شرکت G-Technology از حافظه‌های SSD خارجی با سرعت ۵۴۰ مگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

در گذشته نه‌چندان دور وقتی در رابطه با دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی صحبت می‌شد، اکثرا هاردهای مکانیکی همراه با پلاتر در بسته‌ای قابل‌حمل مدنظر ما بود، ولی این روزها حافظه‌های SSD خارجی در حال رایج شدن هستند و در همین راستا اخیرا شرکت G-Technology نمونه‌ای از آن‌ها را معرفی کرده است.

این شرکت حافظه‌های SSD خارجی از سری G-Drive Slim را رونمایی کرده که براساس ادعا سازنده، قادر به انتقال اطلاعات با سرعت ۵۴۰ مگابیت بر ثانیه هستند. این حافظه‌ها نیازی به منبع تامین‌کننده برق جداگانه ندارند درنتیجه برای استفاده از آن‌ها تنها لازم است تا آن را به لپ‌تاپ خود متصل کنید. کاربران قادر خواهند بود تا آن را با ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ ترابایتی خریداری کنند و از رابط استاندارد USB 3.1 آن بهره ببرند، البته یک رابط در جعبه آن وجود دارد تا در صورتی‌که لپ‌تاپ شما از پورت USB-A پشتیبانی می‌کند، برای اتصال SSD به سیستم خود از آن استفاده کنید.

فرمت این حافظه‌ها به‌صورت پیش‌فرض برای استفاده از سیستم‌عامل مک تنظیم شده ولی شما می‌توانید به راحتی برای استفاده از آن‌ها توسط سیستم ویندوزی خود، فرمت این حافظه‌ها را تغییر دهید. متاسفانه همانند حافظه‌های SSD داخلی، این ابزارها نیز ارزان نیستند و شما برای خرید نمونه ۵۰۰ گیگابایتی باید ۲۳۰ دلار و برای نسخه ۱ ترابایتی ۳۸۰ دلار هزینه پرداخت کنید (خوشبختانه در نمونه ۱ ترابایتی باتوجه به دو برابر شدن ظرفیت، قیمت آن دو برابر نشده است).

typec-csatlakozos-kulso-ssdvel-bovit-a-gtechnology_1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH