اطلاعاتی تازه در رابطه با نسل بعدی اپل واچ

Presentation of Apple's new Apple Watch in Berlinطبق خبری که روز گذشته اعلام شد، احتمالا کنفرانس سالانه فصل بهار اپل در پانزدهم مارس برگزار می‌شود. گفته شده در این مراسم علاوه بر گوشی ۴ اینچی که تا این لحظه آن را با نام آیفون 5se می‌شناسیم و آیپد ایر۳ که بسیاری از ویژگی‌های آیپد پرو را با خود به همراه دارد، به احتمال زیاد، اپل از نسل بعدی ساعت هوشمند خود هم رونمایی خواهد کرد. همچنین در این خبر ذکر شده بندهای جدیدی برای اپل واچ عرضه می‌شوند. یکی از تحلیل‌گران کوپرتینو معتقد است نسل دوم اپل واچ باید یک بروزرسانی بزرگ باشد!

طبق آن چه Gene Munster از اپل واچ بعدی انتظار دارد، در نسل دوم باید به طراحی بیشتر از قابلیت‌های جدید توجه شود.  خب طبیعتا همه کاربران علاوه بر توسعه امکانات فعلی، انتظار قابلیت‌های جدیدی را از اپل واچ جدید دارند، مانند اضافه شدن دوربین FaceTime، وای-فای و… . اما Munster فکر می‌کند ساعت جدید اپل به پردازنده‌ای جدید مجهز می‌شود و ممکن است از رنگ آبی استفاده شده در آیفون‌های جدید هم در ساخت آن استفاده شود.

بر خلاف فروش امیدوار کننده این ساعت، اگر ساعت جدید از قابلیت‌‌های تازه‌ای برخوردار نباشد، ممکن است اپل جایگاه نخست را واگذار کند و در بدترین شرایط به رتبه چهارم برود. زیرا در همین زمان سه شرکت رقیب یعنی سامسونگ، ال‌جی و موتورولا در تلاش برای تولید ساعت‌های جدید خود هستند. همچنین بازار دستبندهای سلامتی هم بدون تاثیر پذیرفتن از کسب و کار ساعت‌های هوشمند، خیلی خوب به رشد خود ادامه می‌دهد. اخیرا مدیر عامل Fitbit در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تاکنون ساعت‌ها هیچ اهرم فشاری برای کاهش فروش محصولات‌شان نداشته‌اند.Fitbit_app_lede

از طرفی با توجه به شایعات و گزارش‌هایی که در پاییز منتشر شده بودند، تصور می‌شود اپل  با کم کاری زنجیره تامین مواجه شده باشد و نتواند نسل دوم اپل واچ را در ماه مارس معرفی کند  و حتی اگر بخشی از مراسم فصل بهار اپل به ساعت اختصاص داده شود، این ساعت احتمالا اپل واچ۲ نخواهد بود. گمانه زنی‌هایی هم وجود دارد که تیم کوک و همکارانش در تدارک مراسمی جداگانه برای این ساعت، تا سال ۲۰۱۶ هستند.

جای شک نیست که اپل واچ از فاکتورهای موفقیت خوبی برخوردار است که شرکت سازنده برای پیروی از آن‌ها سخت تلاش می‌کند. اما مانند اکثر ساعت‌های موجود در بازار، اپل واچ هم وابسته به تلفن‌همراه شماست و بسیاری از کارهایی که با این ساعت انجام می‌دهید را به راحتی می‌توانید با گوشی خود هم انجام دهید. پس باید دید این بار اپل برای پیشتاز بودن در حرفه‌اش چه در سر دارد و اپل واچ۲ را با چه ویژگی‌هایی به بازار روانه می‌کند.

به هر حال، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باید تا ۱۵ مارس و برگزاری رویداد بهار اپل منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH