نکاتی که باید پیش از آغاز اولین روز کاری خود رعایت کنید

با توجه به استرس‌هایی که هنگام آمادگی برای مصاحبه، پاسخ به سوالات دشوار و بیان روحیات مواجه می‌شویم، رسیدن به شغل ایده‌آل مسیر سختی را در پی دارد. در این مواقع بهتر است اعتماد به نفس داشته‌ باشید و تمرکز کنید تا بتوانید این فرآیند را با موفقیت پشت سر بگذارید.

با گذر از مرحله فوق، مهمترین مساله گذراندن اولین روز کاری و آشنایی با محیط است. عواملی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از جمله مواردی هستند که به شما کمک می‌کنند تا برای شروع این روز و ادامه آن مشکلی نداشته باشید و با سهولت آن را سپری کنید.

برنامه روزمره جدیدی را تنظیم کنید

شغل جدید به معنی تغییر در روال زندگی شماست و زمانبندی کاری، رفت‌وآمدها و عواملی از این دست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بر همین اساس، این فرصت بزرگی است تا بتوانید رویه زندگی خود را به نحو احسن تغییر دهید. اگر پیش از این از خوردن صبحانه قبل از رفتن به محل کار اجتناب می‌کردید، سعی کنید آن را به برنامه صبح‌گاهی خود اضافه کنید. همچنین قبل از اینکه از خانه بیرون بروید کمی ورزش کنید. داشتن برنامه‌ریزی روزانه برای شما بر نشاط شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت و می‌توانید بدین وسیله صبح خود را با گامی درست آغاز کنید.

لباس مناسب برای کار خود تهیه کنید

۳

این احتمال وجود دارد که به دلیل انتخاب نادرست لباس و پوشش خود تاکنون نتوانسته باشید که در مصاحبه‌های شغلی پذیرفته شوید. قطعا برای هر کسی احساس راحتی لذت‌بخش است، اما در عین حال باید با نگاه هوشمندانه‌ای این کار را انجام داد تا تیپ ظاهری فرد مناسب به نظر بیاید. بنابراین بهتر است هنگام اعمال سلیقه در انتخاب سبک لباس خود قواعد جدیدی را در نظر بگیرید.

به موقع (و نه خیلی زود) در محل حضور داشته باشید

در حالی که کسی دوست ندارد تا اولین روز کاری خود را با دیر رسیدن آغاز کند، باید توجه کنید که رفتن به اداره در زمان خیلی زود می‌تواند نشان از برنامه ریزی نادرست شما باشد. بسیاری از همکاران شما از جمله مدیریت، تیم آی‌تی و سایر گروه‌ها ممکن است برنامه زمانی متفاوتی را داشته باشند، بنابراین لازم است تا وقت خود را برای قرار ملاقات با هریک از آن‌ها به صورت جداگانه تنظیم کنید. زمان ایده‌آلی که می‌توانید در این مواقع در نظر بگیرید ۱۵ دقیقه جلوتر از شروع دیدار با مدیر است.

پیشنهاد رییس و همکاران خود را برای صرف نهار بپذیرید!

صرف غذا با رییس و سایر همکاران این امکان را به شما می‌دهد تا با خلق و خوی اجتماعی آن‌ها خارج از قوانین محیط ادرای بیشتر آشنا شوید. این موضوع به راحتی می‌تواند اضطراب و ترس شما را برای دیدار با‌ آن‌ها از بین ببرد. برای اطمینان از اینکه اولین قرار ملاقات با آ‌ن‌ها به خوبی سپری خواهد شد، می‌بایست چند موضوع برای شروع گفتگو با آن‌ها را برای خود مشخص کنید. به این ترتیب با بیان موضوعاتی در مورد اخبار داغ، اتفاقات شخصی یا شایعات روز از خشکی ارتباط با آن‌ها پس از خوردن غذا کم می‌کنید.

اهداف تازه‌ای را برای شغل خود در نظر بگیرید

یکی از بزرگترین نتایجی که پس از یافتن شغل دلخواه خود بدست می‌آورید، آگاهی از سایر خصوصیات اخلاقی‌تان خواهد بود. به ویژه، به خواسته‌ها و نیازهای خود پی می‌برید و خواهید دانست که چه مهارت‌هایی برای ارایه به دیگران در اختیار دارید. پس از رسیدن به درک صحیح از این موضوع، زمانی را برای پرداختن به اهداف مورد نظر خود تعیین کنید. این اهداف ممکن است شامل پروژه‌های خاص برای شرکت، ارایه محصول جدید یا آموختن مهارت تازه‌ای باشد که پیش از این قادر به انجام آن نبوده‌اید.

از تغییرات استقبال کنید

۱

موارد زیادی ممکن است در قیاس با شغل قبلی شما متفاوت به نظر برسند و این اتفاقی طبیعی است. مهم این است که با ذهنی باز خودتان را با این مسایل تطبیق دهید و آمادگی روبه‌رو شدن با آن‌‌ها را در خود ایجاد کنید. تلاش خود را برای سازگاری با جریان کاری، گروه‌ها و مسایل دیگر متوقف نکنید و اطمینان حاصل کنید که قبل از قرارگیری در مسیر پیشرفت، راه درستی را انتخاب نموده‌اید.

خودتان باشید

آن‌ها شما را برای احوالات کنونی‌تان استخدام کرده‌اند، بنابراین لبخند بزنید و آرامش خود را حفظ کنید و از این اتفاق بزرگ در زندگی لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH