پیشبینی‌های غیر قابل باور از فروش دستگاه‌های اندرویدی در سال 2014

android_growth1

تحلیل‌گرهای گارتنر، تخمین زده‌اند که 1.1 میلیارد دستگاه اندرویدی در سال 2014 به فروش خواهد رفت. این مقدار افزایش 26٪ میزان فروش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. البته همین تحلیل گران اطمینان داده‌اند که همه این میزان فروش به سود گوگل نخواهد بود، زیرا بیشتر این دستگاه‌ها در چین فروخته شده و بدون سرویس گوگل عرضه می‌شوند.

بعلاوه رانجیت آتوال مدیر تحقیقاتی Global Forecasting  گارتنر، اعتقاد دارد که بخش اعظمی از مشتریان بازارهای نوظهور به دنبال تلفنهای پایین رده خواهند بود و از خرید برنامه‌های گوگل خود داری می‌کنند. بر اساس نظر او، درخواست گسترده برای تلفنهای میان رده، بیشتر به نفع گوگل خواهد بود.

جالبتر این است که تحلیلگران معتقدند، در سال 2014 شاهد افزایش 53٪ در میزان فروش تبلتها و رشد بسیار کند در میزان فروش اسمارتفونها خواهیم بود و این نشان از اشباع شدن بازار دارد.

پیشبینی‌های گارتنر آینده  خوبی را برای iOS و ویندوز می‌بیند و پیشبینی می‌کند که 360 میلیون دستگاه جدید در سال 2014 ویندوز فونی خواهد بود که این رقم 10٪ بیشتر از سال گذشته است. iOS و Os X نیز با رشد 28٪ موجه خواهند بود و رقم 344 میلیون برای آنها در نظر گرفته شده است.

حالا که 2014 سال نه چندان جالبی برای اسمارتفونها خواهد بود، باید دید که سازندگان برای این مشکل چه راه حلی اندیشیده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH