با اپلیکیشن ابرک، اینستاگرام و تلگرام را فراموش کنید!

خواسته یا ناخواسته این روزها همه ما برای ارتباط با دوستان و نزدیکان و حتی افراد دیگر نقاط دنیا، درگیر پیام‌ رسان‌ها و شبکه های اجتماعی شده‌ایم. در بین کاربران ایرانی پیام‌رسان تلگرام و شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌خاطر سرعت و رابط کاربری ساده و روان، بیشتر مورد توجه هستند و پس از آن‌ها لاین، واتس‌اپ، توییتر و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما تمامی این شبکه‌ها توسط کشورهای دیگر توسعه و پشتیبانی می‌شوند و شبکه‌های اجتماعی و مسنجرهای ایرانی مانند لنزور، فیس‌نما، بیسفون، انار و … به دلیل سرعت نامناسب و یا رابط کاربری و امکانات کم و محدودتر، نتوانستند میان مخاطبان ایرانی جایی برای خود باز کنند.

از طرفی زمزمه‌های فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام این‌روز‌ها بسیاری را به فکر یک جایگزین احتمالی انداخته است.

در این بررسی با شبکه اجتماعی جدیدی آشنا می‌شویم که علاوه بر ایرانی بودن، امکان پیام رسانی همانند تلگرام و به اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام را دارد. شما می‌توانید پس از نصب این برنامه ثبت نام کرده و به ارتباط با دوستان خود بپردازید و دوستانی جدید هم پیدا کنید، یا فقط به عنوان مهمان وارد شبکه شده و پست‌های ارسال شده توسط دیگران را مشاهده نمایید.

Screenshot_2015-11-14-20-22-29

پس از نصب، دو آیکون با نام‌های Abrak و Abrak Messenger در منوی گوشی شما ظاهر خواهد شد.

در پیام‌رسان مانند سایر برنامه‌ها می‌توانید به چت و ارسال فایل بپردازید یا از آنلاین بودن مخاطبان با خبر شوید و چت گروهی و گروه ایجاد کنید. مخاطبان ابرک دو دسته هستند: مخاطبین تلفن شما و دوستان‌تان در شبکه اجتماعی ابرک. سه پک استیکر هم موجود است که مسلما در آینده بیشتر خواهد شد.

Screenshot_2015-11-14-21-27-05

Screenshot_2015-11-14-22-38-21در شبکه اجتماعی ابرک هم می‌توانید عکس‌های مورد علاقه خود را همراه با توضیح و متن در دسته بندی ‌های عاشقانه، دوستانه، طنز، مناسبتی و… به اشتراک بگذارید، دیگران را دنبال کنید، لایک کنید، نظر دهید، عکس‌های مورد علاقه‌تان را مستقیم از طریق سایر برنامه‌ها برای دیگران بفرستید، آن‌ها را بایگانی و یا ذخیره کنید. اما نکته مهم وجود تایم لاین و استتوس است، چیزی که در لاین بسیار مورد استقبال کاربران ایرانی است. با این وجود چند نکته منفی وجود دارد؛ تایم لاین و استتوس‌های شما برای همه قابل مشاهده است و هنوز بخش خصوصی برای‌ آن در نظر گرفته نشده، همین‌طور برای اشتراک گذاری عکس‌ها باید حتما آن‌ها را در یکی از دسته‌ بندی‌های گفته شده قرار دهید و البته تبلیغات که قابل حذف هستند.

Screenshot_2015-11-14-20-24-30Screenshot_2015-11-14-20-47-16

یکی از نقاط قوت ابرک، رابط کاربری آن است. تیم سازنده در ابرک از رنگ‌های متنوع و جذاب در کنار طراحی متریال استفاده کرده و تا حد ممکن رابط آن ساده است. کار کردن با این اپ برای ما لذت بخش بود و هنگام استفاده از روانی رابط کاربری و سرعت انتقال پیام و محتوا کاملا راضی بودیم.

به هر حال این اپ هنوز در اول راه است و همانطور که گفتیم، کمبود‌هایی دارد اما در زمان کوتاه محبوبیت زیادی بین کاربران به‌دست آورده است. همین عوامل باعث خواهند شد تا توسعه دهنده در به‌روز رسانی‌های آینده به فکر رفع مشکلات باشد. با این تفاسیر باید گفت ابرک یک شبکه اجتماعی و پیام رسان است که با تمام وجود برای رقابت با نمونه‌های خارجی پا به میدان رقابت گذاشته و آینده خوبی برایش پیش بینی ‌می‌کنیم.

Bazaar

16 در مورد “با اپلیکیشن ابرک، اینستاگرام و تلگرام را فراموش کنید!”

  1. متاسفانه ابرک دیگه متصل نمیشه ای کاش سرورش خاموش نمیشد
    اینقدر خوب بود که من نمی تونستم ازش بیرون بیام تمام دوستامم بعد این که دیدن چطوریه همه نصب کردن کسی تلگرام نمیرفت عالی بود بخدا ولی حیف رفت محیتش عالی و شاد بود تلگرام بزرگ ترین تولید کننده افسوردگیه بخدا.

  2. راسی اینم بگم اگه بحث شنوده خود سیم کارت تمام حرفاتون رو حتی با خاموش بودن گوشی ارسال میکنه از من میشنوید شما با دود پیام ارسال کنی د انگار وزیر کشورن

  3. دوستان اوایل تلگرام رو فراموش کردید فقط قابلیل ارسال فایلش بیشتر از واتس اپ بود خود تلگرام کپی واضحی از واتس اپ نیود چرا اینقدر ما بدبختیم و خودمون ریشه های خودمون رو میزنیم مدت ها قبل ار قابلیت کانال بیسفون کانال داشت بفهمید

  4. مشکل ما امنیت نیست مشکل ما خلاقیت که هیچ وقت نمیتونن ایجاد کنن و فقط کارشون شده تقلید از زوی نرم افزار های دیگه انوم به صورت افتضاح تر

    1. دوستان یکم انصاف رو هم رعایت کنیم، اگر مشکل شما امنیت هست بدون نیاز به هیچ مسنجر یا شبکه اجتماعی خیلی راحت تنها با آنلاین شدن شما میشه به دستگاه‌تون دسترسی پیدا کرد که اخبار این بدافزار‌ها رو این روزها زیاد می‌شنویم. خلاقیت رو باید پذیرفت که در نمونه‌های ایرانی کمه اما اگر ازشون استفاده بشه امکاناتشون هم به چشم میاد. برای مثال بیسفون از یک و سال واندی پیش امکان کانال هارو داشت، قبل از این که تلگرام انقدر فراگیر بشه بین ایرانی ها، اما چون ازش استقبال نشد این امکانش هم دیده نشد… یا همین اپ ابرک که سرعتش عالیه و …. . اما مسنجرهای خارجی هم چندان قابل اطمینان نیستند و خبر شنود از واتس اپ یا ویچت رو حتما شمام شنیدید. تلگرام هم امنیت ایده‌آلش در صورت ایجاد سکرت چت هستش. در ضمن مگه ما تو گوشی مون اسناد محرمانه داریم که بخواد شنود بشه :)) :))
      بهتون توصیه می‌کنم از نمونه های داخلی هم استفاده کنین تا توسعه دهنده ترغیب به افزایش خدمات و کیفیت بشه.

    2. ابرک رو پس نصب نکردی دوست من
      تقلیدی توش نیست.
      مسنجرای مثل اینستا یا لاین یا ویچت قبلا بودن
      لاین و بیتالک شاید کپی بود ولی این ابرک اینقدر محیج و جدید بود که خدایی باید از روش کپی میرفتن نه اون کپی رفته باشه.

  5. امیر حسین نوشادی

    اونایی که حرف از اعتماد به ایرانیش میزنن
    اگه دردتون اینه که رصد میشه بدونین همینطور که میشه از ایرانیش جاسوسی کرد از خارجیش هم میشه
    تازه خارجیش یه دور هم وقتی اطلاعات میرن توی سرور های کشور خودشون تا بعد برگردن اینجا رصد میشن!

    1. من اینو نصب کردم خیلیم عالی بود ۶ ماه ازش استفاده می کردم اگه متوقف نمی شد پروژشش واقعا جای خارجیاکه هیچ موتاد خودش بودم.
      هیچ کسم کار کسی نداشت مردم‌ هرچی دلشون می خواست میزاشتن کسیم چیزی نمی گفت.
      دیگه حرف اعتماد نیست اگه منظورت کنترله تو سرویس اینترنتت از تو سیمه ایران داره رد میشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH