سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی و چند شرکت پیشگام در عرصه تکنولوژی، انجمن جهانی واقعیت مجازی را تاسیس کردند

شرکت‌های سامسونگ، گوگل، ایسر، اچ‌تی‌سی و چندین تولید کننده مطرح در زمینه تکنولوژی، سال‌هاست در تلاش‌اند تا محصولاتی مرتبط با واقعیت مجازی را تولید کرده و به بازار عرضه نمایند.

این شرکت‌ها که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلفن هوشمند در سطح دنیا به حساب می‌آیند مدتی است که اقدام به عرضه محصولاتی کرده‌اند که طبق پیش‌ بینی‌ها، در آینده‌ای نه چندان دور قرار است کل بازار دنیا را تصرف نماید. به عنوان مثال شرکت اچ‌تی‌سی با ساخت دستگاه‌های واقعیت مجازی نظیر Vive پا به رقابت در این زمینه گذاشت. سامسونگ و گوگل نیز با تولید Gear VR و Daydream سهم خود را در این بازار عظیم داشته و مشتریان بسیاری را به سمت محصولات‌شان جذب نمودند.

حال در نظر داشته باشید که این غول‌های تکنولوژی، قرار است برای توسعه موضوع واقعیت مجازی، با یکدیگر متحد شده و تحقیقاتی گسترده را انجام دهند. این همکاری به منظور توسعه روز افزون محصولات واقعیت مجازی میان ۶ شرکت سامسونگ، گوگل، سونی، اچ‌تی‌سی، ایسر و اوکلوس صورت خواهد گرفت. این پروژه که به نام انجمن جهانی واقعیت مجازی (یا به اختصار GVRA) مشهور شده، قرار است به صورت non-profit تحقیقات عظیمی را درباره روش‌های پیشرفت محصولات واقعیت مجازی انجام داده و نتایج به دست آمده را در اختیار سایر شرکت‌های علاقه‌مند به کار بر روی این موضوع و سهامداران سایر شرکت‌ها قرار دهند. هدف از این همکاری، توسعه دانش و افزایش اقبال جهانی نسبت به واقعیت مجازی اعلام شده و همان‌طور که گفتیم، سایر شرکت‌های فعال می‌توانند تجربیات و ایده‌های خود را در اختیار انجمن گذاشته و از نتایج به دست آمده استفاده کنند.

طبق بیانیه رسمی GVRA، واقعیت مجازی این قابلیت را دارد تا در آینده به عنوان وسیله ارتباطی و محاسباتی در میان تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، می‌توان از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در صنایع پزشکی و حتی مباحث آموزشی نیز بهره گرفت تا از این طریق، توانست بسیاری از کارها را به شیوه جدیدتر و صد البته راحت‌تر انجام داد. علاوه بر این، سازندگان محصولات واقعیت مجازی اعتقاد دارند که با ساخت چنین دستگاه‌هایی، می‌توان آنالیزهای پیچیده اطلاعاتی را به سادگی انجام داد و الگوریتم‌های متنوعی جهت مدیریت بحران‌های اقتصادی ارایه داد.

به هر حال باید امیدوار بود تا این همکاری بتواند تاثیرات گسترده‌ای بر روی موضوعات مختلف تکنولوژی و به طور اختصاصی در زمینه واقعیت مجازی بگذارد و باعث تولید محصولاتی به مراتب پیشرفته‌تر و کارآمدتر نسبت به آن چه که امروزه در بازار موجود است شود.

global-virtual-reality-association

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH