هر آنچه که باید درباره سخت‌افزار غول جدید هواوی، میت 10 بدانید!

میت 10 یکی از جدیدترین تولیدات هواوی بوده که با مشخصاتی عالی و به‌روز معرفی گردید تا رقیبی قدرت‌مند برای سایر تلفن‌های هوشمند موجود در بازار باشد. اما میت 10 نه‌تنها می‌تواند با سایر هم‌رده‌های خودش در بخش‌های مختلف از جمله سخت‌افزار رقابت کند، بلکه با نوآوری‌های کاربردی مانند هوش مصنوعی، قادر است تا حتی یک پله بالاتر از سایرین قرار بگیرد.

اما در این مطلب به یکی از نقاط قوت میت 10، یعنی بخش سخت‌افزاری آن می‌پردازیم و شما را با قسمت‌های مختلفش بیشتر آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

با مشخصات سخت‌افزاری میت 10 بیشتر آشنا شوید

هواوی از همان ابتدا توانایی خودش را در ساخت چیپ‌ست‌های قدرت‌مند کایرین با بهره‌گیری آن‌ها در تلفن‌های هوشمند، نشان داده بود. با گذشت زمان روز‌به‌روز شاهد پیشرفت این کمپانی در این زمینه بودیم و تراشه‌های کایرین با بهبود‌های فراوانی بر روی تولیدات هواوی قرار می‌گرفتند.

هواوی برای میت 10 هم از جدیدترین چیپ‌ست خودش، کایرین 970 بهره گرفته است. یکی از ویژگی‌های بارز این چیپست NPU یا همان واحد پردازش عصبی بوده که باعث شده تا شاهد هوش مصنوعی قدرت‌مندی در گوشی میت 10 باشیم.

پردازنده موجود در این گوشی از نوع 8 هسته‌ای بوده که 4 هسته آن سرعت 2.4 گیگاهرتز و معماری Cortex-A73 و 4تای دیگر، سرعتی معادل 1.8 گیگاهرتز و معماری Cortex-A53 دارند.

برای بخش گرافیکی هم شاهد Mali-G72 MP12 در میت 10 هستیم که با پردازنده اصلی دستگاه، ترکیب قدرت‌مندی را ایجاد کرده است.

در بخش حافظه برای میت 10 شاهد رم با ظرفیت 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایتی هستیم. البته نکته مثبت این‌جاست که اگر این میزان از حافظه داخلی برای‌تان کافی نبود، می‌توانید با استفاده از حافظه‌ خارجی micro SD، آن را تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

همه این بخش‌های سخت‌افزاری در کنار اندروید 8، بهترین عملکرد در یک گوشی هوشمند را به کاربر ارایه خواهند داد.

NPU یا همان واحد پردازش عصبی را بیشتر بشناسید

NPU در واقع مخفف neural processing unit و به معنای واحد پردازش عصبی است که می‌توان گفت مانند همان CPU بوده که به‌عنوان مغز در کامپیوترها و دستگاه‌های از این قبیل قرار می‌گیرد؛ اما چیزی که NPU را نسبت به CPU خاص کرده، توانایی در رشد و یادگیری است که در واقع این رشد و یادگیری همان هوش مصنوعی در یک دستگاه الکترونیکی را ایجاد می‌کند.

واقعیت عملکرد CPU و GPU به این‌صورت بوده که داده‌ها را به‌صورت مرحله‌ای و بدون توجه به عوامل دیگر، پردازش می‌کنند. برای مثال اگر A اتفاق بیفتد، پس از آن B اتفاق خواهد افتاد. اما NPU شباهت زیادی به مغز انسان‌ها دارد و می‌تواند در یک لحظه A و B را باهم پردازش کند و نیازی به طی کردن مرحله‌ای نخواهد داشت.

اما اصلی‌ترین فایده این واحد پردازش عصبی در افزایش سرعت عملکرد کلی دستگاه و بازدهی بیشترآن خواهد بود؛ به‌طوری که در عمل و کاربری با آن تجربه‌ عالی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

NPU در بخش دوربین کاربرد زیادی دارد و کمک می‌کند تا به‌صورت خودکار وضعیت و نوع سوژه تشخیص داده شود و تنظیماتی که برای سوژه در شرایط نوری خاصش لازم است، اعمال گردند. برای مثال، اگر لنز را سمت بشقاب غذا ببرید، میت 10 می‌داند که شما در حال عکاسی از غذا هستید، پس غلظت رنگ‌ را کمی‌ بیشتر کرده و سعی می‌کند تا فوکوس را بر روی محتوای داخل بشقاب حفظ نماید.

عملکرد سخت‌افزاری میت 10 در واقعیت چگونه است؟

همان‌طور که تا الان متوجه شده‌اید، میت از نظر سخت‌افزار حداقل بر روی کاغذ یکی از قدرت‌مندترین‌هاست؛ اما در واقعیت و حین تجربه کاربری وضعیتش چگونه است؟

باید به شما بگوییم میت 10 در عمل هم عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و کوچک‌ترین کندی در آن دیده نمی‌شود. این عملکرد فوق‌العاده نه تنها در رابط کاربری گوشی، بلکه در بخش‌های دیگر مانند دوربین نیز خودش را نشان می‌دهد.

در همین زمینه، میت 10 را کنار پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی S8 قرار دادیم و سرعت باز شدن اپ‌های مختلف و همچنین مولتی‌تسکینگ را در هر دو گوشی تست کردیم. در این فرآیند متوجه سریع‌تر بودن میت 10 نسبت به گلکسی S8 شدیم، به‌طوری که در برخی مراحل اختلاف سرعت بسیار زیاد بود. پیشنهاد می‌کنم مقایسه کلی این گوشی با گلکسی نوت 8 سامسونگ را هم از این لینک دنبال کنید.

عملکرد سریع‌تر میت 10 نسبت به گلکسی S8 در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در دوربین، می‌تواند دلیلی بر تاثیر مثبت NPU بر روی قسمت‌های مختلف این گوشی هوشمند باشد.

یکی دیگر از تاثیرات NPU در این زمینه، کند نشدن گوشی با گذشت زمان است. همان‌طور که مطلع هستید اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی با این مورد منفی که کارایی گوشی بعد از چند سال کم می‌شود، مورد اعتراض قرار می‌گیرند که البته در میت 10 به‌لطف هوش مصنوعی چنین چیزی رخ نمی‌دهد و از سرعت و کارایی گوشی شما کاسته نخواهد شد.

عملکرد سخت‌افزاری میت 10 باتوجه به بنچ‌مارک‌ها چگونه است؟

شاید از آن دسته افرادی باشید که به اعداد و ارقام به‌دست آمده در بنچمارک‌ها اعتماد دارید. اما حتما می‌دانید گاهی تجربه کاربری گوشی در واقعیت با آنچه این آزمایش‌ها اعلام می‌کنند، فاصله خواهد داشت.

در ادامه نظر شما را به نتایج به‌دست آمده توسط این برنامه‌های بنچمارک‌گیری جلب می‌کنیم:

خوشبختانه میت 10 در این زمینه هم قدرتش را به رقبا نشان داده و با به‌دست آوردن امتیازهایی بالا در نرم‌افزارهای بنچمارک‌گیری مختلف، توانسته در اکثر مقایسه‌ها بهترین جایگاه را به‌دست بیاورد. پس می‌توان گفت قدرت سخت‌افزاری بالای این گوشی هم در بنچمارک و هم در واقعیت به وضوح قابل درک است.

همان طور که مشاهده می‌کنید سخت‌افزار میت 10 در بنچمارک‌های مختلف قدرت‌مند ظاهر شده و در بیشتر موارد از رقبای خود مانند گلکسی S8 پلاس و نوت 8 پیشی گرفته است.

در آخر باید به اطلاع‌تان برسانیم که با این سخت‌افزار قدرت‌مند در کنار هوش مصنوعی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را بر روی گوشی خود اجرا کنید و هیچ نگرانی در این زمینه نخواهید داشت.

میت 10 به‌ راحتی می‌تواند انتخاب کاربران سخت‌پسند از میان همه پرچمداران امسال باشد؛ چراکه در همه زمینه‌ها و به‌خصوص بخش سخت‌افزاری، فوق‌العاده است.

7 در مورد “هر آنچه که باید درباره سخت‌افزار غول جدید هواوی، میت 10 بدانید!”

  1. با داشتن دو عدد هواوی دیگر هیچ گاه هواوی نخواهم خرید. به معنای دقیق کلمه جنس بنجل چینی است. در ضمن طبق بنچ مارک های خودتان ففط در دو ازمایش از شش تا قوی تر از گلکسی نوت ظاهر شده نه در اکثرشان. لطفا خلط واقعیت نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH