سال 2020 منتظر تبلت‌هایی با نمایشگر 8K باشید!

بسیاری از افراد سال 2015 را سال نمایشگر‌های QHD یا همان وضوح 2560 در 1440 پیکسل می‌دانستند. اما ژاپنی‌ها گویا در تلاش هستند تا سال 2020 و در بازی‌های المپیک، اقدامات جالبی را انجام دهند. انتظار می‌رود که در سال 2020 شاهد حضور گسترده و عمومی نمایشگر‌های 8K باشیم.

8K displays (2)

احتمالا اکنون از خود می‌پرسید که چرا به یک نمایشگر 8K با وضوح 7680 در 4320 پیکسل نیاز داریم؟ دلایل ساده‌ای برای این موضوع وجود دارد. باید قبول کنیم که نمایشگر 4K به اندازه کافی باکیفیت و شارپ هستند اما یک پروفسور در زمینه فناوری پخش، در دانشگاه Ehime اعلام کرده است که این یک قدم اساسی است. 8K می‌تواند بسیار بهتر و یک گام نهایی در زمینه کیفیت نمایشگر‌ها باشد. وی در زمینه تکنولوژی 8K می‌گوید:

انتظار نمی‌رود که نمایشگر‌ها بعد از 8K به سمت 16k یا 32k بروند.

او و کارشناسان وی بر این باور هستند که در بخش تلویزیون‌های 2 بعدی چشم کاربران قادر به مشاهده این دقت در پیکسل‌ها نخواهد بود. اما سوال اینجاست که ژاپنی‌ها تا چه میزان این تکنولوژی را توسعه خواهند داد؟ به نظر می‌رسد که آن‌ها به جایگاه نهایی رسیده‌اند و برخی از تولید کنندگان، اخیرا پنل‌هایی را معرفی کرده‌اند که وضوح بسیار بالایی دارند. البته بدین نکته توجه داشته باشید که ما در خصوص نمایشگر‌های مورد استفاده در خانه‌ها به عنوان تلویزیون حرف نمی‌زنیم و بلکه اسمارت فون و تبلت‌ها مورد بحث ما هستند.

8K displays (1)

کمپانی JDI اخیرا یک نمایشگر را معرفی کرده است که 17.3 اینچی است و می‌تواند وضوح 8K را ارایه دهد. البته یک نسخه مشابه 13.3 اینچی با پنل OLED نیز از سوی شارپ معرفی شده است. بدون شک این نمایشگر‌ها می‌توانند برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های بزرگ بسیار مناسب باشند. البته اگر چندان مایل به نمایشگرهای بزرگ نیستید، باید بگوییم که Ortus چندی پیش نمایشگری 9.6 اینچی را معرفی کرد که پنل آن قادر بود وضوح 8K را ارایه دهد. گفته می‌شود که این نمایشگر قادر است تراکم 915 پیکسل در هر اینچ را ارایه دهد.

8K displays (3)

بدون شک ارایه چنین وضوحی در نمایشگر می‌تواند بسیار خارق العاده باشد و البته شما زاویه دید بسیار زیادی خواهید داشت و قادر نخواهید بود تا پیکسل‌ها را مشاهده کنید. البته تمام این‌ها در شرایطی است که چشم انسان نمی‌تواند چنین وضوحی را تشخیص دهد.

البته فعلا تا زمانی که حضور چنین نمایشگر‌هایی را مشاهده کنیم باید صبر نماییم. باید بدین نکته نیز توجه کرد که ساخت نمایشگر‌های 8K نیز بسیار پرهزینه است. کمپانی‌های ژاپنی در تلاش هستند تا در ابتدا این نمایشگر‌ها را در صنایع دیگری نظیر پزشکی مورد استفاده قرار دهند. نظر شما در خصوص نمایشگر‌های 8K چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH