کوالکام، سه پردازنده جدید را معرفی می‌کند

امروزه چیپست‌های کمپانی کوالکام، به دلیل قدرت بالا بر روی اسمارت فون‌های فراوانی دیده می‌شوند و به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت هم سعی دارد با ساخت پردازنده‌هایی که مشخصات متفاوتی دارند، رده‌های قیمتی مختلفی را تحت پوشش قرار دهد تا این روند ادامه پیدا کند.

حال رونالد کواندت یکی از افشاگران با سابقه، در توییتر خود از رونمایی  پردازنده‌ جدید این کمپانی یعنی اسنپدراگون 660 در کنفرانس اختصاصی این شرکت در روز نهم ماه می سال جاری میلادی پرده برداشته است. همچنین در این مراسم دو چیپست پایین رده اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635 نیز معرفی خواهند شد که ارتقا یافته پردازنده اسنپداگون 625 هستند.

اسنپدراگون 625 معماری 14 نانومتری داشت و از هشت هسته کورتکس A53 با سرعتی بیش از 2 گیگا هرتز تشکیل شده بود. در این چیپست پردازنده گرافیکی آدرنو 506 نیز مسئولیت انجام امور گرافیکی را بر عهده می‌گرفت.

اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635، طراحی مشابه مدل قبلی دارند اما حداکثر سرعت آنها به 2.5 گیگا هرتز رسیده و احتمالا از معماری مدرن تر 10 نانومتری برخوردار خواهند بود که بهره وری پردازنده را به طور بالقوه‌ای افزایش می‌دهد. حافظه رم این دو چیپست بر اساس فناوری LPDDR3 ساخته خواهد شد که هنوز هم تکنولوژی پر سرعت و کار آمدی به حساب می‌آید اما به نسبت فناوری LPDDR4 که در اسمارت فون‌های بالا رده مورد استفاده قرار می‌گیرد سرعت و بهره وری کمتری دارد.

اسنپدراگون 630 و اسنپدراگون 635، از نظر سرعت و عمر باتری می‌توانند به کاربر تجربه‌ای خوب بدهند و موجب شوند که دارندگان اسمارت فون‌های قدرت گرفته از آن‌ها،  با توجه به بهره مندی این چیپست‌های ارزان قیمت از فناوری شارژ سریع و فیلمبرداری با کیفیت 4K، از خرید خود راضی باشند. با این حال قطعا در این کنفرانس مورد انتظار در 9 می، مناسبترین و قدرتمندترین چیپست، اسنپدراگون 660 خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH