بررسی ویدیویی دوربین دوگانه نوا 2 پلاس هواوی

کمپانی هواوی اخیرا از یک گوشی خاص با نام نوا 2 پلاس پرده‌برداری کرده است. این غول چینی برای جدیدترین بالارده‌اش چیزی کم نگذاشته و می‌توان بدون تردید گفت که در همه بخش‌ها، بسیار عالی عمل می‌کند. یکی از آن‌ها دوربین بوده که هواوی مانور زیادی روی آن داده است.

به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا شما را با صفر تا صد دوربین دوگانه قرار گرفته بر روی گوشی نوا 2 پلاس آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

دو چشم تیزبین

هواوی پیش از این‌ها در زمینه استفاده از دوربین‌های دوگانه بر روی محصولاتش پیشتاز بود؛ از همین رو استفاده از دوربین دوگانه را فقط به پرچمدارانش محدود نکرد و شاهد به‌کارگیری آن در نوا 2 پلاس هم هستیم. دو لنز با رزولوشن‌های 12 و 8 مگاپیکسلی برای این گوشی در نظر گرفته شده که حرفه‌ای بودنش را در زمینه عکس‌‌برداری اثبات می‌کند. گشودگی دیافراگم در دوربین نوا 2 پلاس باعث می‌شود تا جذب نور در آن به بهترین نحو ممکن انجام بپذیرد. در کنار این دو لنز یک فلاش LED تک‌رنگ قرار گرفته که در زمان‌هایی که با کمبود نور مواجه می‌‌شوید، حسابی به‌ کارتان می‌آید.

دوربین دوگانه نوا 2 پلاس


عکاسی پرتره، حرفه‌ای‌ در حد DSLR

اما لنز دوم این گوشی که به‌صورت تله‌فوتو بوده با اضافه کردن زوم اپتیکال ( بزرگ‌نمایی دو برابر) به شما در گرفتن عکس‌های پرتره کمک می‌کند. در واقع یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبت نوا 2 پلاس، وجود عکاسی پرتره حرفه‌ای است. با فعال کردن مود پرتره می‌‌توانید عکس‌های حرفه‌ای با حالت بوکه بگیرید. افکت بوکه ایجاد شده به‌لطف استفاده از دو لنز، بسیار طبیعی و دل‌نشین بوده و کیفیت خروجی تصاویر، کاملا راضی‌کننده است. در این حالت شما می‌توانید گشودگی دیافراگم را برای گرفتن یک پرتره ایده‌آل تغییر دهید که تاثیر مثبتی بر روی تصویر خواهد گذاشت.

یکی از فناوری‌های موجود در دوربین نوا 2 پلاس، قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره بوده که در هنگام ثبت تصاویر بوکه، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی آن‌ها می‌گذارد. هواوی از این الگوریتم خاص برای دوربین سلفی هم بهره برده تا بتواند با سرعت بالا و کیفیت مناسب، چهره‌ فرد را تشخیص دهد. در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر پرتره ثبت شده با این گوشی را مشاهده کنید.


همه چیز حاضر، آماده و در دسترس

برای راه‌اندازی دوربین، نیازی به باز کردن قفل گوشی نیست و خیلی راحت می‌توانید از صفحه لاک اسکرین، بر روی آیکون دوربین سوایپ کنید. با باز شدن برنامه دوربین، یک رابط کاربری ساده اما حرفه‌ای به چشم می‌آید که سمت راست آن سوییچ به ویدیو، دکمه عکس‌برداری و دسترسی به گالری قرار گرفته است. در سمت چپ رابط هم می‌توانید به دوربین سلفی، عکس‌برداری زنده، حالت پرتره و فعال‌سازی فلاش دسترسی داشته باشید.

عکاسی در حالت اتوماتیک توسط نوا 2 پلاس خیلی سریع انجام می‌گیرد، به‌طوری که تنها در کسری از ثانیه با فشردن دکمه شاتر، عکس شما ثبت و پردازش خواهد شد. خیلی راحت می‌توان گفت سرعت عملکرد عکاسی نوا 2 پلاس با گوشی‌های پرچمدار روز مثل گلکسی S8 برابری می‌کند. سرعت بالای فوکوس هم یکی از عواملی است که سرعت فرآیند عکاسی با نوا 2 پلاس را بالا می‌برد. در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده با این گوشی هستید:

دوربین دوگانه نوا 2 پلاس


مودهای عکاسی مختلف

طبق معمول در گوشی‌های هواوی با سوایپ به سمت راست، شاهد تعداد زیادی از مود‌های عکاسی و فیلمبرداری هستید. از طرفی هم برای دسترسی به تنظیمات بیشتر و حرفه‌ای‌تر همچون تغییر رزولوشن‌ و یا ایجاد خطوط راهنما، باید به سمت چپ سوایپ کنید.

عکاسی حرفه‌ای یا همان Pro هم که این روزها بسیار بیش‌تر از قبل مورد استقبال کاربران قرار گرفته، از قسمت مود‌های عکاسی در دسترس بوده و با انتخاب آن، می‌توانید کنترل بیشتری بر روی تنظیمات حرفه‌ای دوربین داشته باشید. تغییر ایزو، سرعت شاتر، میزان نور سفید، نحوه نوردهی، غلظت رنگ و تنظیم دستی فوکوس از جمله تنظیماتی هستند که تجربه کار با یک دوربین حرفه‌ای در حد DSLR را به شما القا می‌کنند. جالب است بدانید که آی‌فون 7 پلاس با قیمتی در حدود دو برابر نوا 2 پلاس، از تنظیمات حرفه‌ای بخش دوربین پشتیبانی نمی‌کند و باید به همان عکاسی معمولی در حالت اتوماتیک راضی باشید.

نکته جذاب دیگری که در قسمت مود‌های عکاسی این گوشی به چشم می‌آید، بخش فیلم‌برداری حرفه‌ای یا همان Pro بوده که تنظیمات بیشتری را برای کنترل کیفیت حین فیلم‌برداری، در اختیارتان قرار می‌دهد.

مود‌های مختلف دیگر مثل عکاسی در شب، ایجاد رد نور در تصویر، فیلم‌برداری صحنه آهسته، اسکن اسناد و چند مورد دیگر در این قسمت موجود بوده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گزینه خاصی هم با عنوان More در لیست مود‌ها قرار داشته که با کلیک بر روی آن می‌توانید مودهای عکاسی بیشتری مثل عکاسی از غذا را دانلود و به لیست مود‌های دیگر بیفزایید.

با سوایپ کردن رابط به سمت چپ، تنظیمات اصلی‌ در دسترس کاربر قرار می‌گیرد. در این قسمت شما می‌توانید تنظیم کنید تا با گفتن کلمه Cheese، لبخند زدن یا لمس صفحه، عکس گرفته شود. همچنین عکاسی با استفاده از سنسور اثر انگشت هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که خیلی خاص و کاربردی است و از آن می‌توانید به‌عنوان دکمه شاتر استفاده کنید.

یکی دیگه از نکات مثبتی که می‌توانیم در این بخش به آن اشاره کنیم، ذخیره‌سازی تصاویر با فرمت RAW بوده که برای عکاسان حرفه‌ای واقعا مورد نیاز و کاربردی است. در این بین می‌‌‌توان به ثبت تصاویر زنده (Live) اشاره نمود؛ موردی که پیش‌تر در آی‌فون‌های اپل دیده بودیم.


فیلم‌برداری با تنظیمات دستی

فیلم‌برداری در نوا 2 پلاس با رزولوشن فول‌اچ‌دی انجام می‌گیرد و می‌توانید از ویژگی‌های مختلفی مثل دنبال کردن سوژه فوکوس شده و تنظیمات دستی دوربین در آن استفاده کنید. تنظیمات دستی مربوط به دوربین، شامل نحوه نوردهی، میزان نور سفید، غلظت رنگ و تنظیم دستی فوکوس می‌شوند. چنین بخشی برای تنظیم دستی فیلم‌برداری در کم‌تر گوشی بالارده‌ یا حتی پرچم‌داری دیده می‌شود و از این لحاظ نوا 2 پلاس عالی عمل کرده است. فیلم‌برداری تایم‌لپس و صحنه آهسته هم از دیگر مواردی هستند که در این بخش مشاهده می‌شوند.


جمع‌بندی

در آخر برای جمع‌بندی باید به شما بگوییم، نوا 2 پلاس باوجود این‌که یک پرچم‌دار نیست، اما دوربینی در حد پرچم‌داران روز را در خود جای داده است. اگر بخواهیم رقیبی برای این گوشی در دوربین اصلی نام ببریم، آی‌فون 7 پلاس مناسب‌ترین گزینه است. در همه بخش‌ها، نوا 2 پلاس از نظر کیفیت و قابلیت، به‌خوبی با این محصول گران قیمت اپل رقابت می‌کند. البته این را در نظر بگیرید که برای خرید آی‌فون 7 پلاس، باید بیشتر از 2 برابر نوا 2 پلاس هزینه کنید!

دوربین دوگانه نوا 2 پلاس

در ادامه شما را به تماشای بررسی ویدیویی دوربین دوگانه گوشی نوا 2 پلاس دعوت می‌کنیم.

5 در مورد “بررسی ویدیویی دوربین دوگانه نوا 2 پلاس هواوی”

  1. با سلام
    من به تازگی این گوشیرو خریدم
    چیزایی که درباره دوربینش گفتید درسته
    ولی عکس برداری از دور انجام بشه توی زوم کیفیت عکس بسیار افتضاح میشه در صورتیکه توی گوشی های دیگه اینجوری نیست
    در‌ کل دوربینش توی زوم کم میاره????

  2. سلام دوستان من به تازگی گوشی خریدم برام ی مشکلی ی سوال پیش اومده شما وقتی دوربین پشتی استفاده میکنید انگشت بزارید روی ی لنز متوجه میشید که فقط ی دوربین کار میکنه برای شما هم هنمطور هست

  3. واقعا گوشی زیباییه.
    یکم منو یاد 7 پلاس آیفون میندازه شاید اگه شبیهش نبود بهتر بود
    خیلی دوست دارم دوربینشو تست کنم

  4. هواوی تو دوربین واقعنی پیشرفت خوبی کرده . من خودم یه دونه پی۹ دارم و عکس وقتی باهاش میگیرم همه حسابی تعجب میکنن . بررسی خیلی خوب و کاملی بود و بسیاااار ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH