تصویری جدید از قاب پشتی اچ‌تی‌سی One M10 افشا شد!

در طول برگزاری رویداد MWC، چند شرکت بزرگ تولید کننده گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و ال‌جی از پرچم‌داران جدید خود رونمایی کردند. اما هنوز شرکت‌های بزرگی مانند اپل و اچ‌تی‌سی هستند که قصد دارند قهرمانان سال ۲۰۱۶ خود را در مراسمی اختصاصی و به دور از هیاهوی MWC برگزار کنند. یکی از مهم‌ترین پرچم‌دارانی که همه منتظر معرفی آن هستیم، اچ‌تی‌سی One M10 است که طبق خبرهای پیشین قرار است در فروردین معرفی شود. تا به حال تعدادی از مشخصات این گوشی افشا شده‌اند. اما چند روز پیش، ایوان بلاس افشاگر معروف دنیای موبایل تصاویری را در حساب توییتر خود منتشر کرد که طبق ادعای او، نسخه سفید رنگ One M10 است. یک روز پس از آن، تصویری از نسخه مشکی این اسمارت‌ فون هم منتشر شد. اما امروز شاهد افشای تصویر نسخه نقره‌ای این گوشی بودیم.

HTC-One-M10-710x557

هنوز اطلاعات خاصی از مشخصات اچ‌تی‌سی One M10 در دست نیست، اما بسیاری از شایعات نوید یک گوشی با صفحه نمایش ۵.۲ اینچی و کیفیت QHD را می‌دهند. برخی معتقدند اچ‌تی‌سی باید از پنل AMOLED در این گوشی استفاده کند و در مقابل برخی IPS LCD را بهترین گزینه برای M10 می‌دانند. طبق عادت هر ساله کمپانی تایوانی، به نظر می‌رسد این بار هم شاهد حضور پرچم‌‌دار کوالکام به عنوان پردازشگر این گوشی باشیم، اسنپدراگون ۸۲۰ که تا به حال در گلکسی S7،‌ ال‌جی G5 و اکسپریا ایکس پرفورمنس آن استفاده شده است. در کنار اسنپ ۸۲۰ شاهد واحد گرافیکی ادرنو ۵۳۰ خواهیم بود که احتمالا در کنار ۴ گیگابایت رم DDR4،‌ توان پردازشی بالایی را برای M10 به ارمغان خواهد آورد.

بخش مهم‌ دیگری که در نسل‌های قبلی خانواده M مورد انتقاد کاربران بود، دوربین این دستگاه‌هاست. با توجه به تصاویر افشا شده، به نظر می‌رسد در M10 از یک لنز برای دوربین اصلی استفاده شود. بر اساس آن چه در شایعات عنوان شده، در این گوشی از یک دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی با سنسور IMX377 سونی استفاده می‌شود که پیکسل‌های بزرگ‌تری ایجاد می‌کند. این سنسور پیش از این هم در نکسوس‌های 5X و 6P و خانواده گلکسی S7 استفاده شده است. یکی از مزیت‌های این سنسور سیستم تشخیص صورت آن در حالت فوکوس خودکار است. درباره دوربین دوم چیز زیادی عنوان نشده، اما احتمال می‌دهیم اچ‌تی‌سی همان سنسور ۴ اولتراپیکسلی که در دوربین دوم M9 استفاده شد را در پرچم‌دار امسال هم به کار گیرد.

اطلاعات جزیی دیگری که می‌توان از تصاویر افشا شده One M10 استنباط کرد، سنسور تشخیص اثر انگشت و اندورید مارشملو است. اگر وجود این دو ویژگی در M10 قطعی شود، این گوشی امکان پشتیبانی از سیستم پرداخت موبایلی Android Pay را خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH