پتنت جدید اپل تایید شد: آیا آیفون ۷ در برابر آب مقاوم خواهد بود؟!

iphone 7 patent - 01

اپل در زمینه ساخت گوشی‌های ضد آب از تمامی رقیبان خود عقب افتاده است، اما به نظر می‌رسد ساکنین کوپرتینو راه حلی برای این کار پیدا کرده‌اند!

یک پتنت تایید شده از سوی اپل، نشان می‌دهد که آیفون ۷ می‌تواند ضد آب باشد. این پتنت که در سال ۲۰۱۴ ثبت و روز پنج شنبه گذشته تایید شده است، یک ماده لاستیکی با قابلیت ترمیم خودکار را توضیح می‌دهد که بدون ایجاد ممانعت در استفاده از پورت‌های گوشی، از آنها در برابر آب محافظت می‌کند.  باهر باراتصال هدفون یا کابل لایتنیگ به گوشی، لایه محافظ پاره شده اما پس از جدا کردن آنها لاستیک محافظ به صورت اتوماتیک، ترمیم و قابلیت ضد آب بودن گوشی حفظ می‌شود. این روش یک ایده هوشمندانه است، اما هنوز نمی‌دانیم که اپل چگونه قادر به اجرای آن خواهد بود.

iphone 7 patent - 02

بسیاری از اسمارتفون‌های ضد آب موجود در بازار، هم اکنون دارای پورت‌های بدون محافظ هستند، بنابراین ایده اپل، تنها راهکار ممکن به حساب نمی‌آید و این کمپانی انتخاب‌های دیگری را هم در پیش رو دارد. از جمله یک پتنت دیگر که در اوایل سال جاری میلادی ثبت شده و ساخت یک گوشی با قطعات داخلی مقاوم در برابر آب را شرح می‌دهد، به گونه‌ای که آب وارد گوشی می‌شود اما به آن آسیب نمی‌رساند.

شایعات موجود پیرامون آیفون ۷، ضد آب بودن را در کنار سایر پیشرفت‌های فنی آن مطرح می‌کنند و ضد آب بودن آیفون ۷ تا حدود زیادی به واقعیت نزدیک است، اما این که اپل از چه روشی برای ضد آب کردن محصول بعدی خود استفاده کند هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH