سونی به دنبال جایگزینی برای باتری‌های لیتیوم-یون در تلفن‌هاست!

sony-sign-640x401به تلاش شرکت‌ها برای عرضه باتری با ظرفیت بیشتر و حل معضل شارژدهی گوشی‌های هوشمند، اشاره کردیم.

حال نوبت به سونی رسیده که خودی نشان دهد. این شرکت  یکی از بزرگان فناوری باتری‌های امروزی است. شاید شما به یاد نداشته باشید اما سونی اولین شرکتی بود که بیش از دو دهه پیش صنعت باتری‌های لیتیوم-یون را تجاری کرد. در چند سال اخیر و با وجود عدم پیشرفت چشمگیر در صنعت باتری‌ها، نقش این شرکت هم فراموش شد. اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند سونی هنوز هم در حال توسعه صنعت باتری‌هاست و در آینده نه چندان دور بازگشتی قدرت‌مندانه خواهد داشت. ظاهرا این شرکت قصد معرفی باتری‌های کارآمدتری را دارد که به جای لیتیوم از سولفور استفاده می‌کنند.

نسل بعد باتری‌های با ظرفیت بالای سونی قرار است از سولفور استفاده کنند و از نظر تئوری هم پذیرفته شده که سولفور ۴۰ درصد بیشتر از لیتیوم در باتری‌ها بازدهی بیشتری خواهد داشت. با این وجود، هنوز نیاز به تحقیق بیشتر است. زیرا اگر توسعه این نوع باتری ساده بود، مجبور به استفاده از باتری‌های لیتیومی برای بیش از دو دهه نبودیم.Apple-promo-video-appears-to-confirm-that-iPhone-6s-features-1,715-mAh-battery

در باتری‌های سولفوری، با هر بار شارژ، الکترود با سرعت بیشتری در محلول الکترولیت حل می‌شود و در نهایت منجر به کاهش طرفیت باتری خواهد شد. سونی باور دارد برای حل این مشکل باید فرمول شیمیایی محلول الکترولیت را تغییر دهد و آن طور که گفته می‌شود در حال شناسایی راهی ایمن برای انجام این کار و سپس تولید انبوه این نوع باتری است.

همچنین گفته شده باتری‌ سولفوری سونی می‌تواند مدت زمانی حدود ۳۰ درصد بیشتر از رقیبان لیتیومی خود شارژدهی کند. بنابراین تجهیز تلفن‌های هوشمند به باتری‌های سولفوری می‌تواند مدت زمان آماده به کار آن‌ها را افزایش دهد و امکان باریک‌تر کردن را هم به ما می‌دهد. این خبر اشاره‌ای به زمان تجاری سازی این پروژه از سوی سونی نکرده و احتمالا باید چند سال صبر کنیم تا شاهد حضور این نوع باتری‌ها در تلفن‌های هوشمند خود باشیم.

خرید لوازم جانبی سونی در فروشگاه لوازم جانبی موبایل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH