آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سونی در طرح رجیستری

سونی یکی دیگر از برندهایی است که در اسفند ماه سال 96 وارد طرح رجیستری و مشمول شرایط آن شد. خریداران گوشی از این برند معتبر می‌بایست پس از خرید گوشی نسبت به فعال‌سازی آن در طرح رجیستری اقدام کرده تا بتوانند از خدمات شبکه مخابراتی کشور استفاده نمایند. این برند از تاریخ 14 اسفند مشمول طرح رجیستری شده است و همه خریداران گوشی نو از این برند، ملزم به رعایت قوانین موجود در این طرح شده‌اند. در ادامه به آموزش گام به گام رجیستر کردن گوشی‌های سونی در طرح رجیستری می‌پردازیم.

به گزارش آی‌تی‌رسان، برای رجیستر کردن گوشی‌های سونی در طرح رجیستری می‌بایست شما IMEI آن را در اختیار داشته باشید. برای دسترسی به کد IMEI در سونی راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند روش معمول در این برند اشاره می‌کنیم. روش پیدا کردن این کد در گوشی‌های سونی به دو طریق است:

روش‌های دریافت و مشاهده کد IMEI در سونی برای طرح رجیستری

1- کد دستوری #06#* را در بخش شماره‌گیری وارد کنید. پس از وارد کردن این کد دستوری، کد IMEI به شما نمایش داده می‌شود. توجه نمایید که پس از وارد کردن # آخر به صورت اتوماتیک کد IMEI نمایش داده می‌شود و نیازی به کار دیگری ندارید.

2- دومین روش برای دسترسی به کد IMEI در گوشی‌های سونی شیار سیم کارت این برند موبایل است. طبق تصویر، می‌توانید این کد را ببینید.

رجیستر کردن گوشی‌های سونی

3- سومین راه برای دسترسی به کد IMEI در گوشی‌های سونی از طریق تنظیمات محصولات این برند است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • در بخش برنامه‌های موبایل خود وارد Settings شوید.
  • در صفحه باز شده About phone را پیدا کنید و آن را لمس کنید
  • گزینه Status را لمس نمایید
  • از طریق IMEI information می‌توانید کد مورد نظر را پیدا و کپی کنید.

روش رجیستر کردن گوشی‌های سونی با کد USSD

با استفاده از کد #7777* وارد سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) شوید. پس از ورود به این سامانه که با همکاری وزارت صنعت و وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده است با گزینه‌های مخلتفی روبرو می‌شوید که ابتدا برای استعلام اصالت گوشی وارد گزینه 1 شوید.

پس از وارد کردن عدد 1 سامانه از شما درخواست وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI دستگاه را می‌کند. کدی که در بخش اول این آموزش برای IMEI به دست آوردید، در کادر وارد کنید.

پس از ارسال آن طی یک پیامک اطلاعات گوشی اعم از نام، برند و مدل آن برای شما ارسال می‌شود که در صورت هماهنگی آن با شناسه وارد شده، پیامی در ابتدا مبنی بر قانونی و یا غیرقانونی بودن شناسه دستگاه ظاهر می‌گردد. در صورتی که پیام ابتدایی چیزی جز قانونی بودن شناسه دستگاه را اعلام کرد، به هیچ وجه زیر بار خرید گوشی مورد نظر نروید.( البته طبق اعلام مسئولین احتمالا بعدا روش‌هایی برای قانونی کردن استفاده از دستگاه ارایه شود)

در صورتی که استعلام درست بود، می‌بایست نسبت به فعال‌سازی آن با سیم کارت خودتان اقدام نمایید. برای این کار دوباره کد 7777 را طبق خط اول همین بخش وارد نمایید و سپس وارد قسمت دوم یعنی فعال‌سازی شوید.

در این بخش نیز ابتدا از شما کد IMEI درخواست می‌شود. پس از آن شماره موبایلی که قصد دارید گوشی با آن شناخته شود، مشخص می‌کنید و پس از آن کد فعالسازی گوشی را از فروشنده دریافت و وارد می‌نمایید. در مرحله بعدی یک تاییدیه کلی مبنی بر اینکه دستگاه با IMEI …. برای تلفن ….. ثبت خواهد شد، دریافت می‌کنید. البته توصیه می‌شود از سیم کارتی استفاده نمایید که شماره اصلی شماست و مدارک و اسناد آن را در اختیار دارید.

در صورت تایید اطلاعات می‌بایست عدد 1 را وارد کنید و ثبت نام را تکمیل نمایید. پس از آن پیامکی مبنی بر تکمیل فعال‌سازی گوشی برایتان ارسال می‌شود.

بررسی اکسپریا XA1‌ پلاس

آیا گوشی‌های کارکرده سونی نیز در طرح رجیستری نیاز به فعال‌سازی دارند؟

همان‌طور که در ابتدای این آموزش گفتیم، برند سونی از تاریخ 14 اسفند 96 مشمول طرح رجیستری شده است و گوشی‌هایی که از ساعت 00:01 این روز خریداری و فعال می‌شوند، نیازمند ثبت در طرح رجیستری هستند. دستگاه‌های خریداری شده و فعال شده قبل از این ساعت و تاریخ نیازی به رجیستر کردن در این طرح را ندارند. البته توجه نمایید لزوما باید یک تماس یا پیامک ارسالی یا دریافتی قبل از این ساعت و تاریخ وجود داشته باشد چرا که گوشی‌های فعال نشده حتی اگر یکسال قبل نیز خریداری شده باشند، مشمول این طرح هستند.
افرادی که از تاریخ اعلام شده اقدام به خرید گوشی‌های سونی می‌نمایند، در صورتیکه آن را رجیستر نکنند، صرفا یک‌ماه می‌توانند از خدمات شبکه استفاده کرده و پس از آن خدمات شبکه برای آنان قطع خواهد شد.

نکته مهمه در خرید گوشی‌های کارکرده سونی نیز این است که اگر قصد خرید گوشی در حد نو داشتید و فروشنده روشن‌بودن و فعال‌بودن سیم کارت را مبنی بر عدم نیاز به رجیستری اعلام کرد، قبول نکنید و شخصا اقدام به استعلام مشخصات گوشی نمایید. به طور مثال اگر آن فرد یک گوشی قاچاق را در تاریخ 20 اسفند خریداری کرده باشد، تا 20 فروردین امکان استفاده از شبکه مخابراتی را دارد ولی بعد از آن خدمات ارتباطی به آن دستگاه قطع خواهد شد.

آیا برای رجیستر کردن گوشی‌های سونی هزینه‌ای باید پرداخت؟

از جمله سوالاتی که معمولا کاربران و خریداران برندهای مختلف می‌پرسند این است که آیا برای رجیستر کردن گوشی‌های سونی نیاز به پرداخت هزینه هست؟ بارها شخص وزیر ارتباطات و دیگر مسئولین ذیربط از رایگان بودن این کار گفته‌اند و تاکید بر متخلف بودن افرادی نمودند که برای رجیستر کردن گوشی‌ها از مشتری درخواست هزینه می‌کنند. همان‌طور که در این آموزش مشاهده کردید، رجیستر کردن گوشی‌های سونی هزینه‌ای ندارد.
در صورتیکه در هر مرحله از رجیستر کردن گوشی‌های سونی مشکل یا سوالی داشتید، در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم.

 

بیشتر بخوانید:

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سامسونگ در طرح رجیستری

آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های آی‌فون در طرح رجیستری

12 در مورد “آموزش کامل رجیستر کردن گوشی‌های سونی در طرح رجیستری”

  1. سلام عزیزان دل امید دارم سالم باشید بنده پیمان اهل افغانستان ساکن تهران می باشد می خواستم بپر سم گوشی سونی اکسپریا 1mark 2 یا 5mark2
    بدون کارتون توی افغانستان بفروش میرسه چتوری باید رجسترش کنم میشه ا نه

    1. سعید صانعی

      سلام، شما گوشی‌ها رو باید در مبادی ورودی کشور ایران ثبت کنید و بعد در سامانه گمرک میتونید مراحل رجیستری رو تکمیل و هزینه رو پرداخت کنید

  2. محمدعلی افسری

    سلام
    گوشیهایی که مادربورد انها تعویض میشود نیاز به رجستری دارند؟ اعم از بوردهای کارکرده که کد انها بنام فرد دیگری است یا بوردهای نو و جدید
    نحوه انتقال کد قبلی روی بورد جدید چگونه است؟ باسپاس

  3. با سلام.سال 92 یه گوشی سونیz خریدم دوسه سال ازش استفاده کردم بعدش گذاشتمش خونه وتا الان خاموش بوده،الان روشنش کردم اما سیم کارت رو اجرا نمیکنه یعنی کار نمیکنه،بردم نشونم دادم میگن طرح رجیستری شاملش شده،از دوستان کسی راهنماییم میکنه که باید چکارکنم؟

    1
    4
  4. سلام من ی گوشی دارم حدود چند ماهه ک خاموشه ولی الان روشنش کردم و از سامانه همتا برام پیام میاد ک ” گوشی شما در سامانه همتا ثبت نشده” کارتونش هم نمیدونم کجا هست کارتی…بعنوان کارت گارانتی هم ندارم ک کد فعال سازی 6 رقمی داشته باشه برا فعال سازیش باید چیکار کنم ؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید…..

    3
    7
  5. سلام خدا قوت،بنده قبل از اجرای طرح رجیستری یک دستگاه z5premium نو بدون گارانتی و دوسیم کارت خریداری کردم که از همان روز اول سیم کارتم رو در اسلت سیم اول جا گذاشتم و با اسلت دوم کاری نداشتم تا اینکه امروز سیم کارتم را در ایالت دوم گذاشتم و پیامی دریافت کردم که تا 1397/02/29میتونم از سرویس های مخابراتی استفاده کنم الان من باید چیکار کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کامل بکنید.

    2
    3
  6. آدم هایی که در مورد سونی بد گویی میکنند قطعا بیسواد هستند و البته تازه به دوران رسیده 🙂 قدمت و کیفیت بروز بودن تکنولوژی چیزیه که حالا حالا ها سامی و سیب گاز زده باید دنبالش بدوند . برای مثال امکانات گوشی های سال 2016 سونی را در گوشی های سال 2017 و 2018 بقیه کمپانی ها میبینید . پس زیاد به سینه نزنید برند های کپی پیست راااااااا.. التماس تفکر . :)شئهمثط

    2
    9

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH