کورتانا به‌صورت رسمی برای iOS و اندروید منتشر شد

Cortana

مایکروسافت بالاخره پس از ماه‌ها ارایه نسخه آزمایشی کورتانا برای دو پلتفرم اندروید و iOS این دستیار صوتی فوق‌العاده را به صورت رسمی منتشر کرد و هم‌اکنون بر روی اپ‌استور و گوگل‌پلی آمریکا و چین قابل دریافت است.

از جمله قابلیت‌های نسخه اندرویدی کورتانا امکان جستجو مشابه برنامه Google Now است با این تفاوت که جستجوها در بینگ انجام می‌پذیرد. هم‌چنین کورتانا می‌تواند برای شما تاریخ پروازهایتان را یادآوری کند، پیش‌بینی آب‌و‌هوا انجام دهد، برنامه‌های روزانه‌تان را یادآوری کند، به سوالات شما پاسخ دهد و یا برایتان جوک بگوید ( هرچند اصلا بامزه نیست !)؛ مهم‌ترین مشکل کورتانا این است که قادر به کنترل فعالیت‌ها سیستمی نیست و برای مثال نمی‌تواند تلفن‌همراه را در حالت سکوت قرار دهد و یا وای‌فای را خاموش کند.

مزیت اصلی کورتانا نسبت به گوگل‌ناو و سیری در قابلیت نوت‌بوک آن نهفته است، شما با کورتانا می‌توانید آدرس‌های خود را یادداشت کنید، غذای مورد علاقه‌تان را به برنامه اضافه کنید تا کورتانا بهترین رستوران‌ را به شما معرفی کند، البته قابلیت Hey Cortana نیز در رام‌های سیانوژن فعال است که می‌تواند دسترسی به این برنامه را به‌راحتی امکان‌پذیر کند.

از آن‌جایی که همکاری مایکروسافت با سیانوژن در سطح خوبی قرار دارد، این دستیار صوتی به‌طور پیش‌فرض در رام‌های این شرکت قرار گرفته شده و قابلیت کنترل فعالیت‌های سیستمی را نیز دارد.

دریافت کورتانا: iOS | Android

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH