پنج دلیل برای آنکه بدانید ال‌جی G5 نسبت به گلکسی S7 برتر است!

g5-vs-s7

21 فوریه روزی بود که G5 حاصل دسترنج یک و یا چندساله مهندسان و کمپانی نوآور ال‌جی معرفی شد و در لحظه رونمایی شمار زیادی دلباخته پیدا کرد. به مانند هرسال ال‌جی یک رقیب جدی در کشور خود کره دارد که سامسونگ نامیده می‌شود، با معرفی سامسونگ گلکسی S7 در ساعاتی پس از کنفرانس ال‌جی، مطمئنا رقابتی نفس‌گیر بین این دو برند شروع شده است. مقایسه پرچم‌داران این کمپانی یکی از هیجان‌انگیز‌ترین کارها در دنیای فناوری است. با 5 دلیل برتری گلکسی S7 نسبت به ال‌جی G5 آشنا شدیم اما حال نگاهی به برتری‌های G5 نسبت به گلکسی S7 می‌اندازیم.

1- ماژولار بودن

lg-hi-fi-plus-001

ال‌جی در سال گذشته نشان داد بی‌توجه به فضای حاکم بر بازار محصولاتی را می‌سازد که واقعا نوآور باشند نه صرفا مورد پسند کاربران، در ادامه این روند ال‌جی پرچم‌دار جدید خود را با یک ویژگی منحصر به فرد رونمایی کرد، این ویژگی ماژولار بودن نام دارد.

هرچند ال‌جی در G5 از نظر سخت‌افزار هیچ چیز کم نگذاشته اما طراحی ماژولار می‌تواند موجب شود اکثر کمبودهای ممکن به وسیله گجت‌های الحاقی برطرف شود، به عنوان مثال ماژول Hi-Fi می‌تواند تجربه‌ای ناب از صدا را برای کاربر ایجاد کند. البته ال‌جی ماژول‌های حرفه‌ای دیگری را برای G5 در نظر گرفته که هرکدام قابلیت‌های تازه‌ای را به G5 می‌افزایند. مطمئنا عدم استفاده از این قابلیت در گلکسی S7 کاربران این اسمارت‌فون را از قابلیتی جذاب محروم کرده است.

2- باتری قابل جداسازی

androidpit-lg-g5-3-w782

ال‌جی همیشه به قابل جداسازی بودن باتری اصرار دارد و G5 نیز خود را با این درخواست وفق داده است، هرچند این روزها فناوری‌های گوناگون شارژ سریع توانسته‌‌اند زمان شارژ کردن باتری را تا حد زیادی کاهش دهند اما هیچ راهی به جز تعویض باتری نمی‌تواند شما را در کم‌تر از یک دقیقه به شارژ 100 درصد برساند. وجود این قابلیت بیشتر برای کاربرانی حایز اهمیت است که اکثر اوقات را در خارج از منزل می‌گذارنند و دسترسی آن‌ها به پریز برق سخت است، بنابراین قابلیت تعویض باتری می‌تواند کمک بزرگی به این گروه از کاربران باشد. در گلکسی S7 باتری قابل جداسازی نیست و دسترسی به باتری مشقت‌های زیادی خواهد داشت.

3- دوربین اصلی حرفه‌ای‌تر و دوربین سلفی بهتر

LG_G5_Case_Dual_Camera_t04022016

بدون شک حضور دو سنسور دوربین در بخش پشتی ال‌جی G5 می‌تواند تصاویری عریض‌تر را به ثبت برساند و هم‌چنین در ثبت جزییات موفق‌تر خواهد بود. تجربه استفاده از دوربین دوگانه در اچ‌تی‌سی M8 چندان موفق نبود اما ال‌جی با به‌کاربردن فناوری‌های خاص خود توانسته یک دوربین حرفه‌ای را برای G5 بسازد، سامسونگ در گلکسی S7 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.7 استفاده کرده که می‌تواند 95 درصد نور بیش‌تری نسبت به نسل قبلی جذب کند و این موضوع می‌تواند منجر به تولید تصاویری وضح‌تر شود اما ظاهرا در بخش دوربین حداقل بر روی کاغذ برتری با G5 است. در بخش دوربین سلفی نیز مطمئنا دوربین 8 مگاپیکسلی G5 در مقابل دوربین 5 مگاپیکسلی گلکسی S7 توانایی ثبت جزییات بیش‌تری را دارد اما باز هم به طور مطلق نمی‌توان برتری را به یک اسمارت‌فون تخصیص داد بنابراین بهتر است تا منتشر شدن تست‌ دوربین و بررسی‌های جامع این دو اسمارت‌فون منتظر بمانیم.

4- جای‌گیری بهتر سنسور اثر انگشت

lg-g5-leak-600x330

در G5 شاهد کوچ دکمه‌های ولوم از بخش پشتی به کناره‌های دستگاه هستیم اما تک دکمه پاور هنوز در جای خود باقی مانده است و این بار میزبان سنسور اثر انگشت است. برخلاف سامسونگ و اپل سایر کمپانی‌ها معمولا سنسور اثر انگشت را در پشت دستگاه قرار می‌دهند، وجود این دکمه در پشت علاوه بر دسترسی آسان‌تر می‌تواند امکانات ویژه‌ای هم‌چون اسکرول صفحه و … را به ارمغان آورد که استفاده از آن‌ها در دکمه هوم امکان‌پذیر نیست. در گلکسی S7 هم‌چون دو نسل گذشته شاهد جای‌گیری حسگر اثر انگشت در دکمه هوم هستیم، وجود این سنسور در دکمه هوم می‌تواند محدودیت‌هایی را برای کاربر ایجاد کند و از قابلیت‌های این سنسور بکاهد.

5- استفاده از USB نوع C

lg-g5-review-usb-c-420-90

بر خلاف شایعات، گلکسی S7 به USB نوع C مجهز نشد اما ال‌جی تصمیم گرفت از این نوع پورت در پرچم‌دار زیبای خود استفاده کند، وجود این نوع یو‌اس‌بی می‌تواند مزایای زیادی از جمله سیستم شارژ سریع قدرتمندتر، استفاده راحت‌تر از کابل و هم‌چنین سرعت تبادل بیش‌تر را به ارمغان بیاورد. البته این نوع USB معایبی هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آسیب دیدن بر اثر استفاده از کابل‌ها متفرقه و شارژ نشدن با USB های معمول اشاره کرد.

5 در مورد “پنج دلیل برای آنکه بدانید ال‌جی G5 نسبت به گلکسی S7 برتر است!”

  1. من که هیچ برتری ای نمیبینم،اون طراحی زاقارت که حداقل ظاهری ارزون قیمت و بی کیفیت بودن رو تداعی میکنه اصلا قابل قیاس با کیفیت ساخت بدنه S7 نیست،صفحه رنگ پریده و بدرنگ LCD همکه LG داره درمقابل OLED سامسونگ هم از نظر فنی ضعف داره هم اصلا اون جلا و کیفیت رنگ رو نداره.

  2. اینا هیچ کدومش برتری نیست به جز باطری قابل تعویز که اونم خیلی مسخره گذاشته سگ اس7 به جی5 می ارزه

  3. امیرحسین محمدی

    مشتاقانه منتظرم بیادبخرم
    خیلی خوبه
    خدایی سامسونگ اصلا نوآوری نداره خودم یه زمانی ازطرف داراش بودم ولی الجی دیوونه میکنه آدموخوشم میادازش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH