بنچمارک چیپست اختصاصی ال‌جی Nuclun 2 را ببینید

همان‌طور که می‌دانید، گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که نسخه دوم چیپست A9 کمپانی اپل که توسط شرکت TSMC تولید شده است، از برخی جهات بسیار بهتر از نسخه تولید شده توسط سامسونگ است. کمپانی ال‌جی نیز برای عقب نماندن از قافله تولید کنندگان پردازنده‌های اختصاصی، با دو کمپانی اینتل و TSMC برای تولید چیپست‌هایش در حال مذاکره است.

lg-new-logo

حال به نظر می‌رسد چیپست اختصاصی ال‌جی یعنی Nuclun 2 که توسط TSMC تولید می‌شود، در نمونه‌های اولیه کمی ضعیف‌تر از محصولات و نمونه‌های اولیه کمپانی اینتل هستند. دقیقا اتفاقی که عکسش برای اپل اتفاق افتاده است.

در واقع چیپست‌های اینتل در تولیدشان از فرآیند 14nm استفاده شده است، در حالی که TSMC برای تولید چیپست ال‌جی Nuclun 2 از فرآیند 16nm بهره گرفته است.

اما هر دو نسخه تولید شده از این چیست‌ها توسط یک سایت بنچمارک تست شده و نتایج آن برای عموم منتشر شده است. نسخه تولید شده Nuclun 2 که توسط کمپانی اینتل تهیه شده است، توسط بنچمارک معتبر GeekBench در حالت تک هسته‌ای 1980 امتیاز و در حالت چند هسته‌ای 6689 امتیاز را کسب کرده است.

اما نمونه تولید شده توسط TSMC در حالت تک هسته‌ای به امتیاز 1721 رسیده و در حالت چند هسته‌ای امتیاز آن بیش از 5710 نشده است.

بر اساس این بنچمارک‌ها، به احتمال قوی ال‌جی برای تولید پردازنده‌های اختصاصی خود به سراغ کمپانی اینتل خواهد رفت و قطعا تا شروع این قضیه هر دو کمپانی تولید کننده این چیپست برای این معامله دستان لرزانی خواهند داشت. در واقع اوایل ماه گذشته بود که خبری مبنی بر ثبت قرار داد بین ال‌جی و اینتل برای تولید چیپست‌های موبایل منتشر شد.

چیپست خاص ال‌جی با نام Nuclun 2 از معماری big.LITTLE بهره می‌برد. در این معماری از 4 هسته Cortex-A72 و 4 هسته Cortex- A53 استفاده می‌شود. هرگاه که ال‌جی تصمیم قطعی خود برای عقد قرار داد با یکی از این دو شرکت جهت تولید چیپست‌های اختصاصی‌اش را بگیرد، مطمئنا در مراسمی عمومی آن را معرفی می‌کند.

باید دید که آیا اینتل می‌تواند نسل جدیدی از پردازنده‌های موبایل را برای یک رقابت سنگین با سامسونگ، هوآوی، کوالکام، مدیا تک و … تولید کند یا خیر؟!

4 در مورد “بنچمارک چیپست اختصاصی ال‌جی Nuclun 2 را ببینید”

  1. بی نهایت عذر میخوام که در این قسمت سوالمو مطرح میکنم. گوشیم ال جی جی 4 هستش. میخواستم ببینم این گوشی اسمارت اسکرین نداره یا من نتونستم پیدا کنم! منظور همون سنسوری هست که تا زمانیکه به صفحه نگاه میکنی اجازه خاموش شدن نمیده. تقاضا میکنم جواب بدید

    1. درود

      این قابلیت از G4 حذف شده، می‌تونید از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید
      در استور جستجو کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بنچمارک یک سری ازمایشات هست
      که با نرم افزار های مختلف روی چیپست انجام میشه
      و یه امتیازی ب اون چیپست تعلق میگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH