5 مکان بی‌نظیر برای تماشای ستاره‌باران

هزاران ستاره‌شناس حرفه‌ای و آماتور شب و روز به دنبال مکان‌هایی هستند که بتوانند نظاره‌گر آسمان در شب و روز باشند؛ مکان‌هایی با آلودگی کم، آسمان صاف و در ارتفاعات بالا!Top-5-Stars-Natural-Bridges-شاید شما نیز از کسانی باشید که شهر خود را به ندرت ترک می‌کنید، پس نباید انتظار تماشای زیبایی‌های آسمان را داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا بهترین مکان‌ها را برای تماشای آسمان و ستارگان به شما معرفی؛ در ادامه با آی‌تی‌‎رسان همراه باشید.

هاوایی

جزایر هاوایی واقع در اقیانوس آرام و از ایالت‌های امریکا است. بزرگ‌ترین جزیره در این مجمع‌الجزایر 8150 کیلومتر مربع وسعت دارد و تمامی جزایر آن به واسطه‌ جاذبه‌های گردشگری‌شان برای گرفتن حمام آفتاب، موج سواری و تماشای مناطق طبیعی و زیبا بسیار عالی هستند.Hawaii (1)

هاوایی علاوه بر موراد مذکور، از آسمانی پاک و بدون آلودگی نوری بهره می‌برد که این موضوع سبب احداث رصدخانه‌های مونوکی در ارتفاع 4205 متری آن شده است و در آن اکتشافات و اتفاقات بزرگی رخ داده است و به همین دلیل مکانی عالی برای تماشای ستاره‌ها محسوب می‌گردد.Hawaii (2) همچنین تورهای زیادی در این منطقه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تماشای شهاب‌ها در اکتبر اشاره کرد.

صحرای آتاکاما، شیلی

بیابان آتاکاما از خشک‌ترین مکان‌ها بر روی زمین بوده و هرساله حدود 1 میلی‌متر بارش دارد. آتاکاما از دو طرف به کوه‌های آند و ارتفاعات ساحلی اقیانوس آرام منتهی می‌شود و همین موضوع بر خشک ماندن آن کمک کرده است. باران کم در این منطقه، آلودگی کم و آسمان صاف، آن را تبدیل به جایی فوق‌العاده برای رصد آسمان و ستاره‌هایش کرده است.Atacama (1)به دلیل موارد بالا، به راحتی می‌توان نیم‌کره‌ی جنوبی را رصد کرد. همچنین رصد‌حانه پارانال در این منطقه دارای بزرگترین تلسگوپ جهان است و در صورتی که قصد سفر به این منطقه را داشته باشید، می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. Atacama (2)

توسکانی، ایتالیا

توسکانی منطقه‌ای بی‌نظیر در مرکز ایتالیاست که 23 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این منطقه به دلیل دارا بودن طبیعیت زیبا، فضای سرسبز، دره‌های زیبا، ویلاهایی با چشم‌انداز خیره‌کننده و معماری‌های تاریخی‌اش سالانه میلیون‌ها گردشگر را در خود می‌بیند. Tuscany (1)

علاوه بر این جاذبه‌‎های گردشگری، در قرن 17 میلادی، گالیله در همین منطقه تلکسوپ خود را توسعه داد و علم نجوم را وسعت بخشید. توسکانی محلی مناسب برای رصد حفره‌های ماه، نقاط خورشیدی و میلیون‌ها ستاره است.Tuscany (2) طی هر سال ستاره‌شناسان آماتور تجهیزات خود را در دره‌های این منطقه نصب می‌کنند و به دلیل دور بودن توسکانی از نورهای شهری، به خوبی به تحسین جهان خلقت می‌پردازند.

رصدخانه‌ SAAO، کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

رصدخانه‌ی (SAAO (South African Astronomical Observatory مکانی متفاوت است که از آن صورت فلکی چلیپا قابل مشاهده است. SAAO قدیمی‌ترین ساختمان دائمی در تمام کیپ‌تاون است و دانشمندان و راهنماها در همه‌ تورهای منطقه از این رصدخانه سخن می‌گویند.SAAO (2)نکته جالب توجه این رصد خانه این است که طی روزها در دومین و چهارمین شنبه‌ هر ماه از ساعت 8 صبح تمام عموم می‌توانند به آن بروند و به رصد فضا بپردازند.SAAO (1)

پارک ایالتی چشمه‌های گیلاس، پنسیلوانیا، ایالات متحده

پارک چشمه‌های گیلاس به دلیل این‌که محل مناسبی برای نگاه کردن به کهکشان راه شیری است، مورد توجه منجمان است.  محل تماشای آسمان، در کوهی به ارتفاع 701 متر قرار دارد و چشم اندازهای 360 درجه پانوراما را بدون هیچ آلودگی نوری و چراغ الکتریکی به منجمان هدیه می‌کند. Cherry Springs State

این پارک برنامه‌های عمومی و رویدادهای مختلفی را برای ارایه به عموم دارد؛ بر فرض مثال رصد بارش شهاب‌سنگ‌ها در ماه آگوست از برنامه‌های آن است.Stargazing

علاوه بر مکان‌هایی که ذکر کردیم، بنای یادبود ملی پل‌های طبیعی یوتا، اسکاتلند، تنریف اسپانیا، وایرونا استرالیا و کونمارا ایرلند نیز برای تماشای ستاره‌باران بسیار مناسب هستند.

3 در مورد “5 مکان بی‌نظیر برای تماشای ستاره‌باران”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH