ناسا ربات‌های انسان‌نمای خود را به فضا خواهد فرستاد

ناسا که چندین سال است تحقیقات گسترده‌ای در رابطه با فضا دارد، هر ساله به فکر ارسال فضانورد به سیارات دیگر است. این کار، هزینه بسیاری را می‌طلبد و به همین دلیل، ناسا به تازگی ربات‌هایی را تولید کرده است تا با هزینه کمتر، روانه فضا سازد؛ در ادامه با آی‌تی‌رسان و جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.valkyrie-robot-6

این آژانس فضایی دو ربات R5 Valkyrie را به گروه‌های دانشگاهی در MIT و دانشگاه شمال شرقی، برای تحقیقات و پیشرفت آن ارسال کرده است. این دو دانشگاه از رقابت‌های رباتیک 2015 دارپا (DRC) انتخاب شده‌اند و هر یک از آن‌ها یک ربات R5 دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، هر دو گروه، به مدت دو سال از 250 هزار دلار بودجه‌ مصوب هیئت ماموریت‌های فضایی (STMD) بهره خواهند برد تا بهتر و با سرعت بیشتر کار توسعه را انجام دهند. ناسا و آزمایشگاه هوش مصنوعی (CSAIL)نیز به طور مستقیم از هر دو گروه حمایت خواهند کرد.

ربات انسان‌نمای R5 دارای قد 190 سانتی‌متری و وزن 125 کیلوگرمی بوده و توسط مرکز فضایی ناسا، دانشگاه تگزاس و Texas A&M به تولید رسیده است. R5 از بسته قدرت داخلی، چندین سنسور و دوربین و اندام قابل جداسازی است. البته، باید گفت که در رقابت‌های DRC 2013 نیز این ربات با هدف امداد رسانی زمینی حضور داشت که به دلیل نقص‌های فراوانش، رتبه آخر را کسب کرد؛ اکنون اما ناسا امیدوار است با تغییراتی که در حال به وجود آمدن در آن است، یک ربات کامل را روانه فضا سازد.valkyrie-robot-2این ربات‌ها قسمتی از چالش رباتیک فضایی آینده ناسا هستند که شاید بتوانند کمک زیادی را در راستای اهداف این شرکت داشته باشند (این چالش‌ها شامل رقابت‌های مجازی و فیزیکی رباتیک هستند). به نظر می‌رسد که این دو ربات ناسا به زودی دست‌خوش تغییرات زیادی شوند تا بتوانند به فضا فرستاده شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH