اپل موتور جستجوی پیش‌فرض سیری و اسپات‌لایت را از بینگ به گوگل تغییر داد

تا چندی پیش اپل برای جستجوهای انجام شده توسط سیری در آی‌فون و اسپات‌لایت در مک از موتور جستجوی بینگ استفاده می‌کرد. با این حال این کمپانی به‌تازگی تایید کرده که از این به بعد کاربران سیری و اسپات لایت برای جستجو به‌صورت پیش‌فرض از موتور جستجوی گوگل استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر در مرورگرهای سافاری موجود در آی‌فون و مک به‌صورت پیش‌فرض از گوگل به عنوان موتور جستجو استفاده می‌شود. البته این موضوع بدان معنا نیست که اپل علاقه‌مند به استفاده از خدمات گوگل است، بلکه گوگل سالانه میلیاردها دلار را صرف این موضوع می‌کند. در حقیقت علت اصلی تغییر اخیر هماهنگی بیش‌تر میان محصولات اپل بوده است.

در بیانیه این شرکت آمده که هدف اصلی از تغییر موتور جستجو در سیری و اسپات لایت، دریافت نتایج هماهنگ با سافاری است. هم‌چنین این کمپانی اعلام کرده با کمک گوگل و مایکروسافت بهترین تجربه ممکن را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اپل همین چند روز پیش به‌روزرسانی iOS 11 و macOS High Sierra را برای کاربران خود منتشر کرد.

برخلاف این تغییر، سیری و اسپات لایت هنوز هم برای جستجوی تصاویر از موتور جستجوی بینگ استفاده می‌کنند. با این حال مشخص نیست که این موضوع نیز دستخوش تغییر خواهد شد و یا همکاری اپل و مایکروسافت حداقل در این بخش ادامه پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH