سامسونگ Gear S2 در نمایشگاه IFA معرفی شد

untitled

رویداد خبری سامسونگ در IFA امسال به‌پایان رسید و برخلاف انتظار، بسیاری با ساعت‌های جدید سامسونگ یعنی Gear S2 و Gear S2 کلاسیک، تحت تاثیر قرار گرفتند. در ادامه، به‌بررسی اولیه Gear S2 می‌پردازیم. با آی‌تی‌رسان، همراه باشید.

طراحی:

Samsung-Gear-S2-hands-on

Gear S2 در بین نمونه‌های مشابه، بهترین طراحی را دارد. این فقط، یک اغراق نیست چراکه اگر آن را در دست بگیرید، با ظاهر تخیلی آن هیپنوتیزم خواهید شد. واقعا، به‌نظر می‌رسد طراحی ساعت‌مچی هوشمند سامسونگ از آینده آمده است؛ طراحی زیبا و ظاهر مینیمالیستی آن در مچ دست، احساس بسیار خوبی را به‌شما منتقل خواهد کرد.

ظاهر گرد و اندازه مناسب Gear S2، باعث می‌شود تا اندازه آن برروی مچ‌دستان شما مناسب به‌نظر برسد و از بزرگ‌ دیده‌شدن آن، جلوگیری نماید. این برای سامسونگ، یک پیروزی محسوب می‌شود زیرا در طراحی Gear S2 تقلیدی صورت نگرفته است! مشابه آنچه که سامسونگ با طراحی سری گلکسی S6 خود انجام داد، Gear S2 در بین محصولات سامسونگ، یک هنجار شکن به‌حساب می‌آید.

Gear S2، می‌تواند برروی مچ‌دست بسیاری از کاربران محکم بسته شود اما اگر مچ‌دست کوچکی دارید، به‌نظر می‌رسد که بندهای این ساعت، شما را با مشکل مواجه نماید. جنس بندها از مواد الاستومر لاستیک است؛ اگرچه استفاده از این نوع بند، باعث تمیز ماندن آن خواهد شد اما نمی‌تواند حس یک ساعت لوکس را به شما القا نماید.

در کناره این ساعت، دو دکمه برای بازگشت و بازگشت به‌منوی اصلی قرار گرفته است. هم‌چنین یک سنسور ضربان قلب در زیر Gear S2 وجود دارد که می‌تواند تعداد ضربان قلب شما را اندازه‌گیری نماید.

قاب چرخان

untitled

تاکنون، بسیاری از ساعت‌های‌مچی‌ هوشمند به نمایشگر لمسی برای ناوبری، وابسته‌ بوده‌اند. کمپانی اپل، راه‌دیگری را برای تعامل و حرکت با معرفی آی‌واچ معرفی کرد. حال، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ توانسته با معرفی یک ایده فوق‌العاده، خود را از رقبا تمایز دهد. سامسونگ در Gear S2 از یک قاب چرخان در اطراف نمایشگر، برای جابه‌جایی در محیط این ساعت مچی استفاده کرده است. البته این به این معنی نیست که نمایشگر لمسی در Gear S2 وجود ندارد بلکه با معرفی این ایده تازه، اهمیت نمایشگر لمسی Gear S2 کم‌رنگ‌تر خواهد شد. لازم‌ به‌ذکر است که می‌توانید این قاب گردان را در جهت ساعت‌گرد و پادساعت‌گرد بچرخانید.

نمایشگر

Samsung-Gear-S2-interface (2)

Gear S2 از یک نمایشگر سوپر آمولد 1.2 اینچی مدور با رزولوشن 360 در 360 پیکسل استفاده می‌کند که از نظر اندازه نمایشگر، نسبت به دیگر ساعت‌های مچی‌هوشمند گرد کمی عجیب است. برای مثال، نسخه بزرگ‌تر موتو 360 موتورولا با یک نمایشگر 1.56 اینچی و ساعت‌مچی هواوی واچ با یک نمایشگر 1.4 اینچی معرفی شده است. با این‌حال، سایز نمایشگر بسیار مناسب بوده و از این بابت ایرادی به Gear S2 وارد نیست.

باتوجه به نمایشگر سوپرآمولد آن، Gear S2 در نمایش رنگ‌های سیاه بسیار خوب عمل می‌کند و حتی ممکن است بعضی اوقات، اشتباها ساعت‌مچی هوشمند Gear S2 را با یک ساعت عقربه‌ای اشتباه بگیرید. البته این تنها ویژگی خوبی نیست که Gear S2 می‌تواند به کمک نمایشگر سوپرآمولد خود ارایه دهد؛ در نگاه از زوایا، Gear S2 عملکرد قابل قبولی دارد و رنگ‌های نشان داده شده در نمایشگر، بسیار طبیعی است. در نور داخل نمایشگاه، عملکرد Gear S2 معقول بود اما برای محیط بیرون نظیر زیر نور آفتاب، باید منتظر بررسی‌های آینده بمانید.

رابط‌ کاربری

Samsung-Gear-S2-interface

یکی از نگرانی‌هایی که درباره Gear S2 وجود دارد، استفاده از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ به‌جای Android Wear است. این، به‌خاطر آن است که تنوع برنامه‌های موجود برای اکو سیستم تایزن بسیار اندک است اما سامسونگ، اطمینان می‌دهد که در هنگام عرضه Gear S2، حدود 1000 برنامه برای این ساعت‌مچی در دسترس خواهد بود. در اجرای برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها برخلاف بسیاری از ساعت‌های مچی دیگر، هیچ‌گونه لگ یا تاخیر خاصی مشاهده نمی‌شود و این یکی دیگر از تمایز‌های Gear S2 نسبت به دیگر رقبا خواهد بود. سامسونگ مدعی است که Gear S2 با تمام دستگاه‌هایی که حداقل 1.5 گیگابایت رم و اندروید 4.4 یا بالاتر دارند، سازگاری دارد. بنابراین، برای استفاده از Gear S2 حتما نباید گوشی‌های گلکسی سامسونگ را داشته باشید.

پردازش و رم

قلب پردازشی ساعت‌مچی Gear S2 را یک رم 512 مگابایتی و پردازنده دوهسته‌ای 1 گیگاهرتزی Exynos 3250 تشکیل می‌دهد. کارآیی این ساعت نسبت به محصولات اندرویدی، بسیار بهتر بوده و احتمالا، سامسونگ بهینه‌سازی‌هایی را در پردازنده و رم آن صورت داده است.

از نظر فضای ذخیره‌سازی، Gear S2 به شما چهار گیگابایت فضا برای ذخیره‌سازی محتوای مورد علاقه‌تان ارایه می‌دهد. این مقدار فضا را می‌توان در اکثر ساعت‌های گران‌قیمت دیگر یافت!

ارتباطات

علاوه بر بلوتوث، ساعت‌مچی Gear S2 از وای‌فای برای دریافت اطلاعیه‌ها پشتیبانی می‌کند. این ساعت، از NFC جهت پرداخت به‌کمک سیستم Samsung Pay نیز برخورددار است.

قیمت Gear S2 هنوز اعلام نشده است اما قیمت 350 دلار برای آن، به‌نظر منطقی می‌رسد. Gear S2 در اوایل اکتبر در آمریکا ارایه خواهد شد.

1 در مورد “سامسونگ Gear S2 در نمایشگاه IFA معرفی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH