چیپست اسنپدراگون 670 تست شد؛ تراشه‌ای در میان پردازنده‌های پرچم‌دار و میان‌رده

اسمارت‌فون‌های میان‌رده در صورت استفاده از چیپست‌هایی نظیر اسنپدراگون 625 برای استفاده حرفه‌ای کاملا مناسب نیستند. اکنون با توجه به چیپست‌های جدیدی نظیر اسنپدراگون 660، هر ساله شاهد افزایش تمایل کاربران به خرید گوشی‌های میان‌رده هستیم. اگر به خوبی به‌خاطر داشته باشید، تراشه اسنپدراگون 660 برخی ویژگی‌های جالب را از همتایان خود در سری 800 دریافت کرده بود. این موضوع تراشه مذکور را به چیپستی جالب بدل کرد. اما این مسئله مربوط به 5 الی 6 ماه پیش است. اکنون اطلاعاتی وجود دارد که از احتمال معرفی چیپست اسنپدراگون 670 در آینده‌ای نزدیک حکایت دارند.

چیپست جدید اسنپدراگون 670 با شناسه SDM670 توسط پلتفرمی با مشخصات زیر مورد تست قرار گرفته است.

  • 4 تا 6 گیگابایت حافظه رم LPDDR4X
  • 64 گیگابایت حافظه فلش Emmc 5.1
  • صفحه نمایش WQHD
  • دوربین‌های 22.6 و 13 مگاپیکسلی

با توجه به موارد افشا شده جدید، دلایلی برای هیجان‌زدگی ما وجود خواهد داشت. با توجه به این‌که تراشه اسنپدراگون 670 جانشین چیپست 660 کمپانی کوالکام شده است، لذا اطلاعات جدید ظرفیت‌های بالقوه چیپست اسنپدراگون 670 را مشخص می‌کنند. براساس اطلاعات فاش شده توسط رولاند کوانت، این تراشه بر روی یک نمونه محصول اولیه آزمایش شده است.

این کمپانی به منظور تست توانمندی‌های بالقوه تراشه‌های جدید خود، مجموعه آزمایشاتی را بر روی آن‌ها انجام می‌دهد؛ همان‌طور که این کار امری معمول برای کلیه تولیدکنندگان تراشه‌هاست. اکنون اطلاعات مربوط به یکی از آزمایشات لو رفته است.

نمونه مورد آزمایش از نمایشگری با رزولوشن WQHD یا 2560 در 1440 پیکسل بهره می‌برد. علاوه‌بر این، براساس اطلاعات فاش شده، دستگاه تست مجهز به 6 گیگابایت رم از نوع DDR4X است. هم‌چنین به‌نظر می‌رسد که این گجت مجهز به یک دوربین 22.6 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه باشد.

این ویژگی‌ها قابل تمسخر یا سرزنش نیستند و به‌طور معمول در گوشی‌های پرچم‌دار مشاهده می‌شوند. اکنون تصور کنید که در سال 2018 چنین ویژگی‌هایی در یک گوشی میان‌رده معمول گنجانده شوند؛ آیا این موضوع هیجان‌انگیز نیست؟ اما احتمالا بایستی تا عرضه چنین تراشه‌هایی در سال 2018، مدتی منتظر بمانیم؛ چراکه هم‌اکنون حتی چیپست اسنپدراگون 660 نیز کاملا قدیمی نشده است.

5 در مورد “چیپست اسنپدراگون 670 تست شد؛ تراشه‌ای در میان پردازنده‌های پرچم‌دار و میان‌رده”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH