دل Inspiron ۷۰۰۰

لپ‌تاپ گیمینگ دل Inspiron ۷۰۰۰ در دو سایز ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شد

نمایشگاه CES از جمله مکان‌هایی است که می‌تواند به خوبی یادآوری کند فناوری تنها محدود به اسمارت‌فون‌ها نیست! کمپانی مطرح دل که فعالیت محسوسی در حوزه لپ‌تاپ‌ها دارد به تازگی از یک لپ‌تاپ گیمینگ به نام Inspiron سری ۷۰۰۰ رونمایی کرده است. دل Inspiron ۷۰۰۰ در دو سایز ۱۴ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه خواهد شد و می‌تواند یک انتخاب خوب برای طرفداران بازی باشد.

بدون شک نسخه ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را برای کاربران به ارمغان بیاورد اما برای کسانی که می‌خواهند تجربه داشتن یک لپ‌تاپ گیمینگ را با قیمت کم‌تری داشته باشند، نسخه ۱۴ اینچی نیز مناسب به نظر می‌رسد، از نظر طراحی هر دو لپ‌تاپ شبیه به هم هستند. در هر دو لپ‌تاپ از پردازنده قدرتمند اینتل Core i7-7700HQ بهره می‌گیرند، از جمله مشخصات این پردازنده می‌توان به ۴ هسته پردازشی ۳.۸ گیگاهرتزی و ۶ مگابایت کش اشاره کرد.

حافظه رم به کار رفته در این لپ‌تاپ برای هر دو نسخه می‌تواند از بین ۴ تا ۳۲ گیگابایت انتخاب شود. مهم‌ترین بخش یک لپ‌تاپ گیمینگ را می‌توان کارت گرافیک آن دانست، نسخه ۱۴ اینچی دل Inspiron ۷۰۰۰ از کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 بهره می‌برد و نسخه ۱۵ اینچی نیز به GeForce GTX 1050 Ti مجهز شده است، وجود عبارت TI در انتهای نام این کارت گرافیک نشان می‌دهد که متعلق به خانواده تیتانیوم اینتل است، سری کارت گرافیک‌هایی که بنابر گفته اینتل بهترین کارایی را برابر مبلغ پرداختی از خود نشان می‌دهند یا به اصطلاح “perf per dollar” هستند.

از دیگر مشخصات این لپتاپ می‌توان به وجود نمایشگر فول اچ‌دی اشاره کرد، پنل به کار رفته در این مدل LCD است، نسخه ۱۵ اینچی به نمایشگری ۴K از نوع IPS LCD مجهز شده است، تغییر نوع نمایشگر از LCD به IPS LCD می‌تواند موجب گسترش زاویه دید و هم‌چنین بازه رنگ بیش‌تر شود. هم‌چنین تغییر رزولوشن از فول اچ‌دی به ۴K می‌تواند تجربه‌ای ناب‌تر از انجام بازی را برای کاربر به همراه داشته باشد، البته باید توجه داشت که انجام دادن بازی با رزولوشن ۴K فشار زیادی را به کارت گرافیک وارد خواهد کرد.

در بخش باتری تفاوت زیادی بین دو نسخه وجود دارد، نسخه ۱۴ اینچی به یک باتری ۵۶ وات بر ساعت مجهز شده است و نسخه ۱۵ اینچی از یک باتری ۷۶ وات بر ساعتی استفاده می‌کند. اگر از جمله کاربرانی هستید که جابه‌جایی لپ‌تاپ زیادی را دارند و عمر باتری برایتان حایز اهمیت است، بهتر است نسخه ۱۵ اینچی را انتخاب کنید و اگر از جمله کاربرانی هستی که جابه‌جایی کمی دارید نسخه ۱۴ اینچی می‌تواند مناسب باشد.

در بخش ذخیره سازی دل Inspiron ۷۰۰۰ نسخه ۱۴ اینچی می‌توانید به ظرفیت ۱۲۸GB SDD+500GB HDD دسترسی داشته باشید، نسخه ۱۵ اینچی عملکرد بهتری داشته و به ۲۵۶GB SSD + 1TB HDD و یا ۵۱۲ گیگابایت هارد SSD به تنهایی دسترسی دارید.

از آن‌جا که این لپ‌تاپ در دسته لپ‌تاپ‌های با ضخامت کم قرار نمی‌گیرد، بنابراین فضای کافی برای جای دهی انواع ورودی‌ها وجود دارد. از جمله‌ پورت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به HDMI، سه پورت USB 3، قفل کنزینگتون، ورودی کارت حافظه SD و MMC، پورت میکروفون و هدفون اشاره کرد. متاسفانه به نظر می‌رسد که این لپ‌تاپ فاقد پورت تاندربولت است اما وجود HDMI 2 می‌تواند برای اکثر کاربران کافی باشد.

قیمت لپ تاپ دل Inspiron ۷۰۰۰ هنوز مشخص نشده است اما اگر دل این لپ‌تاپ را با قیمتی رقابتی وارد بازار کند می‌تواند طیف وسیعی از کاربران را مشتاق خود کند.

6 در مورد “لپ‌تاپ گیمینگ دل Inspiron ۷۰۰۰ در دو سایز ۱۴ و ۱۵ اینچی معرفی شد”

  1. ظاهر زیاد جالبی نداره حاشیه دور نمایشگر خیلی زیاده انگار مال ۱۰ سال پیشه سخت افزارش هم در مقابل لپتاپای گیمینگ msi حرفی برا گفتن نداره کلا دل چند ساله عملکرد ضعیفی داشته

    1. عزیزم تاحالا xps‌ رو از نزدیک دیدی اینجوری حرف میزنی ؟؟؟؟؟؟؟ باز خوبه مثه سونی نیست که کلا بفروشه جمع کنه بره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH