بررسی تخصصی هوآوی آنر 7: با افتخار!

روزی که هوآوی برای اولین بار از نام Honor یا آنر بر روی یکی از محصولاتش استفاده کرد، شاید کمتر کسی می‌دانست که این نام قرار است بعدها تبدیل به یک برند خاص شده و اسمارت فون‌های بسیار متفاوتی را وارد بازار کند.

Honor 3C را که یادتان هست، همان اسمارت فونی که با نام “غول خوش قیمت” برای‌تان بررسی کردیم؟ محصولات سری آنر معمولا به بهره‌گیری از مشخصات بالا و قیمت مناسب و معقول معروف هستند. اگر چرخی هم در بازار بزنید، متوجه می‌شوید که اسمارت فون‌های این برند، دارای قیمت‌های بسیار منطقی‌تری نسبت به سایر برندها  هستند.

Cover

این برند تاکنون محصولات زیادی را به خود دیده و حال به تازگی پرچم‌داری جدید با نام آنر 7 را نیز وارد بازارهای جهانی نموده است. البته جالب است بدانید که نام آنر در تمام دنیا به نام هوآوی گرده خورده؛ اما به طور خاص در کشور پهناور چین به دلیل سیاست‌های خاص، آنر یک برند جدا محسوب می‌شود. حال پس از اینکه چند روز پیش رسما هوآوی ورود این محصول به ایران را جشن گرفت، این پرچم‌دار زیبا و تمام عیار به دست ما رسیده است تا کمی باهم او را به چالش بکشیم.

زیباتر از این چه می‌خواهید؟

باید ببینیم تعریف‌مان از زیبایی و طراحی اسمارت فون‌ها چیست؟ اما وقتی محصولی قرار است نام پرچم‌دار را بر روی خود ببیند، خب قطعا باید متفاوت‌تر از محصولات پیشین باشد. آنر 7 این‌بار با دستی پر آمده و مطمئنم که می‌تواند بازهم بازار را در دست خود بگیرد.

البته سیاست‌ها نیز متفاوت است! مثلا یک کمپانی معتبر وجود دارد که از پرچم‌دار اول تا پرچم‌دار ششم‌اش همگی شبیه به هم هستند و هرچه هم می‌گوییم که برادر، این راه و رسمش نیست، قبول ندارد که ندارد! یا مثلا یک شرکت دیگر که از قضا آن‌هم شرایطی بهتر از آن یکی ندارد، 4 پرچم‌دار آخرش یک ظاهر دارند و البته آن را امضای خود می‌پندارد و فکر می‌کند که مشتری هم این‌گونه فکر می‌کند! اما خب، این‌طور نیست.

Display

در این میان، هوآوی کمی عاقلانه‌تر رفتار می‌کند و شاید به همین دلیل هم هست که طی این چند سال توانسته رتبه سوم پرفروش‌ترین برند اسمارت فون دنیا را از آن خود کند.

آنر 7 یک اسمارت فون 5.2 اینچی فلزی با بدنه یکپارچه است که احتمالا این روزها شبیه به آن را زیاد در بازار دیده‌اید. این دستگاه با ابعاد 143.2 در 71.9 میلی‌متر و ضخامت 8.5 میلی‌متری خود، اسمارت فون جمع و جوری تلقی می‌شود. همچنین وزن این دستگاه نیز 157 گرم بوده که با توجه به بدنه، اصلا احساس سنگینی به شما منتقل نخواهد شد.

پیش از اینکه به سراغ بررسی طراحی و ظاهر آنر 7 برویم، باید بگویم که قطعا با دیدن این گوشی، لبخندی ژکوند بر روی لبان شما نقش خواهد بست (حال اگر ژکوند هم نشد، ملیح یا هر چیز دیگری، مهم نیست شما لبخند بزن).

قسمت جلویی این گوشی تماما سفید رنگ بوده و تقریبا ما را یاد طراحی پیشین آنر می‌اندازد (منظور دو رنگ بودن جلو و پشت گوشی است).

در قسمت بالا، سمت راست اسپیکر مکالمه، فلاش LED کوچکی دیده می‌شود که به دلیل طراحی جالبش، شاید ابتدا فکر کنید چیز دیگری است! در سمت چپ اسپیکر مکالمه نیز لنز دوربین سلفی و سنسورها جای گرفته‌اند.

Front-Honor-7

قسمت پایین، حاشیه بزرگ و سفید رنگی دارد و همین! هیچ نام و برندی نیز در میان آن فضا وجود ندارد.

front-down-H7

نسبت نمایشگر به بدنه برابر 72.4 درصد است که بسیار خوب به نظر می‌رسد و هوآوی در طراحی این قسمت نیز سعی کرده تا بهترین نتیجه را برای کاربرانش رقم بزند.

به سمت راست آنر 7 می‌رویم، طبق معمول و طراحی اکثر اسمارت فون‌های بازار، کلیدهای افزایش و کاهش صدا در بالا و دکمه پاور را درست زیر آن‌ها می‌بینیم.

Side-Honor-7

به سمت چپ می‌رویم، معمولا وقتی تمامی دکمه‌ها در سمت راست واقع شده باشند، این طرف خالی بوده و یا تنها به اسلات سیم کارت و حافظه جانبی تعلق دارد؛ اما این بار در این قسمت مهمان جدیدی داریم که شاید پیش از این ندیده باشید (بفرمایید تو، خواهش می‌کنم، تشریف ببرید بالای مجلس).

در بخش بالایی و سمت چپ دستگاه، طبق معمول اسلات سیم کارت و رم میکرو SD وجود دارد. اما متاسفانه بازهم شاهد سیستم آپشنال انتخاب دو سیم یا یک سیم و رم میکرو SD هستیم! (آقا این پیام رو دست به دست کنید شاید برسه به رئیس هوآوی، گوش بده که بابا دو سیم و رم میکرو SD لازمه همش، اگر خون قرمز تو رگاته کپی کن!)

اما مهمان ناخوانده این بخش، دکمه جدیدی است که به ناگهان در این قسمت نشسته است و مهمانی بی‌دعوت است. این دکمه مالتی مدیای جدید، قرار نیست شق‌القمر کند! شما می‌توانید به راحتی برای او تعریف کنید که با هر بار فشرده شدن (تا سه بار) چه برنامه‌ای را برای شما باز کند؛ مثلا این روزها که همه معتاد تلگرام هستید، می‌توانید با یک بار فشردن این دکمه مستقیم وارد این شبکه اجتماعی جذاب شده و از کانال آی‌تی‌رسان بازدید کنید.

Left-Honor-7

خب، به پشت آنر می‌رویم. همین چند روز پیش در بررسی G8 گفتم که حسگر اثر انگشت دیگر این روزها قابلیت عجیبی نبوده و احتمالا به دلیل قیمت مناسبش در چین، روی اکثر اسمارت فون‌ها حضور خواهد داشت. خدا را شکر هوآوی حرف مرا زمین نزده و آنر 7 را نیز به این حسگر مجهز کرده است.

در قسمت بالا، دوربین 20 مگاپیکسلی و قدرتمند هوآوی که لنزش از حدقه نیز بیرون زده است در وسط قرار دارد و سمت راستش را یک فلاش LED دو گانه احاطه کرده. کمی پایین‌تر نیز حسگر اثر انگشت به زیبایی مشخص است.

کمی پایین‌تر برند آنر در وسط حضور دارد! خب به دلایل زیادی که گفتیم هیچ نامی از هوآوی و لوگوی آن در این محصول دیده نمی‌شود (شما نگران نباشید، آنر کاملا متعلق به هوآوی است).

Back-up-H7

به سراغ قسمت بالایی آنر 7 می‌رویم. در این قسمت نیز، مهمانی داریم که چند وقتی بود از او خبر نداشتیم و در بیابان سرگردان بود؛ اما خب هوآوی او را پیدا کرده و به دنیای اسمارت فون‌ها باز گردانده است. از سمت راست به ترتیب یک میکروفون، جک 3.5 میلی‌متری استاندارد و مهمان قدیمی ما درگاه مادون قرمز حضور دارند.

UpHonor-7

نهایتا در قسمت پایین آنر 7، طبق معمول این روزهای تمام اسمارت فون‌های تولید شده، یک‌سری سوراخ دیده می‌شود که مربوط به اسپیکر است. این سوراخ‌ها به طور قرینه دو طرف پورت میکرو USB را گرفته‌اند. البته صدای خروجی تنها از یک سمت (سمت چپ) به صورت مونو خارج می‌شود.

down-Honor-7

خب، این از ظاهر Honor 7! ما که خوشمان آمد، شما چه طور؟!

وضوح بالاتر برای تصویری بهتر

نمایشگر ویترین یک اسمارت فون است و خب خیلی از کاربران قبل از خرید، وضوح نمایشگر را یکی از مهم‌ترین المان‌های انتخاب خود می‌دانند. این روزها دیگر کم پیدا می‌شود که برندها به سمت بهره‌گیری از وضوحی کمتر از HD بروند، مگر آنکه دیگر آن اسمارت فون در دسته پایین‌رده‌ها قرار داشته باشد؛ اما برای محصولات تاپ بازار، هم اکنون در برندهای بزرگ دنیا دعوا بر سر QHD است.

Front-display

آنر 7 از یک نمایشگر 5.2 اینچی از نوع IPS-Neo LCD بهره می‌برد. خب وقتی قرار است به اسمارت فون لقب پرچم‌دار بدهیم، باید وضوح آن نیز متناسب با اسمش باشد. قطعا آنر با توجه به شرایطش نمی‌تواند به سمت وضوح‌هایی چون QHD و یا 4K برود (اصلا دلیلی هم ندارد، مثلا که چی؟).

هوآوی با انتخاب وضوح مناسب Full HD برای این محصول، توانسته است که چگالی پیکسلی آن را به 424 پیکسل در هر اینچ برساند که بسیار مناسب و دل‌چسب است و به هیچ وجه چشمان شما را خسته نمی‌کند. رنگ‌ها در این نمایشگر به خوبی نشان داده شده و روشنایی صفحه نمایش نیز بسیار مناسب است. در واقع این روشنایی مناسب، به شما کمک می‌کند تا در زیر نور آفتاب هم بتوانید با گوشی خود کار کنید.

خب در تصاویر زیر کیفیت و وضوح این نمایشگر را می‌بینیم: ( گوشی سمت چپ هوآوی G8 است)

display-1 Display-2 Display-3 display-4 display-6display-5 Display-8display-7

سخت افزار اختصاصی و مناسب

هوآوی کار خودش را خوب بلد است؛ اینکه کجا از مدیاتک استفاده کند و کجا از اسنپدراگون! اما این وسط پردازنده اختصاصی خودش یعنی Hisilicon کمی از سایرین ندارد و اتفاقا در برخی جهات نیز پر قدرت‌تر از رقباست. آنر 7 این کمپانی همراه با پردازنده HiSilicon Kirin 935 عرضه شده است. چیپستی 8 هسته‌ای که پیش از این نیز او را دیده‌ایم. این پردازنده از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. رابط گرافیکی این محصول نیز Mali-T628 MP4 است که پیش از این توانایی‌های خود را بر روی دیگر محصولات نشان داده است.

DSC06460

هوآوی برای آنر 7 از 3 گیگابایت رم استفاده کرده که بسیار انتخاب هوشمندانه‌ای است و به همین دلیل شما را با هیچ گونه هنگ، لگ و یا ایرادی در حین اجرای برنامه‌ها، بازی‌ها و … روبه رو نمی‌سازد. همچنین حافظه داخلی این پرچم‌دار فلزی 16 گیگابایت است. به‌گفته هوآوی، این محصول در نسخه 64 گیگابایتی هم عرضه می‌شود و این وسط خبری از نسخه 32 گیگابایتی نخواهد بود! (عجیب است نه؟)

اما خب اصولا سخت افزار هیچ‌گاه بر روی کاغذ نمی‌تواند توانایی‌های خود را نشان دهد! زیاد پیش می‌آید که پردازنده‌ای اسم بزرگی داشته باشد ولی نتیجه ثبت شده بسیار بدتر از آن چیزی باشد که فکرش را می‌کنید (البته این مثال ربطی به آنر نداشت، کلا گفتم).

باید طبق معمول این افتخار هوآوی را به آزمایشگاه ببریم تا ببینیم درون دل و روده‌اش چه خبر است.

خب، اول به سراغ بنچمارک ساده و سبک پی می‌رویم.

Pi-H7

سپس به سراغ نرم افزار قدرتمند AnTuTu می‌رویم. نسخه ششم از این برنامه نیز عرضه شده اما برای اینکه بتوانیم این محصول را با دیگر رقبا مقایسه کنیم، با نسخه قبل یعنی 5.7.1 آنر 7 را تست کردم.

AnTuTu

به سراغ بنچمارک حرفه‌ای Quadrant می‌رویم، در زیر شاهد نتایج بدست آمده هستید:

بنچمارک بعدی GeekBench 3 است که در سنجش توانایی هسته‌ها قدرت فوق العاده‌ای دارد.

GeekBench-H7

در آخر هم Bonsai، سیستم گرافیکی این پرچم‌دار جدید آنر را کمی محک زد:

bonsai-H7

20 مگاپیکسل قدرت و کلی امکانات!

یکی از نقاط قوت آنر 7 از دید هوآوی، دوربین قرار گرفته بر روی آن است. این کمپانی با بهره‌گیری از یک نمونه 20 مگاپیکسلی قدرتمند، به کاربرانش توصیه می‌کند که با این گوشی اقدام به عکس‌برداری و فیلم‌برداری کنند (البته حق هم دارد).

Camera

این دوربین 20 مگاپیکسلی می‌تواند تصاویری با وضوح 5152 در 3888 پیکسل را ثبت کرده و در کنار آن با بهره‌گیری از تنظیمات دستی ISO، White Balance و Image Adjustment حالتی حرفه‌ای را به شما هدیه می‌دهد.

amplw-2

دوربین قرار گرفته بر روی آنر 7 و امکاناتش، شباهت زیادی به دوربین  هوآوی P8 دارد. لازم به ذکر است که استفاده از یک فلاش دوگانه و دو رنگ LED توسط هوآوی دستان شما را برای تصویربرداری در محیط‌های تاریک باز می‌گذارد. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این دستگاه می‌توان به امکاناتی چون HDR، Panorama، تشخیص چهره، فوکوس لمسی، قابلیت تصویربرداری پشت سرهم، صدا گذاری چند ثانیه‌ای روی عکس، تشخیص و ثبت لبخند اشاره کرد.

همچنین بهره‌گیری از دو حالت Good Food برای اشتراک گذاری تصاویر غذای مورد علاقه شما در شبکه‌های اجتماعی و حالت Beauty برای ثبت تصاویر زیباتر نیز از دیگر امکانات دوربین اصلی آنر 7 است.

باهم تصاویر ثبت شده با این دوربین را می‌بینیم:

Selfie
سلفی
Zoom
در حالت زوم
effect
افکت

camera-1 camera-2 camera-3 Camera-4 Camera-5 camera-6 camera-7 efect-2

در قسمت فیلم برداری هوآوی سورپرایزهای خوبی برای شما در نظر گرفته است (خدا رو شکر یکی این وسط حرف مارو شنید). انتخاب حالت اسلوموشن در این گوشی یکی از بهترین تصمیمات هوآوی است. این دوربین 20 مگاپیکسلی می‌تواند با وضوح Full HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. همچنین شما می‌توانید در حالت HDR نیز به فیلم‌برداری بپردازید.

حجم یک فیلم ساده یک دقیقه‌ای در فضای داخلی برابر 140 مگابایت شد که نشان از ثبت دقیق جزئیات و صدا دارد.

همچنین شما به جز اسلوموشن، می‌توانید از ویژگی Time Laps که حالت معکوس اسلوموشن را داشته و برای ثبت تصاویری چون حرکت ابرها، دریا و … به کار می‌رود نیز استفاده نمایید.

اما سری هم به دوربین دوم یا سلفی آنر 7 می‌زنیم. در اینجا هوآوی از یک لنز قدرتمند 8 مگاپیکسلی برای شما استفاده کرده است. سورپرایز هوآوی در این بخش، استفاده از یک فلاش LED کوچک در کنار دوربین دوم است تا در هنگام ثبت تصویر در تاریکی (بالاخره سلفی گرفتن زمان و مکان ندارد و باید حسش بیاید، خب یهو وسط تاریکی مطلق حسش می‌آید. سلفی است دیگر …) بتوانید بدون محدودیت از ظاهر چون ماه خود عکس بگیرید به دیگر شاخ‌های اینستاگرام نشان دهید!

دوربین دوم نیز می‌تواند با وضوح Full HD فیلم‌برداری کند.

منتظر مارشمالو باشید!

آنر 7 به مانند تمامی اسمارت فون‌های روز هوآوی از رابط کاربری Emotion 3.1 بهره می‌برد. این رابط کاربردی در کنار اندروید 5.0.2 تجربه لذت بخشی را برای شما به همراه دارد. بررسی این رابط کاربری دیگر نیازی ندارد چون به تازگی محصولات زیادی از هوآوی را باهم بررسی کردیم و این نسخه هیچ تغییری نسبت به سایرین ندارد (به جز یکی دو مورد کوچک که در ادامه به آن می‌پردازیم).

Screenshot_2015-12-12-18-17-19[1]

مسئولین هوآوی اعلام کرده‌اند که به‌زودی اندروید 6 یا همان مارشمالو خوشمزه را نیز برای آنر 7 عرضه خواهند کرد. این خبر می‌تواند برای کاربران بسیار خوشحال کننده باشد. چون اگر به خاطر داشته باشید، سری آنر از لحاظ به‌روزرسانی و آپدیت‌های منظم از سوی هوآوی در رتبه پایینی قرار داشته و کاربران از این اتفاق اصلا خرسند نیستند، حال شاید با این شرایط بتوان گفت که هوآوی در نظر دارد تا در این سیاست خود نیز تغییراتی را اعمال کند.

باهم تصاویری از این رابط کاربری و منوهای آنر 7 را می‌بینیم:

,]

بشین تا فیلم ببینیم

همان‌طور که همیشه گفته‌ام و باز هم میگویم، یک اسمارت فون 5 اینچی در کنار وضوح Full HD جان می‌دهد برای سرگرمی! حال این سرگرمی بازی باشد یا فیلم و سریال فرقی ندارد.

از لحاظ نمایشگر، وضوح، روشنایی و … این محصول نقصی ندارد و برای پخش فیلم‌های Full HD پا به پای شما حرکت می‌کند. با اینکه صدای آنر 7 استریو نبوده و باید با تک اسپیکر گنجانده شده در فضای پایین راضی باشید، اما به جرات می‌گوییم این صدا از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار بوده و مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند.

Display99

اما معلوم نیست گوگل کی می‌خواهد فکری برای پلیر خود کند؟! واقعا دلیل این نقص را نمی‌فهمم؟! باز کمپانی‌ها به صورت خودجوش در این حوزه کارهای خوبی انجام داده‌اند، اما خوب واقعا این نقص اندروید پذیرفتنی نیست. با اینکه پلیر موجود به راحتی فیلم‌های Full HD را پخش کرد اما خب قطعا برای بهره‌گیری از زیرنویس باید به فکر یک پلیر خوب و کارآمد باشید (دیگر نمی‌گویم MX Player که تکراری نباشد).

اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید، اسپیکر دستگاه، با کیفیت و بلندی مناسبش شما را راضی نگه می‌دارد؛ اما همین کیفیت در هدفون چند برابر شده و با بهره‌گیری از صدای DTS لذت عجیبی وارد گوش‌های شما می‌شود (چه جمله‌ای).

باتری قدتمند

هوآوی برای آنر 7 از یک باتری 3100 میلی آمپری بهره گرفته است. خب با توجه به نمایشگر، به نظر می‌رسد که این انتخاب آن‌چنان هم برای این اسمارت فون بد نباشد. طبق مطالب تئوری این باتری می‌تواند در حالت استندبای در شبکه 3G تا 350 ساعت دوام بیاورد. میزان زمان مکالمه در این شبکه حدود 8 ساعت و 20 دقیقه است.

Baxk

در یک استفاده عادی، این باتری تا یک روز و نیم و شاید حتی نزدیک به دو روز هم کنار شماست؛ اما در استفاده زیاد و بیشتر از حد متوسط همان یک روز را حساب کنید! (همین را هم خدا بده برکت)

دیگر چه دارم؟

اول: حسگر اثر انگشت

اولین قابلیت نسبتا ویژه این گوشی حسگر اثر انگشت است. البته این قابلیت احتمالا سال آینده دیگر چیزی همانند وای‌فای خواهد شد و همه محصولات با آن عرضه می‌شوند. به شخصه از حساسیت و محل قرار گیری این حسگر اصلا راضی نیستم!

FingerPrint-H7

به نظر می‌رسد که حسگر کمی بیش از حد بالا قرار دارد و شاید اگر پیش از این با اسمارت فونی که حسگر داشته کار کرده باشید، برای پیدا کردن این حسگر باید کمی انگشت خود را بچرخانید. مورد دوم حساسیت این سنسور است. با اینکه به نظر می‌رسد سیستم و نوع حسگر همان است که روی دیگر محصولات هوآوی به کار رفته، اما هر از گاهی این حسگر دچار ایراد شده و شما را برای ورود تایید نمی‌کند، موضوعی که مثلا در G8 مشاهده نکردم. البته امکان هم دارد که در نسخه‌های اصلی این مشکلات وجود نداشته باشد.

اما شاید برای شما سوال باشد که این حسگر به جز اجازه ورود دیگر چه توانایی‌هایی دارد.

شما می‌توانید به‌راحتی در منوی FingerPrint ID عملکرد این حسگر را مدیریت کنید.

  • یکی از قابلیت‌های این حسگر این است که می‌تواند به عنوان دکمه Home برای شما فعالیت کرده و با لمس آن شما را به صفحه اصلی بازگرداند.
  • دیگر قابلیت این حسگر این است که در هنگام عکس برداری مخصوصا تصاویر سلفی، با لمس آن می‌توانید به راحتی از خودتان  عکس بگیرید.
  • این حسگر می‌تواند برای پاسخ به تماس‌ها نیز به کمک شما بیاید!
  • حتی قطع کردن آلارم نیز از جمله وظایف این حسگر است!
  • با سوایپ کردن آن از پایین با بالا می‌توانید به قسمت Recent App دسترسی پیدا کنید.
  • سوایپ حسگر از بالا به پایین نیز برای شما نوتیفیکشن پنل را ظاهر می‌سازد و با دو بار لمس آن، تمام اعلانات پاک می‌شوند.
  • این حسگر می‌تواند برای شما نقش دکمه Back را نیز بازی کند!

finger-print

دوم: درگاه مادون قرمز

چند وقتی بود که پرچم‌داران بازار پس از دوره‌ای که همگی از این فناوری بهره می‌بردند، بدون این مزیت کاربردی عرضه می‌شدند. در این میان آنر این بار زحمت را به دوش کشیده و یک درگاه مادون قرمز را بر روی خود نصب کرده است. برای فعال سازی اولیه این ریموت باید به اینترنت متصل باشید؛ اما پس از آن دیگر بدون نیاز به اینترنت می‌توانید به‌راحتی از این قابلیت کاربردی بهره‌ بگیرید.

remot

این ریموت برای کنترل دستگاه‌هایی چون تلویزیون، سیستم‌های تهویه خانگی، ستاپ باکس، DVD Playerو … به کار می‌رود.

سوم: مرا پیدا کن

یک قابلیت بسیار بامزه و جالب آنر 7، سیستم دستورات صوتی آن است. شما می‌توانید به صورت نرم افزاری یک دستور صوتی 2 سیلابی برای روشن شدن گوشی خود انتخاب کنید؛ مثلا Hi Honor یا Honey Bear یا هر چیزی! ابتدا با گفتن این جمله گوشی روشن شده و آماده دستور گرفتن است. حال با گفتن جمله Where Are You? آنر شما شروع به زنگ خوردن با آهنگی بامزه کرده و با لحن I’m Here و خاموش و روشن شدن فلاش پشتی، شما را از محل قرار گیری‌اش آگاه می‌کند!

Wher-are-u

موضوع جالب دیگر در این قسمت آن است که اگر چند ساعتی به سمت گوشی خود نروید و به آن دست نزنید (اتفاقی که شاید به ندرت پیش بیاید) باز هم گوشی خود به خود روشن شده و شما را از حضور خودش آگاه می‌کند (فکر کنم دلش تنگ می‌شود).

where-r-u

اگر متاهل هستید و این گوشی را انتخاب کرده‌اید، باید به همسر خود بگویید که برای او یک هوو آورده‌اید!

چهارم: حالت Double Touch

پیش از این نیز در این مورد توضیحاتی داده بودیم. این قابلیت چیزی شبیه به فناوری Knock Knock ال‌جی است و شما با دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش می‌توانید آن را روشن کنید. البته تفاوت اینجاست که با این کار نمی‌توانید گوشی را به حالت استند بای ببرید!

double-touch

پنجم: فعال سازی برنامه‌ها هنگام خاموش بودن نمایشگر

این قابلیت نیز پیش از این مطرح شده بود. شما هنگام خاموش بودن صفحه نمایش می‌توانید با رسم اولین حرف برنامه‌های از پیش تعیین شده، مثلا M برای Music یا C برای Camera به این برنامه‌ها دسترسی داشته باشید.

Draw

ششم: پاسخ دادن به تماس با نزدیک شدن دستگاه به گوش شما!

شما می‌توانید با نزدیک کردن گوشی به گوش خود، از قابلیت‌هایی چون پاسخ به تماس، ایجاد تماس و تنظیم اسپیکر بهره‌مند شوید.

raise-ti-answer

هفتم: برداشتن گوشی برای کاهش صدای زنگ، آلارم و …

در هنگام زنگ خوردن گوشی، هنگامی که آن را از روی سطح بردارید، صدای آن خود به خود کاهش پیدا می‌کند.

هشتم: ثبت اسکرین شات و بریدن قسمتی از تصویر

با دو بار ضربه زدن توسط پشت دست خود (مثل در زندن) می‌توانید به راحتی اسکرین شات بگیرید. همچنین با کشیدن یک دایره وسط تصویر می‌توانید قسمتی که مد نظرتان  هست را برش داده و ذخیره نمایید.

screen-shot

کلام آخر

همان‌طور که چند بار ذکر شد، سری آنر به قیمت مناسب در مقابل امکانات مناسب معروف است. آنر 7 بر خلاف سری‌های پیشین از امکانات بیشتری برخوردار بوده و همچنین از لحاظ ظاهری نیز در وضعیت بسیار بهتری قرار دارد. با توجه به سیاست‌های هوآوی در قیمت گذاری، باید منتظر ماند و دید که آیا این محصول نیز با قیمتی رقابتی وارد بازار خواهد شد یا خیر؟

DSC06461

فرای این موضوع، آنر 7 می‌تواند با توجه به بدنه فلزی و یکپارچه، دوربین قدرتمند و امکانات نرم افزاری زیاد یکی از بهترین انتخاب‌های شما در بازار داغ این روزهای اسمارت فون‌ها باشد.

لبخند

بدنه فلزی یکپارچه و زیبا

دوربین اصلی قدرتمند با امکانات بالا

فلاش LED برای دوربین دوم

نمایشگر با وضوح مناسب

حسگر اثر انگشت

اشک

حسگر می‌توانست جای گیری بهتری داشته باشد

عملکرد متوسط پردازنده

44 در مورد “بررسی تخصصی هوآوی آنر 7: با افتخار!”

  1. اگر جی ۲ خوبه پس تو داخل بررسی هانر ۷ چه غلطی میکنی.اگه گفته بودی ۲۰۱۶a5 یاa7 2016. سامسونگ یه چیزی ال جی دیگه از رده رفته پوشت کوه…..نمی دونی بدون هواوی رتبه سوم بین گوشی ها داره.

  2. درود
    جناب بهمنی عزیز دوربین آنر۷ بهتره یا جی۸؟
    شخصا تستی که بخش مقایسه دیجی کردم تصاویر بهتری از جی ۸ دیدم بخصوص در بخشهای تاریک
    نظر جنابعالی چیه؟؟
    من در خرید گوشی اولویتم دوربین و بعد خوش دستی و زیبایش هست کاری با بازی و وبگردی و….با گوشی ندارم
    چون ۱۰-۱۲ ساعت روز پشت کامپیوترم و ………..
    اگر پیشنهاد گوشی بهتری که افت قیمتش رو کرده باشه ممنون میشم بفرمایید

  3. سلام از آقای گل کار و آقای بهمنی عزیز یه راهنمایی خیلی مهم میخواستم ممنون میشم زودتر کمکم کنید من گوشی هواوی آنر هفت بیلدنامبر C636B130 با اندروید ۵ دارم و تا اونجایی که تحقیق کردم گوشیم رام مالزی هست و میخوام به اندروید ۶ آپدیتش کنم ولی فقط برای رام C185 یعنی رام امارات موجود هست خواستم ببینم اگر فایل رام امارات رو دانلود کنم میتونم روی رام مالزی نصبش کنم اگر نه راهی هست که بتونم رام گوشیم رو به امارات تبدیل کنم

  4. با تشکر از آقای بهمنی عزیز…نقد بسیاااااار زیبا و علمی ای رو بیان کردید… 🙂
    دیدگاه های اکثر دوستان بسیار جانب دارانه بود!
    بهتره به وب سایت های معتبری مثل gsmarena.com سری بزنید…جایی که علمی ترین نقدهای موبایل رو می تونید پیدا کنید…
    من خودم پرچم داران اکثر برندها رو خریداری کرده ام…و به هیچ برند خاصی تعصب ندارم!
    من فقط طرفدار کیفیت و امکانات خوب گوشی هستم! حالا هر برندی که می خواد باشه! 🙂
    پرچم داران هواوی کیفیت بسیار خوبی دارند…البته نکات ضعفی هم دارند…اما شما در مقابل پولی که پرداخت می کنید,یک گجت هوشمند با امکانات عالی رو در اختیار خواهید داشت…
    honor 7 گوشی خیلی خوبیه…خودتون رو درگیر اعداد و ارقام بنچمارک ها نکنید…بازی سنگین mortal kombat و asphalt رو بدون افت فریم و لگ با این گوشی اجرا کردم…
    برعکس رابط کاربری سنگین سامسونگ که رم زیادی اشغال می کنه,رابط کاربری هواوی بسیار بهتر مدیریت رم رو انجام می ده…در هانر ۷ بیش از ۲ گیگابایت فضای خالی رم داریم…
    اینکه برخی افراد به فلان برند تعصب دارند,نشون می ده که شناخت کمی از گجت های هوشمند دارند…
    خوبه که با اندکی تحقیق متوجه بشید که سری هانر چه محبوبیتی در اروپا و آمریکا داره…
    در کل میشه گفت هانر ۷ یک انتخاب خوب و ایده آله…
    اگه قصد خرید این گوشی رو دارید,با انتخاب بسیار خوبی روبرو هستید…

  5. اقای بهمنی ممنون میشم جواب بدید چون این گوشی فقط از طریق فروشگاه انلاین به فروش میره و من فرصت تست رو ندارم ….
    ۱-در بخش عکس برداری انر۷ تصاویر بهتری ثبت میکنه یا G3 ؟
    ۲-با توجه به اینکه GPU این دستگاه ضعیف هستش ،ایا تو بازی گرافیکی(مثل realracing یا asphalt) دچار لگ یا افت فریم میشه؟؟

  6. اقای بهمنی ممنون میشم جواب بدید چون این گوشی فقط از طریق فروشگاه انلاین به فروش میره و من فرصت تست رو ندارم ….
    ۱-در بخش عکس برداری انر۷ تصاویر بهتری ثبت میکنه یا G2 ؟
    ۲-با توجه به اینکه GPU این دستگاه ضعیف هستش ،ایا تو بازی گرافیکی(مثل realracing یا asphalt) دچار لگ یا افت فریم میشه؟؟

  7. سلام به آقای بهمنی و آقای گلکار عزیز. تشکر از این بررسی و همه ی بررسی های خوبتون. یک تقاضا داشتم و اون بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 3 هست چون مشخصات و امکانات گوشی فوق العاده است و قیمت بسیار متعادل و خوبی دارد و احتمالا به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنه. پس ممنون میشم این گوشی رو از آزمونهای سخت آزمایشگاه تون بگذرونید و اطلاعات کاملی از این گوشی به ما بدید. چون بررسی شما بهترینه و تکلیف آدمو برای خریدن یا نخریدن مشخص میکنه. زیاد شد ببخشید.تشکر.

  8. سلام به آقای بهمنی و آقای گلکار عزیز. تشکر از این بررسی و همه ی بررسی های خوبتون. یک تقاضا داشتم و اون بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 3 هست چون مشخصات و امکانات گوشی فوق العاده است و قیمت بسیار متعادل و خوبی دارد و احتمالا به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنه. پس ممنون میشم این گوشی رو از آزمونهای سخت آزمایشگاه تون بگذرونید و اطلاعات کاملی از این گوشی به ما بدید. چون بررسی شما بهترینه و تکلیف آدمو برای خریدن یا نخریدن مشخص میکنه. زیاد شد ببخشید.تشکر.

    1. محمد سعید بهمنی

      در صورت ورود به بازار ایران و در دسترس بودن گوشی حتما اون رو بررسی خواهیم کرد.
      ممنون از نظرتون

  9. چرا نظر من حذف شده؟!!!!!!!چی گفتم مگه گفتم صفحش از جی 8 ضعیفتره
    واقعا فک میکردم سایتتون بهترینه اما الان میبینم به خاطر یه اگهی نظر ادمو حذف کنین خ غیر حرفه ایه

  10. اقای بهمنی سلام.یه سوال داشتم یکی صفحه شه در مقایسه با جی8خ ضعیفتره یعنی چی با اینکه گرونترم هس یا من اشتبا میکنم و در مقایسه با صفحه گلکسی اس5خ عقب تره و دوربینش هم همینطور والا من قصد خذید شو داشتم اما با این وضع جی 8 خ به صرفه تره

    1. محمد سعید بهمنی

      صفحه G8 روشنتر و بازتره ، اره درست دیدید.
      در مورد اس 5 والا واقعا الان نمیتونم تجسم کنم!

  11. شما اگه انقد از هواوی بدت میاد برو الجی خودتو انتخاب کن چه لزومی داره میای نظر میدی زیر مطالب مربوط به هواوی
    نمیدونم یه سری چرا انقد از هواوی بدشون میاد دلیلشو واقعا پیدا نکردم من خودم آنر۳cلایت دارم واقعا خوبه هم کیفیت صفحه نمایش هم دوربین هم باطریش
    رابط کاربری هواوی از همه ی برندها جذابو باحال تره من با یه گوشی سامسونگ خواستم یه نرم افزارو با بلوتوث بفرستم آخرش نتونستم راهشو پیدا کنم

    1. چی میگی ؟ ال جی کدومه؟
      اشتباه متوجه شدی…اولا گوشیه خودم اچ تی سیه…اون دوتا گوشی هم که بالا نوشتم صرفا دوتا گوشیه قدیمی با cpu اسنپ 800 بودن که ثبات سخت افزاری خودشونو تو سخت ترین شرایط ممکن واسه گوشی ثابت کرده بودن…من اصلا طرفداری برند نکردم که…اتفاقا هواوی شرکت بزرگیه ..یه قول مخابراتیه…صحبت من ببررسیه دقیق تر و بدون بنچمارک سخت افزاریه…تو حالا دوست داری سنگ هر کمپانی و که میخوای به سینه بزنی بزن..چرا جو الکی میدی…ضمنن من طرفدار اچ تی سیم نه الجی

    2. چی میگی ؟ ال جی کدومه؟
      اشتباه متوجه شدی…اولا گوشیه خودم اچ تی سیه…اون دوتا گوشی هم که بالا نوشتم صرفا دوتا گوشیه قدیمی با cpu اسنپ 800 بودن که ثبات سخت افزاری خودشونو تو سخت ترین شرایط ممکن واسه گوشی ثابت کرده بودن…من اصلا طرفداری برند نکردم که…اتفاقا هواوی شرکت بزرگیه ..یه قول مخابراتیه…صحبت من ببررسیه دقیق تر و بعدون بنچمارک سخت افزاریه…تو حالا دوست داری سنگ هر کمپانی و که میخوای به سینه بزنی بزن..چرا جو الکی میدی…ضمنن من طرفدار اچ تی سیم نه الجی

  12. از تمام عزیزانی که لطف میکنن این بررسی ها رو انجام میدن خیلی ممنونیم ولی میخوام یه انتقاد از نقد هاتون بکنم…اولا که بررسی های سخت افزاری که اولویت همه واسه خوندن بررسیه رو خیلی بدون اهمیت فقط دو سه تا عکس از بنچمارک میزارین که فقط یه سری عدد و هیچوقت کامل عملکرد گوشیو تضمین نمیکنه..ثانیا همین بنچمارکی که میزارین یه دوتا توضیح هم بزنین تنگش که آدم بفهمه چی به چیه..الان مثلا یه کاربر معمولی بخواد بفهمه این گوشی خوبه یا نه اگرم بنچمارکو فقط نگاه کنه که دلیل نمیشه که توجیه شه بخره اونم چی؟ ًQuadrant?…اونم شما در جا حساس میکنین به I/O و Memory تفکیک میکنین..مثلا با این همه کانفیگه به قول خودتون قوی فلان امتیازو آورده…
    حالا همین گوشیو بزارین جلوی گوشیه 2 سال پیش مثلا نکسوس 5 که میاد antutu 30/000 میاره و آنر 7 40/000 نکسوس یا چه میدونم جی 2…ببینید تو اکثره تستای سخت افزاری همینا آنرو میکنن تو جیبشون…نمی خوام پر حرف ..منظور اینکه دوتا عدد هیچوقت گویای همه چیز نیستن…دیگه جنگ بنچمارک تموم شده هیچ سایتی دیگه تا این حد که شما رو بنچمارک تاکید دارین نداره…بنچمارک فقط یه بخش کوچیکی از قسمت بررسیه سخت افزاره نه کلا فقط بنچمارک نشونه مردم بدید و دو خط هم توضیح ندید..نمودار هم که اصلا معلوم نمیکنه high is better یا lower is better…
    ترو خدا جمش کنین این بنچمارکو ..خواهشا بررسی کنید

  13. واقعا نسبت به قیمتش ارزش خرید نداره پردازنده گرافیکیش مال عهد قلقلک میرزاست به قول دوستمون پردازنده g2 که مال سه سال پیشه 3 برابر قدرت داره واقعا با این پردازنده چجوری اسلومشن میگیره امکان نداره مگه با کیفیت اچ دی و 60 فریم که بیشتر تبلیغاتیه بهترین جنس بدنه ام پلاستیکه اینو بعد از له شدن پشت گوشی iphon5 و شکستن شیشه پشت z3 خودم میگم باور کنید یه g2 داشتم 2 طبقه سقوط کرد اخ نگفت در کل ارزش خریدش 900

        1. ببین منو مگه خودت تو قسمت دیگر چه دارم یا همون ویزگی های خاص ندیدی چه قدر ویژگی داشت؟جی2 کی انقدر ویژگی داره اخه؟اصلا جی تو یک گوشی زیقی است!!!تو هم انقدر جی2 جی2 نکن.حالم به هم خورد.

  14. قدرت فوق العاده هسته ها در بنچمارک GeekBench 3؟؟؟؟؟؟!!!!!
    الجی جی 2 من که مال تقریبا 3 سال پیشه امتیازاش 905 و 2678 هستش
    گوشی به روز و 8هسته ای و …. با هزار مدل دک و پز و 64 بیتی بودن خیلی عقبتره
    واقعا جالبتره
    هیچوقت قول هواوی رو نخورین.کلا برندای چینی رو
    رو کاغذ عالین
    تو عمل اشغال.تجربشو دارم.میت 7 و جی 750 یکی از یکی اشغالتر
    فقط ادعاش بزرگه.هیچی ندارن هیچی
    درعوض اول لومیا بالاخص لومیاهای جدید 950 ها بعدش الجی و سامی حرف ندارن.البته مدل های بالاردشونو میگم.وگرنه موبایل های پایین رده الجی افتضاحن

    1. والاااا حرف حق رو میزنی دادا
      بعضیا همچین میگن گوشی های هواوی نسبت به قیمت میارزه انگار گوشی دیگه ندیدن 😐
      هواوی فقط اعداد ارقامو و ادعا و کپی کاریه

        1. اخه جی2 کجاش از این بهترا.تازه قیمت این گوشی پایین که بیاد ارزش خریدش از اینی که هست با لا تر میره.تو هم با جی2 خودت حال کن.دلم برات می سوزه.

  15. محمد سعید بهمنی

    سلام دوست عزیز .
    ممنون از نظر شما.
    خوب قصد ما هیچ وقت مقایسه نیست عزیز. شما در مقابل پولی که برای خرید پرداخت می کنید باید انتظار داشته باشید.
    هیچ شکی در مورد قدرت و کارایی جی 2 وجود نداره و همچنان خودمم هم معتقدم که گوشیه خوب و به صرفه ای هستش.

    اما خب، این اسمارت فون 2015 هستش، قطعا جلوتر از اون مدل الجی قرار میگیره و البته به روز تر.
    بدنه فلزی و یکپارچش خودش یک مزیت خوب به حساب میاد.
    شاید برای همه کاربران بحث گرافیکی و پردازنده مورد نظر نباشه و المان های دیگه ای هم برای خرید وجود داشته باشد.

    امکانات نرم افزاری، رابط کاربری و … اگر بیشتر از رابط کاربری خاص الجی نباشه، کمتر نیست.( که به نظر من چند مورد بیشتر هم هست)

    در کل باید با تکنولوژی حرکت کرد! اما خب وجود حسگر اثر انگشت، بدنه فلزی و یکپارچه، امکانات جالب نرم افزاری، فلش دوربین جلو، دوربین عقب و جلوی قویتر و … این محصول رو کمی متمایز می کنه.

    1. ممنون از جوابتون اما …
      تو این بررسی که مثل اینکه دوربین این گوشی داغونه 😐
      در مورد رابط کاربری 😐
      خدایی اصلا هواوی رابط کاربری داره ؟؟؟؟؟
      این چیه باید تو اسکرین هی ورق بزنید یک menu هم نداره حتی امکانات نرم افزاری هم نفرمایید اقای بهمنی شما چرا خودتون میدونید الجی و سامسونگ جزو غنی ترین رابط کاربریها هستند اخه شما به اون محیط برنامه ریموت کنترلش نگاه کنید آدمو گریه میگیره حالا شما برید رابط ریموت کنترل الجی رو ببینید
      در کل جی 2 بنظرم بصرفه تره

      1. پس ایفون هم داغونه چون اون هم منو نداره!!!برو خوش باش.چیزی بهت نمی گم دلم برایت می سوزد!!!

        1. داداش هر وقت گفتن خاک انداز خودتو به دوره بنداز …
          کسی با شما نبود با اقای بهمنی بودم
          شما برو خوش باش با هواویت که سروهیکلش کپی از اینه و اونه بعععععله :))

        2. اره من و هانر7 زباله ایم.همانطور که تو در کره زمین زباله ای و باید به سطل اشغال انداخته بشی!!!

      2. محمد سعید بهمنی

        خوب این که منو نداره و باید ورق و … که کاملا سلیقه ای هستش! خب iOS هم همینه دیگه!!! کلی هم طرفدار داره
        پس این سلیقه ایه !
        دوربین 20 مگاپیکسلی آنر 7 واقعا خوب بود، مخصوصا قابلیت اسلوموشن و تایم لپسش که در جی 2 نیست
        قطعا من خودم هم رابط کاربری الجی رو خیلی دوست دارم، البته سامسونگ رو اصلا دوست ندارم !

        باز سلیقه است دیگه!

        1. والا جی2 من که هم اسلوموشن داره هم 4کی فقط کافیه رام جی3 کلودی فلش بزنی هیچ فرقیم با رام اصلی نداره تازه سریعتره ولی من میگم گوشی ۲ -۳ سال پیش الجی از این گوشی های شرکت کپی کار هواوی چیزی کم نداره پس ارزش خریدشون بیشتره با تشکر از شما

  16. خدایی کجاش ارزش خرید داره این 😐
    الجی جی2 الان شده 1 تومن جز حسگراثرانگشت که نداره بقیه چیزاش یک سرو گردن از این بالاتره مخصوصا گرافیکش و قدرتش تو تست pi جی2 تو 99میلی ثانیه انجامش داد که خارق العادست خود ای تی رسانی ها هم بهش اشاره کردن اما آنر7 خیلی داغونه عددش در کل جی2 ارزش خریدش بالاتره اگه باور نمیکنید برید تست کنید
    میخواستم نظر اقای بهمنی رو هم راجع به این قضیه بدونم میشه جواب بدید ؟ ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH