بررسی بازی هشت‌خوان: کارزاری با حضور اساطیر

8-Khan-1

شاید با بازی‌های کارتی هم‌چون فروت‌کرفت و  یا Hearthstone: Heroes of Warcraft آشنا باشید. هرچند طرفداران این نوع از بازی معمولا محدود هستند اما معمولا جذابیت فکری این بازی‌ها می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. بازی هشت‌خوان ساخته استودیو آوید یک بازی کارتی، خوش‌ساخت و البته ایرانی است که به‌تازگی عرضه شده و از روزهای اول عرضه خود توانست نگاه‌های بسیاری را به‌خود جلب کند، در ادامه نگاهی به این بازی جذاب خواهیم انداخت.

گیم‌پلی

8-Khan-2

در هشت‌خوان وسایل اصلی بازی کارت‌ها هستند، بیشتر این کارت‌ها با اسامی اساطیر شاهنامه نام‌گذاری شده‌اند هرچند می‌توان کارت‌هایی هم‌چون آلبرت (اشاره به آلبرت انیشتین) و کماندو را نیز در آن‌ها دید. این بازی در خوان‌اول چهار فرمانده از دسته‌های (شکارچی، جادوگر، کاهن و جنگجو) وجود دارد که با شکست‌دادن آن‌ها دربخش ماجراجویی، آن‌ها را آزاد و به فرماندهی آن‌ها به جنگ با دیگر کاربران بازی به‌صورت آنلاین می‌روید. در ابتدای بازی تعداد محدودی کارت در اختیار شما هستند که به‌تدریج و با به‌دست آوردن سنگ (واحد پول بازی) می‌توانید تعداد کارت‌های بیشتری را آزاد کنید. سنگ‌ها معمولا بعد از هر بازی و در صندوقچه‌هایی پنهان هستند که شما به‌دلخواه یکی از سه صندوقچه را انتخاب و میزانی سنگ را به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنید البته گاهی در صندوقچه‌ها کارت‌های بازی نیز موجود هستند.

نحوه بازی در هشت‌خوان برای کسانی که تابه‌حال تجربه بازی‌های کارتی را نداشته‌اند ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسد اما راهنمایی‌های داخل بازی شما را در یادگیری آن یاری می‌کنند.

8-Khan-4

در شروع هر بازی پس از انتخاب فرمانده، شما می‌توانید 30 کارت را از 160 کارت موجود انتخاب کنید که هرکدام نوع و کاربرد خاصی دارند، برای مثال کارت‌های دفاعی مانع از ضربه خوردن فرمانده می‌شوند و یا با کارت‌های یورش و پرستار و … می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید. البته کارت‌هایی تحت عنوان جادو نیز وجود دارند که عملکردهای بسیار جالبی دارند. پس از انتخاب کارت‌ها در مقابل یک کاربر دیگر قرار می‌گیرید که انتخاب آن به میزان رتبه شما دربازی و لول شما بستگی دارد. خب حال نوبت بازی‌کردن با کارت‌ها است همانطور که در تصویر مشخص است چهار کارت برای انتخاب وجود که باتوجه به سطح انرژی فرمانده می‌توان آن‌ها را به‌درون بازی کشید. پس از این‌که کارت‌ها را وارد زمین کردید، می‌توانید با کشیدن و انداختن آن کارت روی فرمانده از میزان سلامتی آن کم کنید. هرکدام از طرفین که بتواند سلامت فرمانده مقابل را به صفر برساند پیروز بازی است و پاداش دریافت می‌کند، البته برای بازنده نیز پاداشی درنظر گرفته می‌شود اما معمولا مقدار آن ناچیز است.

8-Khan-6

گرافیک

8-Khan-5

فضای بازی هشت‌خوان، فضایی اسطوره‌ای و کهن است و این اصل درتمامی بخش‌ها به‌خوبی قابل مشاهده است. طراحی کارت‌ها به زیبایی انجام گرفته و از نظر جلوه‌های گرافیکی بازی درسطح قابل قبولی است، هرچند در برخی مواقع شاهد افت فریم و لگ هستیم خصوصا زمانی‌که تعداد کارت‌های رو شده در زمین زیاد باشد. منوها آرایش و جای‌گیری خوبی دارند و رابط کاربری تاحد زیادی کاربرپسند است.

موسیقی و صدا

بخش موسیقی و صدا در این بازی مثل گرافیک و گیم‌پلی بازی حال‌ و‌ هوایی اساطیری دارد، موسیقی‌های پخش شده در حین شروع و زمان برد یا باخت به زیبایی انتخاب شده است به گونه‌ای که مطمئن باشید در حین انجام دادن این بازی صدای تلفن‌همراه خود را زیاد خواهید کرد. صداگذاری نیز درسطح خوبی است، هرچند جا برای بهتر شدن دارد اما ایرادی‌ هم به‌ آن وارد نیست.

جمع‌بندی

هشت‌خوان در سطح بازی‌های داخلی فوق‌العاده و درسطح جهانی یک بازی خوب است. باتوجه به شباهت این بازی به فروت‌کرفت شاید شما را دلسرد کند اما باید بگویم هشت‌خوان از فروت‌کرفت یک سروگردن بالاتر است و سطح آن قابل قیاس با دیگر بازی‌های ایرانی نیست. اگر برای اولین تجربه می‌خواهید یک بازی کارتی را تجربه کنید هشت‌خوان انتخاب مناسبی است و مطمئنا نظرتان را در رابطه با این سبک بازی تغییر می‌دهد.

bazar-logo

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH