با این روش، اپلیکیشن‌ها را از شر قابلیت Doze مصون نگه دارید

DozeMode

شاید شنیده باشید که یکی از ویژگی‌های جدید اندروید مارشمالو حالتی استندبای به نام Doze برای اپلیکیشن‌هاست که هنگامی که دستگاه شما در حال استفاده نیست، سرعت پردازش‌های پس‌زمینه و ارسال پیغام به Cloud را کم می‌کند. درحالی‌که روشی وجود ندارد که خود Doze را فعال یا غیرفعال کرد، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که اپلیکیشن‌های مشخصی همیشه درحالت آماده‌باش هستند، می‌توانید مانع اجرای حالت فوق روی این سری از اپلیکیشن‌ها شوید.

ابتدا Battery را از بخش Settings و سپس منو (همان سه نقطه عمودی گوشه) را انتخاب کنید. Battery optimization را از منو انتخاب کنید تا لیست اپلیکیشن‌هایی که در حال حاضر از حالت Doze استثنا شده‌اند را ببینید، که اصولا باید چند سرویس کلیدی سیستم‌عامل باشند. Not optimized را انتخاب کرده و All apps را برگزینید. حال می‌توانید هر برنامه نصب‌شده‌ای را جهت استثنا از حالت بهینه‌سازی باتری یا همان Doze انتخاب کنید.

این بدین معنی است که هنگامی‌که اسمارت‌فون یا تبلت‌تان بدون فعالیت خاصی روی میز قرار گرفته، Doze در ذخیره انرژی باتری آن‌گونه موثر نخواهد بود، ولی از طرف دیگر، هشدارها، پیغام‌ها، و آپدیت‌های برنامه‌های برگزیده را سریع‌تر دریافت خواهید کرد. توجه کنید که توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند پردازش‌های مشخصی را از طرف خودشان با اولویت بالا تنظیم کنند. (که مشمول حالت Doze نشوند)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH