بررسی بازی اندرویدی سبقت: ماشین سواری در اوج آرامش

اپلیکیشن‌های بسیار زیادی روزانه روانه فروشگاه‌های آنلاین می‌شوند که در این بین برخی از همان ابتدا محبوب می‌شوند و برخی تا آخر عمر خود در گوشه‌ای خاک می‌خورند. اما این تنها خارجی‌ها نیستند که اقدام به تولید اپلیکیشن‌های مختلف برای اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها می‌کنند بلکه توسعه دهندگان ایرانی نیز در طول سال‌های گذشته توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را به دست آورند. اکنون نیز در این مقاله از آی‌تی‌رسان تصمیم داریم تا با یکی دیگر از نتایج کار این توسعه دهندگان در گروه پاپاتا آشنا شویم که سبقت نامیده می‌شود.

sebghat

اپلیکیشن اندرویدی سبقت یک مسابقه آنلاین ماشین سواری است که برای استفاده از آن حتما می‌بایست متصل به اینترنت باشید و این اتصال حتی اگر از طریق اینترنت سیمکارت (3G) نیز باشد، برای شما مشکل آفرین نخواهد بود و به سرعت می‌توانید مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. این بازی نیز همانند بسیاری از بازی‌های پراستقبال داخلی، به صورت پرداخت درون برنامه‌ای عرضه شده است و با وجود اینکه استفاده از آن برای عموم رایگان است، اما کاربران برای دسترسی به امکانات بیشتر، می‌بایست مبلغی را از حساب کافه بازار خود واریز کنند و سپس مقداری سکه و طلا به دست آورند.

Screenshot_2015-10-25-19-11-01

در اولین نگاه به بازی سبقت، می‌‌توان پی برد که با یک بازی عالی روبه‌رو نیستیم و محیط اصلی، گرافیک، صدا گذاری‌ها و… همه و همه با وجود اینکه قابل قبول هستند، اما عالی نیستند. بعد از نصب فایل ۳۱ مگابایتی این بازی، شما می‌بایست اتصال اینترنتی خود را برقرار سازید و سپس وارد بازی شوید. در ابتدا یک مربی برای شما شیوه بازی کردن را آموزش خواهد داد و از طریق آن قادر خواهید بود تا مراحل مختلف را پشت سر بگذارید. البته رابط کاربری این برنامه تاحدودی گیج کننده است و استفاده از راهنمایی‌های این مربی می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.

Screenshot_2015-10-25-19-12-14

در بازی سبقت نیز کاربر همانند بسیاری از بازی‌های ماشین سواری می‌بایست مسابقات مختلفی را بدهد و سپس از امتیاز به دست آمده آن‌ها، برای تقویت خودرو خود و یا خرید اتومبیل جدید استفاده کند. اما باید بدین نکته نیز اشاره کرد که خودرو‌های زیادی در این بازی وجود ندارد و شما حدود ۵ خودرو را در اختیار دارید که برای خرید آن‌ها نیز می‌بایست سکه یا طلا به دست آورید. البته نکته جالب در این خصوص به حضور اتومبیل‌های ایرانی در این بازی باز می‌گردد که این مسئله باعث می‌شود، سبقت هرچه بیشتر برای کاربران ایرانی جالب باشد. (انتظار داریم در نسخه‌های جدید بازی سبقت، شاهد خودرو‌های داخلی بیشتری درون آن باشیم)

Screenshot_2015-10-25-19-18-15

فرآیند مسابقه نیز کار دشواری نیست و تنها کافی است که خودرو خود را انتخاب کرده و به بخش مسابقه بروید. در این حین از طریق اینترنت یک رقیب برای شما انتخاب خواهد شد و با وی مسابقه خواهید داد. البته نکته جالب در این بخش به عدم تاخیر در انجام مسابقات باز می‌گردد. زیرا در بسیاری از بازی‌های آنلاین، کاربر می‌بایست چندین ثانیه منتظر بماند تا کاربر دیگر نیز به مسابقه بپیوندد اما در این بازی تقریبا هیچ تاخیری وجود نداشت و این بسیار نکته مثبتی برای آن به حساب می‌آید.

Screenshot_2015-10-25-19-16-15

در طول مسابقه تنها کاری که باید انجام دهید، تعویض دنده است و در ابتدا نیز باید گاز را تا تَه فشار دهید. البته همان طور که گفته شد، کار دیگری برای انجام مسابقه ندارید و برخلاف بازی‌هایی نظیر Need for Speed، ماشین خود در یک مسیر صاف حرکت می‌کند و یکی از فاکتور‌های پیروزی در مسابقه، دست فرمان و… نیست و تنها می‌بایست دنده را در زمان مناسبی تعویض کنید.

البته به دلیل اینکه تعویض دنده در یک زمان مناسب باید انجام شوید (این زمان با روشن شدن یک چراغ سبز رنگ اعلام می‌شود) به همین دلیل در طول بازی کل نگاه شما به بخش کیلومتر شمار صفحه خیره می‌شود و دیگر نمی‌توانید به بخش‌های دیگر صفحه نگاه کنید (البته سایر بخش‌های صفحه نیز اغلب یک بخش تکراری را نمایش می‌دهند).

Screenshot_2015-10-25-19-15-24

یکی دیگری از نکات منفی بازی، به تاخیر‌هایی باز می‌گردد که بعد از خرید یک خودرو یا اسپرت کردن آن وجود دارد. بدین صورت که با انجام دادن این موارد، شما باید حدود یک دقیقه منتظر بمانید تا آن وسیله برای شما تحویل داده شود و برای عدم انتظار نیز کافی است که مقداری طلا بپردازید که این بخش کمی برای ما عجیب بود. (البته این موضوع باعث می‌شود که کاربران نیاز به طلا داشته باشند و به سمت پرداخت درون برنامه‌ای بروند)

یکی دیگر از نکاتی که در خصوص بازی سبقت چندان جالب نبود، به قیمت بسته‌های طلا باز می‌گشت که در نگاه اول، فکر کردیم اعداد را اشتباه می‌خوانیم اما واقعا اعداد درست بودند و شاهد بسته‌هایی در این بازی بودیم که برای به دست آوردن آن‌ها کاربر می‌بایست ۲۵ هزار تومان و یا حتی بیشتر پرداخت می‌کرد (البته گزینه‌های ارزان‌تر هم وجود داشت) اما هرچه باشد این قیمت‌ها حتی برای یک اپلیکیشن باکیفیت خارجی نیز بسیار گران هستند.

شما نیز می‌توانید از طریق لینک زیر، بازی جالب سبقت را دانلود و بر روی دستگاه اندروید خود نصب نمایید.

bazar-logo

11 در مورد “بررسی بازی اندرویدی سبقت: ماشین سواری در اوج آرامش”

  1. سلام من دیروز کامارو خریدم و امروز توی اپدیت جدید بی ام و باز شده , صد ساعت مونده تا کامارو اماده شه . اگه میشه لطف کنید تا قبل از اماده شدن کامارو کنسلش کنید که به جاش بی ام و بگیرم .
    با تشکر .

  2. قضیه این مسابقه روزانش چیه من سوم شدم منتظر جایزه ای چیزی بودم ولی چیزی بم نداد
    میشه راهنمایم کنین لطفا

  3. طلای با قیمت ٢۵٠٠ت رو نمیتونم بخرم.اکانت بازار هم اعتبار ۵٠٠٠ ت داره.لطفا راهنماییم کنید

  4. سلام من بازی رو خیلی دوس دارم ولی الان پراید رو خریدم و فولش کردم بعد ک میخوام سمندو بگیرم مینویسه نیاز به سطح 7دارید یعنی چی این میشه راهنمایی کنید؟

    1. یعنی اگه عالی بود اما امید وارم بتونیم تو ورزن های بعدی شاهد تغییراتی باشیم مثل گروه ساختن .امکان دیدن ماشین های کاربران و چت کنار صفحه

  5. محمد رضا صادری

    ممنون بازی خوبی بود – تو بین بازی های ایرانی از همه بهتر خروس جنگی ک عالیه
    و
    ویراژ
    ..
    اینارم ببینید بد نیستا !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH