فیس‌بوک هم‌اکنون روزی یک میلیارد کاربر فعال دارد

facebook-ceo

فیس‌بوک به‌تازگی گزارشی آماری از وضعیت این شبکه اجتماعی بزرگ در سه‌ماهه سوم سال 2015 منتشر کرده‌است، طبق این گزارش فیس‌بوک به‌طور میانگین روزانه پذیرای یک میلیارد کاربر فعال است، این نشان‌دهنده رشد 17درصدی نسبت به دوره‌ قبل است.

این کمپانی درآمدی ۴.۵ میلیارد دلاری کسب کرده که ۱.۴۶ میلیارد دلار آن سود خالص است. این درآمد و سود نسبت به دوره مشابه سال گذشته 40 درصد رشد داشته‌است. درست مشابه دوره‌های پیشین، بخش تلفن‌همراه قسمت بزرگی از درآمد این شبکه‌اجتماعی را به خود اختصاص داده است، درحال حاضر فیس‌بوک 78 درصد از درآمدهای خود در بخش تبلیغات را در این پلتفرم کسب می‌کند. این مقدار در سه‌ماهه سوم سال گذشته 66 درصد بوده‌است.

سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که فیس‌بوک گزارش‌های مالی بخش Instagram را نیز منتشر کند، اما این کمپانی ترجیح‌ داد آمار درآمدهای این بخش مخفی بماند. اینستاگرام پتانسیلی بسیارقوی برای جذب تبلیغات دارد، اما تاکنون فیس‌بوک هیچ گزارشی از گردش مالی این اپلیکیشن منتشر نکرده است.

مارک زوکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک تنها شعارهایی کلیشه‌ای را بیان کرده‌است:

“ما دوره مالی سه‌ماهه بسیار خوبی را گذراندیم، سرمایه‌گذاری‌ها و نوآوری‌های ما طولانی مدت است، تا بتوانیم به جامعه خدمت کنیم و ارتباطی بین تمام جهان ایجاد نماییم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH