Synaptics فناوری ClearForce را معرفی کرد

force-touch

بدون در نظرگرفتن احساسات شخصی پیرامون فناوری 3D Touch محصولات جدید اپل، این تکنولوژی یک راه جدید را برای تعامل هرچه بیشتر کاربران با ابزار هوشمند مختلف نظیر یک کامپیوتر، یک گوشی‌هوشمند و حتی یک ساعت‌مچی ارایه داده است.

کمپانی هواوی نیز با معرفی فبلت Mate S، ویژگی فورس‌تاچ را رونمایی کرد و در حال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد Synaptics قصد دارد تا به‌این فناوری، با معرفی ClearForce قدرت بیشتری ببخشد. به‌گفته‌ این شرکت، ClearForce سازندگان را قادر می‌سازد تا به‌گوشی‌های هوشمند ارایه‌شده به‌کاربران در ابعاد جدید با استفاده از نیروی متغیر با یک انگشت یا قلم در رابط‌‎ کاربری نظیر سرعت پیمایش صفحه (اسکرول)، زوم، گیمینگ، تایپ با کی‌برد و ویرایش تصاویر و فیلم‌ها تمایز بدهند.

گزارش شده است که Synaptics با سازندگان جهانی پیشرو برای ارایه این فناوری که آن‌را ابعاد جدید در لمس می‌دانند در گوشی‌های‌هوشمند برای عرضه احتمالی در اوایل سال 2016 میلادی، همکاری دارد.

با یک تاریخ غنی در فناوری “فورس” که قدمت آن به 1996 (میلادی) باز می‌گردد از جمله بالغ بر 60 پتنت در سراسر جهان، سومین نسل از راه‌حل Force Sensing، که ClearForce نام دارد، به‌سازندگان اجازه می‌دهد تا در گوشی‌های‌هوشمند به‌ همراه تبلت، ابزار پوشیدنی (ساعت‌مچی هوشمند) و تولیدکنندگان خودرو تغییر ایجاد نماید.

نیروهای متغیر، فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند تا قابلیت‌های تازه‌‎ای برای رابط‌کاربری دستگاه‌ها ایجاد شود و بهره‌وری برنامه‌های کاربردی که برای صفحه‌نمایش‌های لمسی طراحی‌شده‌اند، افزایش یابد.

استفاده‌های ممکن از فناوری ClearForce در گوشی‌های هوشمند، بسیار متفاوت خواهد بود و بسیار جالب است تا ببینیم چگونه سازندگان محصولات اندرویدی و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از قابلیت‌های این فناوری استفاده می‌کنند. به‌نظر شما، اپل و هواوی نسبت به چنین فناوری در گوشی‌های هوشمند چه‌ واکنشی نشان خواهد داد؟ فناوری که موجب می‌شود تا لمس 3 بعدی محصولات اپل و فورس‌تاچ هواوی، دیگر انحصاری نباشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH