پایان پشتیبانی مایکروسافت از اینترنت اکسپلوررهای قدیمی

microsoft-sign-640x328

مایکروسافت بالاخره پس از سال‌ها به این موضوع پی‌برد که اینترنت اکسپلوررهایش دیگر هم‌چون گذشته خوب نیستند و مهم‌ترین کاربردشان برای دانلود دیگر مرورگرهاست! از همین رو تصمیم به ارایه مرورگر جدیدش به‌نام اج گرفت که این‌روزها توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند. مطمئنا با ارایه اج دیگر عمر اینترنت اکسپلورر به پایان رسید و در ادامه همین روند به‌تازگی این کمپانی اعلام کرده است که از ماه ژانویه 2016 پشتیبانی و ارایه به‌روزرسانی برای نسخه‌های قدیمی‌تر از IE 11 را به اتمام خواهد رساند.

بر طبق اعلام رسمی مایکروسافت، از تاریخ 11 ژانویه 2016 دیگر هیچ‌گاه به‌روزرسانی برای اینترنت اکسپلوررهای قدیمی‌تر از نسخه 11 ارایه نخواهد شد و IE 11 آخرین نسخه از اینترنت اکسپلورر است که می‌توانید برای ویندوزهای 7، 8.1 و 10 از آن استفاده کنید.

این اعلامیه به این معنی است که اگر هنوز کاربری وجود داشته باشد که از اینترنت اکسپلورر 10 و قدیمی‌تر استفاده کند از ماه ژانویه هیچ‌گونه امنیتی برای استفاده از این مرورگر ندارد و مهاجران به‌راحتی می‌توانند از طریق حفره‌های امنیتی موجود به کامپیوتر کاربر دسترسی پیدا کنند.

لازم به ذکر است کسانی که هم‌اکنون از نسخه 11 اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند لازم نیست هیچ عمل خاصی انجام‌دهند زیرا به‌روزرسانی‌ها به‌صورت خودکار برای آن‌ها نصب می‌شود، اما کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر باید با مراجعه به بخش به‌روزرسانی, نسخه جدید اینترنت‌ اکسپلورر را دریافت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH