گوگل تا سال 2019 موزیک‌پلی را تعطیل و ریمیکس یوتیوب را جایگزین آن می‌کند

آیا چیزی از شایعه ریمکیس (Remix) یوتیوب را به خاطر دارید؟ سرویس پخش موزیکی که گفته می‌شود گوگل با آوردنش قصد دارد تا سرویس موسیقی اپل (Apple Music) و رسانه موسیقی اسپاتیفای (Spotify) را به چالش بکشد!

گوگل

خب این طور به نظر می‌رسد که گوگل، مالک یوتیوب، فکر‌های زیادی برای بزرگ‌ترین سایت اشتراک‌گذاری ویدیوی دنیا در سر دارد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط Droid-life و یک منبع معتبر دیگر، قرار است سرویس ریمیکس، تا پایان سال 2018 جایگزین موزیک پلی گوگل (Google Play Music ) شود. البته در حال حاضر به طور دقیق مشخص نیست که این سرویس جدید چه زمانی در دسترس قرار خواهد گرفت. ولی گفته شده است که کاربران موزیک‌پلی گوگل هیچ حق انتخابی نخواهند داشت و تمامی آنها ناچارا باید به سرویس ریمیکس کوچ کنند!

گوگل از هم‌اکنون نیز قرارداد‌هایی را با برند‌ها و توزیع کنند‌گان بزرگ موسیقی در دنیا، برای آماده سازی مقدمات راه‌اندازی ریمیکس به امضا رسانده است. هر چند همین حالا نیز بانک اطلاعاتی موزیک‌پلی بیش از 40 میلیون آهنگ، گنجینه قدرتمندی برای شروع طوفانی ریمیکس محسوب می‌شود. همچنین رسما اعلام شده است که سرویس ریمیکس از لیست عظیم موسیقی یوتیوب نیز بهره خواهد برد و بسیاری از (نه تماما) ویژگی‌های موجود در موزیک‌پلی کنونی از جمله لیست پخش هوشمند را نیز به همراه خود عرضه خواهد کرد.

شاید بتوان اینطور گفت که ریمکس در حقیقت یک آپگرید بزرگ از موزیک‌پلی گوگل محسوب می‌شود. هر چند کاربران دوستدار موزیک‌پلی همیشه خاطره آن را در یاد خواهند داشت. به‌علاوه لازم به ذکر است که گوگل هیچ تمایلی برای ارایه هم‌زمان دو سرویس پخش موزیک ندارد، حتی اگر یکی از محصولات جدید آینده تحت برند گوگل نباشد. با تمام این صحبت‌ها همه امیدواریم که ریمیکس یوتیوب بسیار بهتر از موزیک‌پلی باشد که هم اکنون نیز سرویس بسیار قدرتمند و خوبی محسوب می‌شود.

2 در مورد “گوگل تا سال 2019 موزیک‌پلی را تعطیل و ریمیکس یوتیوب را جایگزین آن می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH