IDC: تا چند سال آینده هیچ پلتفرمی توانایی رقابت با WatchOS اپل را ندارد!

Apple-Watch-Sport-Space-Black-4-1280x854ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ تا سال ۲۰۱۹ به فروش موفق خود نسبت به سایر ابزارهای پوشیدنی ادامه خواهد داد. این خبر را IDC اعلام کرده که معتقد است تا چند سال آینده هیچ پلتفرمی توانایی رقابت با WatchOS اپل را ندارد و نمی‌تواند به این حد از محبوبیت برسد.

در حال حاضر ساعت هوشمند اپل بخشی از بازار را در اختیار دارد که می‌توان دلیل آن‌را محبوب بودن برند اپل و رشد سریع اپلیکیشن‌های WatchOS (که شامل اپ‌های تولید شده اپل و توسعه دهندگان مستقل است) دانست. بر اساس تحلیل‌ها، این پلتفرم به بزرگ‌ترین سیستم عامل مورد استفاده در ابزارهای پوشیدنی تبدیل شده که سایر پلتفرم‌‌ها و ساعت‌های هوشمند توانایی رقابت با آن را ندارند. این در حالی‌ است که WatchOS تازه اول راه است و هنوز قابلیت‌های بسیاری را می‌توان در آن گنجاند، اما این قدرت را دارد که بخش عمده‌ای از بازار ساعت‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد.apple-watch

بر خلاف اپل، گوگل اندروید Wear را چندین بار بهبود بخشیده و بروز رسانی‌هایی را عرضه کرده اما باز هم نتوانسته رقیب را از میدان بیرون کند. تحلیل‌گران IDC انتظار دارند که WatchOS بیش از ۵۱ درصد از بازار را در اختیار خود بگیرد؛ البته در آینده نسبت به سهم الان خود افت خواهد داشت.

در حال حاضر سهم پلتفرم اپل ۶۱/۳ درصد و سهم اندروید Wear حدود ۱۵/۲ درصد است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ به ۳۸/۸ درصد برسد.

تفاوت اصلی WatchOS با اندروید Wear و عاملی که باعث برتری اپل واچ نسبت به ساعت‌های هوشمند دیگر شده، این است که سیستم عامل اپل تنها در یک محصول دیده می‌شود در حالی که اندروید Wear در محصولات شرکت‌های بسیاری مانند ال‌جی، سامسونگ، ایسوس، موتورولا، هوآوی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH