اسکندری

      M8 EYE را به خاطر لوکس بودن پیشنهاد می کنم.
      اما … برتری های G3 نسبت به M8 EYE :
      1. صفحه نمایش QHD که از صفحه FHD ام 8 آی یک سر و گردن بالاتر است.
      2. دوربین G3 که اصلا با M8 EYE قابل قیاس نیست!!!! دوربین G3 یکی از بهترین بهترین و بهترین دوربین بر روی اسمارتفون های بازار است. اما اچ تی سی در امر دوربین اصلا موفق نبوده و نخواهد بود.
      3. پزدازنده و سخت افزار بسیار قدرتمند تر:
      G3 دارای اسنپدراگون 801 بیت است اما ام 8 دارای اسنپ 800-32 بیت.که شاید روی کاغذ 800 تا 801 بسیار کم تفاوت داشته باشد،اما 801 محبوب ترین و بهترین اسنپ دراگون است.
      4. باتری بهتر با توجه به صفحه QHD
      5. قیمت بسیار بهتر و مناسب تر . M8 EYE حدود 1320 هست اما G3 الجی حدود 1240!!!!!
      6. صفحه بزرگ تر>>>>> البته نگران بزرگی اش نباش… باورت میشه G3 با 5.5 اینچ از M8 با 5.0 اینچ کوچک تر هست ابعادش؟؟؟؟؟
      7. حاشیه صفحه نمایش فوق فوق فوق کم.
      8. رابط کاربری باحال و عزیز الجی
      9. شارژ بی سیم!!!!! داره G3
      10. رم 3 گیگ البته در 32 گیگ که خیلی از 2 گیگ ام 8 آی بهتره!!!!!
      11. وزن 149 گرم داره جی 3 اما M8EYE 160!!!!
      12.فرکانس G3 2.5 اما ام 8 حدود 2.3
      13.فناوری صفحه G3 . IP3 PLUS هست اما M8 EYE . سوپر ال سی دی 3 هست که آی پی اس صد شرف داره به سوپر ال سی دی!!!!
      14.محافظ صفحه G3 گوریلا گلس 3 هست اما M8 EYE گوریلا گلس 2!!!!
      15.ال جی جی 3 قابلیت فیلمبرداری 4K داره اما ام 8 آی 2.5K!!!!!
      16. جی سه دارای لرزش اپتیکال تصویر هست اما اون نه!!!
      17. جی سه حسگر ژیروسکوپ داره ولی اون نه!!!
      18. سلفی ال جی از اچ t سی بهتره
      19.ONE M8 EYE باتری غیر قابل تعویض داره ولی G3 باتریش قابل تعویضه
      20.جی 3 به اندروید لالی پاپ بهروزرسانی میشه ولی اون نه
      21.و مهم تر از همه LG G3 برترین گوشی اندرویدی سال معرفی شد در سایت فوق معتبر دیجی کالا>>>>>
      پس من 1G G3-32GB را بهت ساجسشن می کنم.
      تنها برتری M8EYE به G3 داشتن دو دوربین در پشت هست و ظاهر و بدنه خیلی خیلی قشنگ تر.
      من اگر جای تو بودم با توجه به این 21 مورد تاکید می کنم 21 مورد نماینده چشم بادامی ها یعنی LGG332GB را می خریدم. البته خودم بی صبرانه منتظر S6 EDGE PLUS با قیمت 3300000 هستم. بای

      1. رابط کاربری سلیقه ایه. و ژیروسکوپ هم در همه گوشی های بالای 300 تومن هست! باتری جی3 چندان قوی هم نیست. شاید با ام8 آی در یه حد باشن. سایت دیجی کالا هم اصلا منبع معتبری نیست، چرا که همه میدونیم چطور عاشق سامسونگ هستند و سونی رو می کوبن. برای فهمیدن این موضوع بهتره نقد و بررسی زد2 رو در دیجی کالا بخونید. بقیه دلایلتون درستن

        1. سعید اسکندری

          آقا هادی من داشتم برتری g3 نسبت به ام 8 آی رو می گفتم و اصلا نگفتم که ژیروسکوپ یه چیز فوق العاده هست. اما خب وجودش در g3 امتیاز بسیار بالایی برای برتری آن نسبت به ام 8 آی داره، خوهشا متون رو با وقت تر و اسلو تر بخونید

        2. اقای ترکی این درست نیست دیجی کالا منبع خیلی خوبیه منم با همه حرفای اقا سعید موافق نیستم اما اینو بگم که توی همین دیجی کالا بررسی زد رو بخونید تا متوجه بشید زد 3 رو بسیار بالا دونستن پس زیر سوالش نبینید دیجی کالا واقع گراست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH