مشکلات در سرفیس بوک ادامه دارد؛ این‌بار، باتری زود خالی می‌شود!

surfacebook6_1020.0

تبلت سرفیس پرو 4 و لپ‌تاپ سرفیس بوک به‌تازگی عرضه شده‌اند و به‌نظر می‌رسد هردو دستگاه از مشکلات گوناگونی رنج می‌برند؛ پس از مشکل پرش تصویر در سرفیس بوک که واکنش رسمی مایکروسافت را به‌دنبال داشت، اخیرا کاربران از مشکل تخلیه‌شارژ سرفیس پرو 4 و در برخی موارد، سرفیس بوک گله کرده‌اند. کاربران مدعی هستند با واردشدن دستگاه به حالت Sleep یا استندبای، شارژ سریعا خالی می‌شود.

با این‌حال، احتمال می‌رود مشکل فوق به قابلیت Windows Hello ربط دارد. اگر شما نیز از مشکل سریع‌ خالی‌شدن شارژ دستگاه خود در حالت Sleep گله‌مند هستید، تنها کافی است وارد منوی استارت ویندوز شده و برروی اکانت خود، کلیک نمایید؛ هم‌چنین، می‌توانید عبارت Accounts in Cortana را جستجو کنید. سپس گزینه تنظیمات Change account settings را انتخاب و برروی Sign-in options ضربه بزنید. در نهایت، کافی است گزینه ورود با Windows Hello را از حالت‌های واردشدن به ویندوز حذف نمایید.

یکی از کاربران در انجمن رسمی مایکروسافت، مدعی است:

فکر می‌کنم مشکل را از طریق آزمون و خطا یافته‌ام؛ مشکل به Windows Hello مربوط است. با فعال‌بودن این قابلیت، تنها 5 ساعت دستگاه در حالت استندبای دوام می‌آورد. هنگامی‌که این قابلیت غیرفعال می‌شود، میزان مدت استندبای به 87 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

توصیه می‌شود این روش را به‌منظور برطرف‌کردن مشکل کاهش‌ باتری دستگاه خود در حالت استندبای، امتحان کنید. اگر با غیرفعال کردن Windows Hello نتیجه‌ای حاصل نشد، باید به‌دنبال روش دیگری برای رفع این مشکل باشید. با داغ‌شدن بحث پیرامون مشکلات جدید تبلت سرفیس پرو 4 و لپ‌تاپ سرفیس بوک، انتظار می‌رود به‌زودی مایکروسافت، آپدیت جدیدی عرضه نماید.

تنظیمات مربوط به Power، احتمالا در جهت رفع این مشکل موثر واقع خواهد شد. شما می‌توانید به‌جای استفاده از حالت Standby، دستگاه خود را در حالت Hibernate قرار دهید. اگر می‌خواهید از آنچه که تبلت یا لپ‌تاپ سرفیس شما در زمان آماده‌به‌کار انجام می‌دهد، مطلع شوید؛ دستور “powercfg /sleepstudy” را در خط‌فرمان اجرا کنید. پس از اجراشدن این دستور، خط‌فرمان به‌ شما خواهد گفت که آیا پردازنده دستگاه شما با تمام قدرت در حالت Standby کار می‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH