گوشی‌های ویندوزی تنها 1.7 درصد از بازار را در اختیار دارند!

nokia-lumia-720

مطابق گزارش منتشر شده از Gartner در رابطه با اوضاع پراکندگی سیستم‌عامل‌های همراه در سه ماهه سوم سال 2015 سهم ویندوز از 3 درصد به 1.7 درصد تنزل پیدا کرده است. از نظر تعداد، ردموندی‌ها در آن دوره زمانی موفق به فروش 5.87 میلیون دستگاه شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.033 میلیون دستگاه کمتر بوده است.

مایکروسافت طبق گزارش خود در این دوره سه‌ ماهه 5.8 میلیون دستگاه لومیا را به‌فروش رسانده است که این حاکی از فروش تنها 70000 دستگاه ویندوزفونی توسط تولیدکنندگان شخص ثالث است.
رابرت کوزا از مدیران گارتنر در وصف وضعیت فعلی ویندوز موبایل می‌گوید: علی‌رغم عرضه ویندوز 10 برای دستگاه‌های موبایل این پلتفرم هم‌چنان سهم کمی از بازار را به خود اختصاص داده زیرا کاربران تمایل بیشتری به سایر سیستم‌عامل‌ها دارند. در این شرایط به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌بایست روش کاری خودش را تغییر دهد!

جایگاه دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون در جدول مانند همیشه بوده و سامسونگ در جایگاه اول و پس از آن اپل با در اختیار داشتن جایگاه دوم هم‌چنان به رقابت ادامه می‌دهند. هواوی نیز با رشدی سریع‌تر نسبت به سایرین با در اختیار داشتن 7.7 درصد در سه ماهه سوم 2015 نسبت به 5.2 درصد مدت مشابه سال 2014 در جایگاه سوم قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH