بررسی ویدئویی دوربین دوگانه هواوی میت 10

چندی پیش بررسی تخصصی هواوی میت 10 را انجام دادیم و به‌صورت ویدئویی نیز این پرچم‌دار جدید هواوی را به شما معرفی کردیم. حال در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت تخصصی، دوربین دوگانه آن که دارای امکانات پرشماری است، به زیر ذره‌بین ببریم و با توانایی‌های آن آشنا شویم.

هواوی برای میت 10 با همکاری لایکا دوربین دوگانه خاص و قدرتمندی را تدارک دیده که دوربین اصلی آن 12 مگاپیکسلی و دوربین دوم 20 مگاپیکسلی است. با این تفاوت که دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال مجهز است اما دوربین دوم فاقد چنین ویژگی بوده و تنها می‌تواند به صورت سیاه و سفید جهان پیرامون خودش را ببیند.

گشودگی دیافراگم دوربین میت 10 به میزان f/1.6 رسیده که می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند، در نتیجه شما قادر هستید تا در محیط‌های تاریک تصاویر روشن و واضحی را به ثبت برسانید. هواوی با ترکیب 4 سیستم فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص عمق و کنتراست کاری کرده تا پرچمدار جدیدش یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.

این کمپانی چینی در میت 10 برای نخستین بار از موتور پردازش تصویر اختصاصی خودش بهره گرفته است. این ویژگی به همراه واحد پردازش عصبی پردازنده کمک می‌کنند تا تصاویر با سرعت بهتری پردازش شده و همچنین نویز کمتری را شاهد باشیم. علاوه بر این‌ها، NPU در چیپست گوشی می‌تواند به میت 10 کمک کند تا 14 حالت مختلف تصویر را تشخیص داده و شرایط را متناسب با آن تغییر دهد.

به عنوان مثال هنگام عکاسی از چهره، گیاه، حیوانات، غذا و… دوربین با تشخیص درست آن‌ها تصاویر متفاوت‌تری را نسبت به سایر گوشی‌های بازار به ثبت می‌رساند. تشخیص محیط نیز توسط یک آیکون در بخش زیرین رابط کاربری به نمایش در می‌آید. ویژگی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی دیده بودیم!

دوربین دوم علاوه بر ثبت تصاویر سیاه و سفید، می‌تواند تا زوم دوبرابری بدون افت کیفیت را به گوشی بیفزاید. همچنین امکان تصویر برداری پرتره نیز به کمک همین دوربین به گوشی اضافه شده تا تصاویری خاص همچون دوربین‌های DSLR بگیرید. این ویژگی مرز بین سوژه و بک‌گراند را نسبتا خوب تشخیص می‌دهد اما در مقایسه با برخی محصولات در رده پایین‌تری قرار گرفته و تصویر مصنوعی‌تر به نظر می‌رسد. احتمال زیاد با آپدیت‌های بعدی، عملکرد دوربین در چنین بخشی، بهبود پیدا کند.

5 در مورد “بررسی ویدئویی دوربین دوگانه هواوی میت 10”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH