چه چیزی دوربین گوشی‌‌های پیکسل و پیکسل XL را خاص کرده است؟!

کمپانی گوگل طی مراسمی در روز گذشته از دو تلفن‌هوشمندش با نام‌های پیکسل و پیکسل XL با اندازه‌های ۵ و ۵.۵ اینچ، رونمایی کرد.

سخت‌افزار فوق‌العاده به‌روز و قدرتمند در کنار نرم‌افزار قوی گوگل یک ترکیب عالی را در این گوشی‌ها ساخته است. پیشرفت‌های فراوانی در بخش موتور جست‌وجو گوگل به‌وجود آمده که از آن یک دستیار صوتی هوشمند حرفه‌ای ساخته است.

در کنار همه این‌ها، کمپانی گوگل ادعا دارد که دوربین موجود بر روی این دو گوشی از تمامی دوربین‌های موجود در سایر اسمارت‌فون‌ها قوی‌تر است. اما آیا واقعا چنین چیزی حقیقت دارد؟ بیایید نگاهی به بخش دوربین پیکسل‌ها بیندازیم.

اول این نکته را بیان کنم که هر دو گوشی یک دوربین با مشخصاتی کاملا مشابه دارند. سنسور استفاده شده در بخش دوربین این دو گوشی ساخته کمپانی سونی با مدل IMX378 بوده که گشودگی دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل ۱.۵۵ میکرون را ارایه می‌دهد. اگرچه خبری از دو دوربین مانند آیفون ۷ پلاس نیست اما باید بدانید یک حرکت جادویی در پس این قضیه در حال اتفاق افتادن است.

pixel-h1111-jpg

این حرکت جادویی، قابلیت HDR+ است که به شما اجازه ثبت تصاویر با رنج رنگ بالا حتی در زمان‌هایی که نور رسانی به خوبی انجام نمی‌گیرد را می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید HDR قابلیت جدیدی نیست و تقریبا بر روی تمامی اسمارت‌فون‌های موجود در بازار یافت می‌شود اما تفاوت اصلی قابلیت HDR در پیکسل گوگل با سایر گوشی‌ها در کنترل میزان کنتراست حین عکس‌برداری در این حالت است. به این صورت که با قابلیت HDR+ دیگر شاهد افزایش بیش از اندازه کنتراست و اشباع شدید رنگ‌ها نیستیم. این قابلیت به طور پیش‌فرض بر روی دوربین این گوشی فعال بوده و تصاویر زیبایی را به ثبت می‌رساند.

اما موضوعی که وجود دارد این است که روشن بودن HDR نیاز به پردازش زیادی توسط پردازنده دارد و این موضوع به این معناست که سرعت ثبت تصاویر در پیکسل‌ها باید پایین باشد. اما گوگل توانسته سرعت بالا در عکس‌برداری را در کنار HDR حفظ کند و از سریع‌ترین‌ها در این زمینه باشد.

بهبود‌های زیادی در بخش ثبت تصاویر مخصوصا هنگام فیلمبرداری در پیکسل‌ها به‌وجود آمده است که باعث شده بتوانند فیلم‌های روانی را به ثبت برسانند. اگرچه خبری از لرزشگیر اپتیکال در این دو گوشی نیست.

تمامی این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا یک دوربین حرفه‌ای را برای این تولیدات جدید گوگل فراهم کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH