با قدرت سخت‌افزاری آنر 9 بیشتر آشنا شوید!

سری‌های آنر هواوی همیشه با داشتن ویژگی‌های جذاب هم از نظر طراحی و هم از نظر سخت‌افزاری، یکی از موفق‌ترین‌ تلفن‌های هوشمند بازار بوده‌اند. آنر 9 یکی از جدیدترین تولیدات هواوی، با همین ویژگی‌های جذاب، معرفی و به بازار عرضه شده است. در این مطلب می‌خواهیم به قدرت سخت‌افزاری آنر 9 بپردازیم و عملکرد آن را در واقعیت مورد بررسی قرار دهیم . همراه ما باشید.

مشخصات سخت‌افزاری آنر 9

آنر 9 از چیپست ساخته هواوی با مدل کایرین 960 بهره می‌برد. بر روی این چیپست یک پردازشگر 8 هسته‌ای با فناوری 16 نانومتری قرار گرفته است. از این 8 هسته موجود، 4 هسته با معماری Cortex-A73 و سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر با معماری Cortex-A53 و سرعت 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این‌ها موجود بودن با رم‌های 4 و 6 گیگابایت و حافظه‌های داخلی 64 و 128 گیگابایت دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری آنر 9 در این بخش هستند. خوشبختانه باوجود درگاه micro SD می‌توانید حافظه دستگاه را تا 256 گیگابایت افزایش دهید.

هواوی از پردازشگر گرافیکی Mali-G71 MP8 برای این گوشی استفاده کرده که در کنار پردازنده اصلی دستگاه، عملکرد فوق‌‌العاده‌ای خواهد داشت.

باتوجه به این مشخصات سخت‌افزاری می‌توان متوجه بهبود قدرت آنر 9 نسبت به نسل قبل و توانایی سخت‌افزاری بالای این گوشی باتوجه به رده آن شد.

عملکرد آنر 9 در استفاده روزانه

رابط کاربری، مالتی تسکینگ

در این بخش می‌خواهیم بدانیم که عملکرد آنر 9 در طی استفاده معمولی و با نصب اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم، چگونه است. دقت کنید آنر 9 مورد بررسی در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان، مدل 128 گیگابایتی با 6 گیگبایت رم بوده است.

رابط کاربری EMIUI 5.1 با اندروید 7.0 هماهنگی بسیار خوبی داشته و در کنار هم عملکرد روانی را به کاربر ارایه خواهند کرد. EMIUI باوجود قابلیت‌های فراوانی که نسبت به سایر رابط‌های کاربری دارد، در آنر 9 سرعت بسیار بالایی داشته که دلیلش می‌تواند سبک بودن آن و قدرت سخت‌افزاری مناسب گوشی باشد.

بدون شک تلگرام را می‌توان تنها اپلیکیشنی نامید که کاربران ایرانی بلافاصله پس از خرید گوشی، بر روی دستگاه نصب می‌کنند؛ به همین دلیل هم این پیام‌رسان محبوب برای کاربران اهمیت زیادی دارد. اپلیکیشنی که بعد از استفاده زیاد با ایجاد کش و فایل‌های دیتا در حافظه داخلی، نیازش به قدرت و مدیریت پردازنده بیشتر خواهد شد و البته در آنر 9 به‌خوبی فعالیتش را انجام می‌دهد. خوشبختانه آنر 9 در اجرا، باز بودن در پس‌زمینه و همچنین مالتی تسکینگ تلگرام هیچ مشکلی نداشته و در طی گذشت زمان، افزایش کش داده‌ها باعث کاهش سرعت عملکرد آن نمی‌شود.

بعد از تلگرام سراغ اینستاگرام می‌رویم. اپلیکیشن این شبکه اجتماعی هم طرفداران زیادی بین کاربران دارد؛ از همین رو سرعت و عملکرد آن می‌تواند برای کاربران بسیار مهم تلقی گردد. عملکرد این اپ را هنگام بارگذاری پست‌ها، استوری‌ها، تماشای لایو و آپلود ویدیو و تصویر (بدون در نظر گرفتن کیفیت اینترنت) در آنر 9 بررسی کردیم و عملکرد روانی را شاهد بودیم. این عملکرد خوب با مقایسه به‌طور هم‌زمان در کنار گوشی‌های قدرت‌مند دیگری مانند S8 بیشتر خودش را نشان می‌داد.

PicsArt یکی از اپ‌های محبوب در زمینه ویرایش تصاویر است که قابلیت‌های فراوانی را در این زمینه به کاربر ارایه می‌دهد. این اپلیکیشن نسبتا سنگین بوده و با حجم بالای خود در حین ویرایش تصویر و عملیات ذخیره‌سازی تصاویر ویرایش شده، پردازنده دستگاه و رم را به چالش خواهد کشید. PicsArt را بر روی آنر 9 نصب کردیم و با ویرایش چند تصویر، سرعت و عملکردش را مورد بررسی قرار دادیم. این اپ هم به لطف پردازنده قدر‌ت‌مند آنر 9، با سرعت بالا اجرا شد و با فعالیت در بخش‌های مختلف، ضعفی در سرعت و عملکردش مشاهده نگردید.

اپ‌های مختلفی مانند JetAudio، گوگل کروم، ES File Explorer و… را بر روی آنر 9 نصب و تست کردیم و خوشبختانه همه با سرعت بالا فعالیت‌شان را انجام دادند. این وضعیت در هنگام مالتی تسکینگ بین اپ‌های مختلف هم صادق است.

گیمینگ

برای این‌که سخت‌افزار آنر 9 را بیشتر به چالش بکشیم، سراغ اجرای تعدادی بازی سه‌بعدی با گرافیک بالا رفتیم و یکی یکی آن‌‌ها را اجرا کردیم.

بازی‌هایی مانند Subway Surf ،Tample Run 2 و Spider-Man به‌دلیل سرعت بالا در محیط بازی نیاز به رندر شدن سریع گرافیک دارند و کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه باعث مشاهده لگ و افت فریم در بازی خواهد شد. البته این افت فریم شاید به‌راحتی قابل تشخیص نباشد. هر سه بازی در آنر 9 به‌خوبی اجرا شدند و در محیط بازی هیچ لگ و افت فریمی دیده نشد.

بازی بعدی که در آنر 9 اجرا کردیم، آسفالت نیترو بوده که به نسبت بازی‌های قبلی، سنگین‌تر و گرافیکی‌تر است. اجرای این بازی هم با موفقیت در آنر به انجام رسید و هیچ مورد منفی مانند افت فریم در آن مشاهده نشد.

Need For Speed No Limits یکی از سنگین‌ترین بازی‌های موجود برای اندروید است که همراه با دیتای یک گیگابایتی قابل اجرا خواهد بود. این بازی با گرافیک عالی و گیم‌پلی حرفه‌ای، نیاز به یک سخت‌‌افزار قدرت‌مند برای اجرای بی‌نقص دارد. باوجود قرارگیری آنر 9 در گروه بالارده‌ها، شاید انتظار اجرای روان این بازی در حد پرچم‌داران را از این گوشی نداشتیم، اما پس از نصب و اجرا، عملکرد روان و بی‌نقصی را در آن شاهد بودیم.

خوشبختانه در طی ساعاتی که این بازی‌ها را اجرا می‌کردیم، دمای کلی گوشی افزایش محسوسی نداشت و فقط حین اجرای Need For Speed No Limits در بخش میانی گوشی گرمای اندکی قابل لمس بود.

به‌طور کل اگر به‌دنبال اجرای بازی‌های گرافیکی و سنگین در گوشی‌های هوشمند هستید، حتما می‌توانید روی آنر 9 حساب باز کنید.

عملکرد آنر 9 در بنچمارک‌ها

آنر 9 با وجود این‌که یک گوشی میان‌رده به‌حساب می‌آید اما در بنچمارک‌ها پا به پای گوشی‌های پرچمداری چون ال‌جی G6 آمده است. در ادامه می‌توانید نتایج به‌دست آمده از این گوشی را در بنچمارک‌های AnTuTu و GeekBench، مشاهده کنید.

سخن پایانی

آنر 9 را می‌توان یکی از گوشی‌های بالارده با توانایی‌هایی عالی در حد پرچم‌داران، مخصوصا در بخش سخت‌افزاری دانست. قدرت بالای سخت‌افزاری آنر 9 به‌راحتی هم از مشخصات و هم در استفاده روزانه از گوشی قابل فهم است. اگر به‌دنبال یک تلفن هوشمند با قدرت بالا در بخش سخت‌افزار در کنار قیمت مناسب هستید، آنر 9 می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

نظر شما در رابطه با قدرت سخت‌افزاری آنر 9 چیست؟

7 در مورد “با قدرت سخت‌افزاری آنر 9 بیشتر آشنا شوید!”

  1. خیلی دارین زیاد از حد از این گوشی پست میذارین حداقل به جا اینکه هر دقیقه یه مطلب ازش بذارین از بقیه گوشی ها یه خبری مطلبی چیزی بذارین

  2. سلام
    ممنون از مقاله عالی شما .
    فقط یک چیزی برای من سوال هست .
    سایت همسایه میگه که Mali-G71 در گوشی های جدیدی A8 2018 سامسونگ عملکرد بسیار ضعیفی داره
    و در آسفالت 8 و … لگ داره . بعدش اینجا عنوان میشه که مشکلی با بازی های سنگین نداره . عاقا حرف کی رو باور کنیم میشه شفاف سازی کنید 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH